Gjest selvstendig næringsdrivende Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hvor henvender jeg meg til å registrere navn på et enkeltmannsforetak? Jeg må gjøre det fort for ideen min er genial, og jeg må være sikker på at ingen andre har det. 0 Siter
Gjest selvstendig næringsdrivende Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 http://www.brreg.no Takk, men er det her jeg får enerett på et markedsføringsnavn? 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Takk, men er det her jeg får enerett på et markedsføringsnavn? da må du vel ha registrert varemerke. det koster. og så spørs det om det skal være lokalt i norge, hele verden el.l. men hvordan kan man starte eget firma hvis man ikke finner ut av de grunnleggende tingene ... dette siste var mer en tanke jeg tentke høyt for meg selv, du behøver ikke svare 0 Siter
Speak Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Ring Brønnøysundregistrene. Tror også adressen er brreg.no. Står sikker noe der også. 0 Siter
Speak Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Takk, men er det her jeg får enerett på et markedsføringsnavn? Da må du søke patent på navnet. Dette ser du ved at et navn har en liten R ved siden av seg. Brønnøysund har sikkert oversikt her også. Men dette koster. 0 Siter
Atene Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Da må du søke patent på navnet. Dette ser du ved at et navn har en liten R ved siden av seg. Brønnøysund har sikkert oversikt her også. Men dette koster. Ikke patent, varemerke. 0 Siter
Speak Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Ikke patent, varemerke. Sorry. Du har rett. R = registered trade mark. (Burde jeg ha husket ettersom vi har gjort det her på jobben.....) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Takk, men er det her jeg får enerett på et markedsføringsnavn? Mener du produktnavn? I overskriften spør du etter firmanavn, det registrerer du i Brønnøysund - markedsføringsnavn har jeg aldri hørt om. Eller mener du merkevare? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 da må du vel ha registrert varemerke. det koster. og så spørs det om det skal være lokalt i norge, hele verden el.l. men hvordan kan man starte eget firma hvis man ikke finner ut av de grunnleggende tingene ... dette siste var mer en tanke jeg tentke høyt for meg selv, du behøver ikke svare Jeg tror ikke det er firmaet h*n er ute etter, bare å registrere navnet... 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Mener pu å ta patent på ideen din? Så er det patentstyret. Firmanavn er ikke patentert. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.