Gå til innhold

Treg oppstart og bruk av pc..

Gjest Fortvilet nybakt pc-eier..

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet nybakt pc-eier..
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny bærbar pc Acer 5102. De første gangene fungerte den greitt, men så ble den plutselig treg, både å starte og å bruke, og da mener jeg veldig treg (> 10 min å vente).

Lyden på høytalerne er også "rar", virker hakkete.

Da problemet startet hadde jeg satt inn en dvd og skulle se film på mediaplayer.

Ellers har jeg lagt inn limewire, messenger, + div. på maskina. Er det noen som vet om at div. program kan gi samme symptomer som pc'n min har?

Da jeg fikk maskina så fikk jeg beskjed om å ta backup. Vil det da si at jeg har mulighet til å installere windows xp, fra disse dvd'ene om jeg avinstallerer operativsystemet. I tilfelle hvordan går jeg fram fra A-Å.

Gjest Pontiac
Skrevet

Når det gjelder treghet på pc så kan det være "skitt" du har klart å få ned.

Gode kjøreregler er å ha Adaware og Spyboth S&D. Begge disse programmene tar vekk en del skitt som en kan ha på maskinen.

Når det gjelder backup så husker jeg ikke så fra a til å at jeg begir meg ut på dette nå. Håper du får et bedre svar på den.

Men prøv de to programmene jeg nevnte og rydd også opp litt selv: min datamaskin, egenskaper.

Gjest Fortvilet nybakt pc eier
Skrevet

Når det gjelder treghet på pc så kan det være "skitt" du har klart å få ned.

Gode kjøreregler er å ha Adaware og Spyboth S&D. Begge disse programmene tar vekk en del skitt som en kan ha på maskinen.

Når det gjelder backup så husker jeg ikke så fra a til å at jeg begir meg ut på dette nå. Håper du får et bedre svar på den.

Men prøv de to programmene jeg nevnte og rydd også opp litt selv: min datamaskin, egenskaper.

Er disse programmene gratis.

Angående opprydding så har jeg hatt maskinen i to døgn, så det er ikke så mye å rydde opp i. Men jeg har prøvd med diskfragmentering, som også hengte seg etter 1%. Mener å ha hørt at en da kan fjerne noen filer på som ligger på prosesser under oppgavehandling, men husker ikke hvilke. Kan du noe om det?

Gjest Pontiac
Skrevet

Er disse programmene gratis.

Angående opprydding så har jeg hatt maskinen i to døgn, så det er ikke så mye å rydde opp i. Men jeg har prøvd med diskfragmentering, som også hengte seg etter 1%. Mener å ha hørt at en da kan fjerne noen filer på som ligger på prosesser under oppgavehandling, men husker ikke hvilke. Kan du noe om det?

Kan ikke så mye om det desverre.

Men to døgn, og så har du ikke lastet ned noe, ikke gjort noe større operasjoner med den?

Da er det nesten så du burde gått ned til butikken og latt de titte på den tror jeg.

Begge programmene jeg snakket om er gratis, og veldig bra. Skrytt mye av på div. pc sider etc.

De kan du laste ned her:

http://www.pintoen.com/program/

Har du ikke brukt Limewire?

Med filer derfra kan du nemmelig få en del "bugs" har jeg hørt.

Mange som sier de har problemer med pc etter innstallering av det programmet. Jeg har ikke hatt det.

Gjest Fortvilet nybakt pc-eier
Skrevet

Men to døgn, og så har du ikke lastet ned noe, ikke gjort noe større operasjoner med den?

Da er det nesten så du burde gått ned til butikken og latt de titte på den tror jeg.

Begge programmene jeg snakket om er gratis, og veldig bra. Skrytt mye av på div. pc sider etc.

De kan du laste ned her:

Mange som sier de har problemer med pc etter innstallering av det programmet. Jeg har ikke hatt det.

Takk for gode råd, skal prøve å laste ned de programmene du anbefalte.

Jeg har lastet ned litt musikk, men har også lagt inn Norton antivirusprogram så det skal være sikkert. Men..

Jeg har også lastet ned start-up control, som skal være et program som viser hvilke program som er med på oppstarten. Men fikk senere greie på at jeg kunne greidd meg med msconfig som allerede finnes på maskinen. :) Lærer litt av dette skal du se. :).

Blir nok til sist nødt til å gå til butikken, men greitt å ha prøvd det jeg kan gjøre selv først.

Skrevet

De kan du laste ned her:

Jo, h*n sa jo at LimeWire var installert. Vet i allefall at den spiser båndbredde.

Gjest Pontiac
Skrevet

Takk for gode råd, skal prøve å laste ned de programmene du anbefalte.

Jeg har lastet ned litt musikk, men har også lagt inn Norton antivirusprogram så det skal være sikkert. Men..

Jeg har også lastet ned start-up control, som skal være et program som viser hvilke program som er med på oppstarten. Men fikk senere greie på at jeg kunne greidd meg med msconfig som allerede finnes på maskinen. :) Lærer litt av dette skal du se. :).

Blir nok til sist nødt til å gå til butikken, men greitt å ha prøvd det jeg kan gjøre selv først.

"Jeg har lastet ned litt musikk, men har også lagt inn Norton antivirusprogram så det skal være sikkert"

Bare vær klar over at skitt som kan komme med nedlastede ting ikke nødvendigvis er virus men diverse andre bugs og fareprogrammer som kan stjele resurser og det som verre er.

Norton er et ganske "tungt" program men siden pc er såpass ny så klarer den nok det med glans (hadde du hatt en eldre pc hadde jeg anbefalt deg å bytte til et av.prog. som tok mindre resurser av pc)

De to programmene jeg anbefalte fjerner slike program, rusk og rask som av.programmet ditt ikke tar, fordi det ikke er i klassen "virus".

Lykke til.

Derfor jeg anbefalte å kontakte butikken er for at hvis du ikke har lastet ned noe større og knappt nok brukt pc så kunne det være nærliggende å tro at det var noe galt med den

:)

Gjest Pontiac
Skrevet

Jo, h*n sa jo at LimeWire var installert. Vet i allefall at den spiser båndbredde.

Joda, Katt-ja, fikk med meg at programmet var innstallert.

Men hvis h*n ikke hadde begynt å bruke det (begynt å laste ned ting og tang) så hadde h*n jo ikke kunnet få dritt med nedlastede filer derfra iallefall.

Og andre ting hadde h*n jo ikke lagt inn/lastet ned.

Hører flere klager på Limewire, men vi har ikke merket noe på tre pc her.

Skrevet

Joda, Katt-ja, fikk med meg at programmet var innstallert.

Men hvis h*n ikke hadde begynt å bruke det (begynt å laste ned ting og tang) så hadde h*n jo ikke kunnet få dritt med nedlastede filer derfra iallefall.

Og andre ting hadde h*n jo ikke lagt inn/lastet ned.

Hører flere klager på Limewire, men vi har ikke merket noe på tre pc her.

Hjemme hos oss spiser den båndbredde deluxe - selv om ikke den laster ned noe.

Gjest Pontiac
Skrevet

Hjemme hos oss spiser den båndbredde deluxe - selv om ikke den laster ned noe.

Javel. Har som sakt hørt at flere klager på både treg og hakkete og rar pc.

Men vi er muligens heldige, tre av husets fire pc, har denne innstallert og ingen av de pc`ne har problemer.

Skrevet

Javel. Har som sakt hørt at flere klager på både treg og hakkete og rar pc.

Men vi er muligens heldige, tre av husets fire pc, har denne innstallert og ingen av de pc`ne har problemer.

Og ikke den fjerde heller, trøbbel med båndbredden altså?

Bank i bordet, og pris deg lykkelig :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Og ikke den fjerde heller, trøbbel med båndbredden altså?

Bank i bordet, og pris deg lykkelig :)

Den fjerde er en gammel sak som har sine nykker :) Men det har altså ikke noe med dette å gjøre.

Den funker så godt en gammel pc kan gjøre.

Vi har nok vært veldig heldige da. Jeg målte linja vår i forbindelse med oppgradering av hastighet og det var helt som det skulle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...