Gjest En umulig furie Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Jeg aner ikke om jeg er i overgangsalderen eller om jeg bare er en helt alminnelg furie. Er det noen som har erfaringer med ett eller annet som kan forandre oss fra olme beist til snille jenter? Hva med nattlysolje, soya osv.? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hormoner, men det spørs hvor plaget du er. Hvis du har konstant PMS, kliss våt hver natt og helt uttørket, hadde jeg nok gått for det. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hormoner, men det spørs hvor plaget du er. Hvis du har konstant PMS, kliss våt hver natt og helt uttørket, hadde jeg nok gått for det. Hormoner er vel ikke så pop lenger? Før fikk jo alle det,- men det har vist seg å være ganske så kreftfremkallende. Brystkreft, var det ikke det, tro? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hormoner er vel ikke så pop lenger? Før fikk jo alle det,- men det har vist seg å være ganske så kreftfremkallende. Brystkreft, var det ikke det, tro? Pop og pop, hvis du er skikkelig plaget så tror jeg at man er villig til å ta hva som helst for å få det bedre. Dessuten så minsker det sjansen for Alzheimer, osteporose og livmorkreft så man må veie for og i mot og se hva som passer best for en selv. Jeg har osteoporose, hele moren mins familie har Alzheimer og ingen i familien har hatt kreft så for meg var det naturlig å velge hormoner. Men jeg fikk dem nesten kastet etter meg av legen også da ) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Pop og pop, hvis du er skikkelig plaget så tror jeg at man er villig til å ta hva som helst for å få det bedre. Dessuten så minsker det sjansen for Alzheimer, osteporose og livmorkreft så man må veie for og i mot og se hva som passer best for en selv. Jeg har osteoporose, hele moren mins familie har Alzheimer og ingen i familien har hatt kreft så for meg var det naturlig å velge hormoner. Men jeg fikk dem nesten kastet etter meg av legen også da ) Ja, det var jeg mente,- for en tid tilbake fikk man dem nærmest kastet etter seg... Eller var det nå de siste par årene? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Ja, det var jeg mente,- for en tid tilbake fikk man dem nærmest kastet etter seg... Eller var det nå de siste par årene? Jeg skiftet for to år siden fordi jeg fremdeles hadde plager og legen mente absolutt at jeg skulle spise dem pga alle de andre tingene ved siden av. Jeg vil heller ha brystkreft enn Alzheimer i en alder av 60. For meg er det den store skrekken og jeg håper jeg ikke er av de 50% som har arvet det. Det er noen år til jeg er 60 enda men jeg får ikke puste ved tanken. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Jeg skiftet for to år siden fordi jeg fremdeles hadde plager og legen mente absolutt at jeg skulle spise dem pga alle de andre tingene ved siden av. Jeg vil heller ha brystkreft enn Alzheimer i en alder av 60. For meg er det den store skrekken og jeg håper jeg ikke er av de 50% som har arvet det. Det er noen år til jeg er 60 enda men jeg får ikke puste ved tanken. 50% som arver det, spøker du?? Nå får nesten ikke jeg puste heller. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 50% som arver det, spøker du?? Nå får nesten ikke jeg puste heller. Jeg spøker ikke. Hvis en av foreldrene får Alzheimer i forholdsvis ung alder, og da er 60 år regnet som ungt, er det 50% sjanse. Så jeg er dritredd. Mora mi har hatt det i 20 år og sånn vil jeg bare ikke bli. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 *venter spent på svarene du får* SINT for å så ofte bli gretten og nærtagende før månedlig periode. SINT fordi jeg ikke lengre er like flink å kontrollere sinnet...! :-) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hormoner er vel ikke så pop lenger? Før fikk jo alle det,- men det har vist seg å være ganske så kreftfremkallende. Brystkreft, var det ikke det, tro? De som har brukt hormoner har større helbredelsesprosent ang. brystkreft. 0 Siter
Gjest En umulig furie Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 *venter spent på svarene du får* SINT for å så ofte bli gretten og nærtagende før månedlig periode. SINT fordi jeg ikke lengre er like flink å kontrollere sinnet...! :-) Du har skjønt det :-) 0 Siter
Gjest En umulig furie Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hormoner, men det spørs hvor plaget du er. Hvis du har konstant PMS, kliss våt hver natt og helt uttørket, hadde jeg nok gått for det. Nei, er ikke søkk våt, men 48 år og kniggsur, overfølsom og rastløs. Slutta å røyke for et par måneder siden. 0 Siter
Gjest En umulig furie Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hormoner er vel ikke så pop lenger? Før fikk jo alle det,- men det har vist seg å være ganske så kreftfremkallende. Brystkreft, var det ikke det, tro? Hei, jeg er litt redd for sånne hormoner pga. det jeg har hørt om kreftfare. Da har jeg bedre lyst til å forsøke med kjerringråd eller naturpreparater. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Nei, er ikke søkk våt, men 48 år og kniggsur, overfølsom og rastløs. Slutta å røyke for et par måneder siden. Få time hos en gynokolog og så diskuterer du det med henne. Jeg hadde gått til en dame og gjerne en som er i overgangsalderen og som vet hvor jævli det kan være og så kan dere sammen veie for og imot ) Jeg begynte kjempetidlig med det, før man kunne se det på blodprøven, men jeg hadde hetetokter så det holdt. Og et par andre ting som egentlig var enda mer utslagsgivende. 0 Siter
Gjest En umulig furie Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Få time hos en gynokolog og så diskuterer du det med henne. Jeg hadde gått til en dame og gjerne en som er i overgangsalderen og som vet hvor jævli det kan være og så kan dere sammen veie for og imot ) Jeg begynte kjempetidlig med det, før man kunne se det på blodprøven, men jeg hadde hetetokter så det holdt. Og et par andre ting som egentlig var enda mer utslagsgivende. Jeg tror kanskje at jeg skal vurdere det ja. Rastløs og søvnløs gjør det ikke bedre. Kan jo ikke ha det slik, og stakkars snille sambo... Takk for råd. 0 Siter
tusseline Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 *puuuh* Uregelmessig mens, hetetokter, konstant pms.... that`s me ;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg spøker ikke. Hvis en av foreldrene får Alzheimer i forholdsvis ung alder, og da er 60 år regnet som ungt, er det 50% sjanse. Så jeg er dritredd. Mora mi har hatt det i 20 år og sånn vil jeg bare ikke bli. OK, så da er det den typen som kommer tidlig som er såpass arvelig... *puster _litt_ lettere ut* Mener nemlig jeg har lest at altzheimer ikke var særlig arvelig,- men da er det kanskje den mer vanlige varianten det tenkes på... 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 OK, så da er det den typen som kommer tidlig som er såpass arvelig... *puster _litt_ lettere ut* Mener nemlig jeg har lest at altzheimer ikke var særlig arvelig,- men da er det kanskje den mer vanlige varianten det tenkes på... Her er det slik at moren min har, tanta mi og mormora mi hadde før hun døde. Tanta mi startet mye seinere enn mora mi men mormora mi startet midt i mellom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.