Gå til innhold

Hvem er sjefen hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det dummeste jeg vet er når foreldre omtaler barna som sjefer i hjemmet.

Skrevet

Det er vel ment humoristisk. Det er jo dem som bestemmer det meste. Ikke sånn direkte,- men indirekte så legger man jo livet om etter deres behov.

Skrevet

Hvorfor det? Det er vel mest ment som en spøk, selv om det ligger mye sannhet i det.

Jeg syns igrunn spørsmålet er enda dummere :-p

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg er visst sjefen her i kåken.

Ikke fordi jeg sier det selv, men fordi de tre andre sier det.

:D

Skrevet

Hæ, her er det jeg som er sjefen.

Ja, nemlig. Tenk å vokse opp å tro at det du vil, er det som skal gjennomføres.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg er sjefen over min egen herre! Hehe, bor for meg selv. Men jeg er typisk ei som kommer til å bestemme tror jeg. Liker å ha det ryddig osv!

Skrevet

Ja, nemlig. Tenk å vokse opp å tro at det du vil, er det som skal gjennomføres.

Det er vel de færreste som tror det,- selv om det spøkes med det? Eller forresten,- vet om en som vet hun er sjef. Vet ikke om hun blir kalt det, men...

Gjest hos oss
Skrevet

Det er vel mer humoristisk ment, eller indirekte, at det nye familiemedlemmet bebstemmer mye over familien som paret før bestemte selv (en annen døgnrytme, andre gjøremål, utgifter i forbindelse med barn osv) uten at det betyr at barnet direkte bestemmer.

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Jeg er sjefen over min egen herre! Hehe, bor for meg selv. Men jeg er typisk ei som kommer til å bestemme tror jeg. Liker å ha det ryddig osv!

Du kan få lov til å komme og rydde hos meg. Hybelkaninene og jeg bestemte oss i går for at det nå er de som har overtatt styringen av leiligheten.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Enig med deg i det.

Synes det er greit når man sier det om barn under 1 år. For de styrer jo hjemmet... men over tid MÅ foreldre overta styringen.

Sjefen hos oss? Meg på noen ting, og min mann på andre ting.

Gjest catiki21
Skrevet

Du kan få lov til å komme og rydde hos meg. Hybelkaninene og jeg bestemte oss i går for at det nå er de som har overtatt styringen av leiligheten.

Ja, kanskje jeg skal ta meg en tur å rydde hos deg:P! Men det paser dårlig nå, har en rote periode hos meg selv nå! Vært litt for opptatt med litt pc spilling! Men skal rydde i morgen. Kommer på torsdag til deg:P!

Skrevet

Å si at barnet er sjefen er vel mest humoristisk ment. Selv om det har en snert av sannhet i seg; man kan ikke alltid gjøre de samme tingene etter man får barn som før man fikk barn.

Skrevet

Ja, kanskje jeg skal ta meg en tur å rydde hos deg:P! Men det paser dårlig nå, har en rote periode hos meg selv nå! Vært litt for opptatt med litt pc spilling! Men skal rydde i morgen. Kommer på torsdag til deg:P!

Har du tid til meg på fredag da?

Gjest catiki21
Skrevet

Har du tid til meg på fredag da?

Kan prøve å få bocket deg inn på fredag. Det spørs hvor mye jobb det er hos Strawberryblonde da, om jeg må være der to dager:P!

Skal prøve å komme til deg på fredag:P!

Skrevet

Kan prøve å få bocket deg inn på fredag. Det spørs hvor mye jobb det er hos Strawberryblonde da, om jeg må være der to dager:P!

Skal prøve å komme til deg på fredag:P!

Takker pent.

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Thanks. Jeg mekker boller og kakao til du kommer.

Gjest catiki21
Skrevet

Thanks. Jeg mekker boller og kakao til du kommer.

Ja, mekk det! Det blir sikkelig koslig å komme å spise boller og rydde. Når skal jeg komme på torsdag da? Mye jeg må gjøre?

Skrevet

Å si at barnet er sjefen er vel mest humoristisk ment. Selv om det har en snert av sannhet i seg; man kan ikke alltid gjøre de samme tingene etter man får barn som før man fikk barn.

Sånn tenker jeg også om den saken!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...