Gjest zakkoo Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Skal på 3 uker ferie i Spania. Har tidligere vært på interrail, og reiser gjerne litt intensivt for å oppleve mye på kort tid. Tips til hva jeg bør få med meg, foruten Barcelona? 0 Siter
keinstein Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Se på rutene til reiseselskapene, der er oppskriftene. F eks Carpe Diem. Jeg tok de samme turene som ble beskrevet til halv pris på det lokale turistkontoret. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Spania er et stort land Du har kanskje tenkt å holde deg mest i nord-øst området? I.o.m.at du snakker om Barcelona...? Vel, det jeg ville gjort da er å bruke minst 5 dager i Barcelona, ta toget til Valencia og bruke 3 dager der. På denne tiden er det ikke badetemperaqtur langs Costa Blanca/Brava, så da hadde jeg droppet kystbyene og heller dratt innover i landet. Både fra Valencia og Barcelona er det flott å dra på dagsutflukter til mindre byer og små landsbyer. Hvis du vil få med deg en tredje storby kan du f.eks.velge Zaragoza, og vil du reie enda lenger er Pamplona et godt valg. Da er du kommet helt til Baskerland, så mens du er der kan du like gjerne utforske Baskerland med det samme! Tror jeg anbefaler tre byer med dagsutflukter. Så kommer det jo helt an på hva du liker å gjøre og hva du har lyst til å se! Men få med deg noen små landsbyer, en haug med tapas-barer, øl, vin og Gaudí-sightsing i Barcelona. Spis paellea i Valencia og ta en kikk på vitenskapssentret der. Tja, hva mer kan jeg si...? Spania er fantastisk nesten uansett hvor du drar og hva du spiser ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.