Gå til innhold

Spania 3 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på 3 uker ferie i Spania. Har tidligere vært på interrail, og reiser gjerne litt intensivt for å oppleve mye på kort tid.

Tips til hva jeg bør få med meg, foruten Barcelona?

Skrevet

Se på rutene til reiseselskapene, der er oppskriftene. F eks Carpe Diem.

Jeg tok de samme turene

som ble beskrevet til halv pris på det lokale turistkontoret.

Gjest girasol
Skrevet

Spania er et stort land :) Du har kanskje tenkt å holde deg mest i nord-øst området? I.o.m.at du snakker om Barcelona...? Vel, det jeg ville gjort da er å bruke minst 5 dager i Barcelona, ta toget til Valencia og bruke 3 dager der. På denne tiden er det ikke badetemperaqtur langs Costa Blanca/Brava, så da hadde jeg droppet kystbyene og heller dratt innover i landet. Både fra Valencia og Barcelona er det flott å dra på dagsutflukter til mindre byer og små landsbyer. Hvis du vil få med deg en tredje storby kan du f.eks.velge Zaragoza, og vil du reie enda lenger er Pamplona et godt valg. Da er du kommet helt til Baskerland, så mens du er der kan du like gjerne utforske Baskerland med det samme! Tror jeg anbefaler tre byer med dagsutflukter. Så kommer det jo helt an på hva du liker å gjøre og hva du har lyst til å se! Men få med deg noen små landsbyer, en haug med tapas-barer, øl, vin og Gaudí-sightsing i Barcelona. Spis paellea i Valencia og ta en kikk på vitenskapssentret der. Tja, hva mer kan jeg si...? Spania er fantastisk nesten uansett hvor du drar og hva du spiser ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...