Gå til innhold

Hjelp meg, o snille dolere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i akutt nød, vet ikke hva jeg skal gjøre, hvordan jeg skal komme videre i livet. Er det noen strikkekyndige der ute som kan bistå? Hvordan i all verden strikker jeg hæl?

Skrevet

Jeg trodde du trengte legehelikopter eller redningsskøyte?

Hæl på en sokk?

Skrevet

Jeg trodde du trengte legehelikopter eller redningsskøyte?

Hæl på en sokk?

Å stå fast i en strikkeoppskrift er alt for alvorlig til at det holder med legehelikopter. Her trengs erfarne dolere.

Skrevet

Å stå fast i en strikkeoppskrift er alt for alvorlig til at det holder med legehelikopter. Her trengs erfarne dolere.

Da er du kommet til rette sted. Stor beredskap for forkomne sokker med store komplikasjoner, dvs multitraumer. Håper den ikke har problemer med tåa også?

Skrevet

Står det ikke i oppskriften?

Jeg klarte ikke forstå oppskriften. *dum*

Skrevet

Jeg klarte ikke forstå oppskriften. *dum*

Jeg har en utmerket oppskrift her, men den ligger jo ikke på nettet. Men du fikk jo hjelp av NeaNoor. :-)

Skrevet

Da er du kommet til rette sted. Stor beredskap for forkomne sokker med store komplikasjoner, dvs multitraumer. Håper den ikke har problemer med tåa også?

Det kan ikke utelukkes. Men jeg får ta ett problem av gangen. Håper bare jeg høster tilbørlig mengde takknemlighet, men tviler litt.

Skrevet

Call 911!

Hehe, jeg husker vi satt i ring rundt vår aldrende håndarbeidsfrøken og lærte dette. Nå er det glemt.

Men du strikker vel på fire pinner? Da må du strikke fram og tilbake med to av dem et stykke.

Har du ikke en sokk du kan se på? Her er en!

Skrevet

Jeg har en utmerket oppskrift her, men den ligger jo ikke på nettet. Men du fikk jo hjelp av NeaNoor. :-)

Jepp, jeg skal prøve den. Har strikket masse, så trodde jeg kunne det, men har altså ikke strikket sokker før.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er du kjent med boka Avansert Strikking av Jacob Hausfeld?

Hvis ikke kan jeg anbefale denne på det sterkeste. Kapitell 12 tar spesifikt for seg strikking av hæler, og selv om hans metoder muligens kan synes ukonvensjonelle og tidvis eksentriske, vil du strikke hæler som aldri tidligere.

Er du helt ny i strikkingens magiske verden, kan jeg også anbefale bokas forløper; Strikking! ABC., men denne er ikke nødvendig dersom du kjenner til de mest elementære strikketeknikker, som oppleggsmasker, rette masker, vrange masker, og - selvfølgelig - patentmasker.

Den siste er som du vet ikke like relevant når du skal strikke hæler, men den kommer veldig til nytte når du går for mer avanserte prosjekter.

Uansett vil jeg anbefale boka på det sterkeste. Jacob motiverer og engasjerer, og det er en grunn til at boka av mange strikkere, også meg selv, omtales som bibelen innenfor strikking.

Boka kan trygt anbefales også til ikke-strikkere.

Skrevet

Hvis ikke kan jeg anbefale denne på det sterkeste. Kapitell 12 tar spesifikt for seg strikking av hæler, og selv om hans metoder muligens kan synes ukonvensjonelle og tidvis eksentriske, vil du strikke hæler som aldri tidligere.

Er du helt ny i strikkingens magiske verden, kan jeg også anbefale bokas forløper; Strikking! ABC., men denne er ikke nødvendig dersom du kjenner til de mest elementære strikketeknikker, som oppleggsmasker, rette masker, vrange masker, og - selvfølgelig - patentmasker.

Den siste er som du vet ikke like relevant når du skal strikke hæler, men den kommer veldig til nytte når du går for mer avanserte prosjekter.

Uansett vil jeg anbefale boka på det sterkeste. Jacob motiverer og engasjerer, og det er en grunn til at boka av mange strikkere, også meg selv, omtales som bibelen innenfor strikking.

*lol*

Skrevet

Åguri, om jeg kommer i stor nød og ikke vet hvordan livet skal gå videre, da skal jeg aldri strikke sokker!!!! ;)

Skrevet

Åguri, om jeg kommer i stor nød og ikke vet hvordan livet skal gå videre, da skal jeg aldri strikke sokker!!!! ;)

Det var strikkingen som gjorde at det stoppet opp. Kunne jo ikke begynne å gjøre noe annet før jeg hadde fått til hælen. Heldigvis fikk jeg kyndig hjelp, og er kommet et godt stykke videre. Skal snart begynne på sokk nr. to.

Skrevet

Hvordan har jeg kunnet gå glipp av den? Selve strikkebibelen. Nå må jeg løpe, bokhandelen stenger snart her på bygda, vet du.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvordan har jeg kunnet gå glipp av den? Selve strikkebibelen. Nå må jeg løpe, bokhandelen stenger snart her på bygda, vet du.

Fatter ikke hvordan dere avslørte at jeg skrøt på meg enorme strikkeferdigheter.

Innlegget over var da troverdigheten selv?

Skrevet

Det var strikkingen som gjorde at det stoppet opp. Kunne jo ikke begynne å gjøre noe annet før jeg hadde fått til hælen. Heldigvis fikk jeg kyndig hjelp, og er kommet et godt stykke videre. Skal snart begynne på sokk nr. to.

Du er så flink atte :)

Har strikket litt jeg også, men flere år siden det nå. Jeg gav opp hvis jeg mistet masker. Eier ikke tålmodighet på det området.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...