Gå til innhold

Crocs igjen

Gjest crocs på nettet

Anbefalte innlegg

Gjest crocs på nettet
Skrevet

Legger inn bestilling på ett par på taylorshoes, men så blir jo portoen $23. Det kan vel umulig stemme???

Skrevet

Ikke uvanlig med porto av den størrelsen når man bestiller fra utlandet, dessverre.

Gjest søk på valutakalkulator
Skrevet

Det er litt under 200 for skoene og kanskje 80-90 i porto. Det er vanlig.

Gjest crocs på nettet
Skrevet

Det er litt under 200 for skoene og kanskje 80-90 i porto. Det er vanlig.

23 blir jo sef ikke 80-90 kroner

Skrevet

Men hvorfor skal du bestille dem på nettet? De selger dem i skobutikker eller i sportsbutikker :) Jeg vile egentlig ha sjekket der først, hvis det er de fryktelige plastikk-kloggene du mener ;)

Skrevet

Men hvorfor skal du bestille dem på nettet? De selger dem i skobutikker eller i sportsbutikker :) Jeg vile egentlig ha sjekket der først, hvis det er de fryktelige plastikk-kloggene du mener ;)

Man bestiller via nettet fordi det blir billigere... Selv med porto medberegnet.

(har ikke kjøpt de selv, men vurderer å gjøre det)

Gjest Jentemammaen
Skrevet

Det var nå fryktelig vanskelig alt var for deg, både mht. størrelser og porto....

Fra Taylorshoes.com koster det USD 13 i frakt for ett par sko. USD 23 er for 3 par sko. Ref. denne linken:

http://www.taylorshoes.com/policies.htm#intlshipping

Avhengig av valutakursen har skoene jeg har kjøpt kostet mellom 250 og 300 kroner inkl. frakt.

Gjest crocs på nettet
Skrevet

Det var nå fryktelig vanskelig alt var for deg, både mht. størrelser og porto....

Fra Taylorshoes.com koster det USD 13 i frakt for ett par sko. USD 23 er for 3 par sko. Ref. denne linken:

http://www.taylorshoes.com/policies.htm#intlshipping

Avhengig av valutakursen har skoene jeg har kjøpt kostet mellom 250 og 300 kroner inkl. frakt.

Nei, det var ikke vanskelig i det hele tatt. Men du har kanskje ikke erfart at enkelte sko kan være store i størrelsen, andre små? Derfor er det lurt å søke råd hos de som har erfaring, for så å få riktig nummer.

Når det gjelder porto sendte jeg en mail og de hadde en feil i logaritmen, så tilfeldigvis spratt portoen opp på 23 uten forsikring og kun for ett par. Nå har de rettet det opp.

Gjest crocs på nettet
Skrevet

Det er for å betale 280 kroner i stedet for 599. Samt få de i postkasse i stedet for å reise til nærmeste butikk som har de, 7 mil.

Gjest Jentemammaen
Skrevet

Nei, det var ikke vanskelig i det hele tatt. Men du har kanskje ikke erfart at enkelte sko kan være store i størrelsen, andre små? Derfor er det lurt å søke råd hos de som har erfaring, for så å få riktig nummer.

Når det gjelder porto sendte jeg en mail og de hadde en feil i logaritmen, så tilfeldigvis spratt portoen opp på 23 uten forsikring og kun for ett par. Nå har de rettet det opp.

Og så kan du kanskje også takke alle som har besvart dine spørsmål i stedet for den litt sure tonen?

Du fikk X svar vedr str. men stilte det samme spørsmål omatt og omatt...

Men kanskje du får deg fine Crocs nå?

;-)

Gjest crocs på nettet
Skrevet

Og så kan du kanskje også takke alle som har besvart dine spørsmål i stedet for den litt sure tonen?

Du fikk X svar vedr str. men stilte det samme spørsmål omatt og omatt...

Men kanskje du får deg fine Crocs nå?

;-)

Jeg fikk noen svar ang str, ikke veldig mange og det må det gå an å spørre ulike personer om det for å være sikker på at det blir riktig. En kan mene noe, en annen noe annet. Jeg har ikke stilt det samme spørsmålet omatt og omatt.

Hvis det er så ille å svare på andres spm, så kan jo du bare la det være.

Jeg har ikke sur på noen i noen av mine innlegg.

Gjest malene24
Skrevet

Ikke uvanlig med porto av den størrelsen når man bestiller fra utlandet, dessverre.

Ingen fortolling da?

Bestilte meg et par nå selv

Skrevet

Ingen fortolling da?

Bestilte meg et par nå selv

Så lenge varens verdi UTEN frakt er under 200 kr, så slipper man fortolling med tollgebyr og evt. moms osv.

Men så fort varens verdi er over 200 kr, så blir det beregnet avgifter på både vare- og frakt-kostnader.

Man må også være litt obs på at tollvesenets valutakurser ikke oppdateres så ofte som bankenes, så i perioder der valutakursene svinger en del, så kan man iflg. tollvesenet ha en vareverdi rett over 200 kr, selv om man selv beregnet at det var rett under 200. Så man bør ha litt slingringsmonn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...