Gå til innhold

Dere som har greie på dig. speilreflekskamera.

Anbefalte innlegg

Gjest Har Canon, men ikke digitalt
Skrevet

Jeg har et Canon EOS 300 speilrefleks, men har ikke digitalkamera. Lurer på å skaffe meg det snart, og lurer på om det er lurt å kjøpe Canon siden det er det jeg har fra før. Jeg er fornøyd med mitt EOS kamera, men det hadde vært greit å kunne se med en gang om bildene ble vellykket.Hvor mange pixel trenger jeg? Har sånn forsikring av kameraet som bla. Elkjøp anbefaler noe for seg?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Jeg mener 4 pixler holder i massevis, hvis du ikke skal forstørre til enorme dimensjoner.

Canon er jo et bra merke, har det selv (Ixus) og er kjempefornøyd. Har vunnet fotokonkurranse til og med:)

Forsikring har jeg ikke peiling på:)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Jeg mener 4 pixler holder i massevis, hvis du ikke skal forstørre til enorme dimensjoner.

Canon er jo et bra merke, har det selv (Ixus) og er kjempefornøyd. Har vunnet fotokonkurranse til og med:)

Forsikring har jeg ikke peiling på:)

Ups. Så ikke at det sto "speilreflekskamera".... Sorry:(

Skrevet

Hvis du har Canon speilrefleks fra før, så er det greit å satse på Canon videre, for du kan bruke de samme linsene. Canon 400D er antakelig et godt valg, jeg regner med du ikke er interessert i dyre proffkameraer? 400D er mer enn godt nok til vanlig hobby/amatørfoto.

Selv har jeg et Nikon D200 som jeg er veldig fornøyd med, men det blir jo en litt høyere prisklasse.

Gjest Har Canon, men ikke digitalt
Skrevet

Ups. Så ikke at det sto "speilreflekskamera".... Sorry:(

Tenkte å ha muligheten til å forstørre en del iallefall, men takk for svar.

Skrevet

Jeg har ikke peil på speilrefleks, men har kjøpt meg nytt kamera selv.

Det som jeg synes var ålreit før jeg kjøpte, var å lese tester og folks bruker-erfaringer.

I så måte er det en del kjekke sider du kan ta en titt på:

http://www.akam.no (tester og produktomtaler)

http://www.digit.no

http://www.dpreview.com/ (og flere utenlandske sider, om du er interessert)

Skrevet

Jeg fikk Canon speilrefleks (digitalt) til jul. Spanderte på en ekstra linse også. VELDIG deilig å kunne knipse villt uten at man må fremkalle bildene. Det blir fort 50 bilder når man er en tur ute. Og då er det jo mye enklere å få et blinkskudd også.

Det jeg har er 10megapixels. Det burde vel holde i lange baner.

Har jo bare hatt det en mnd., så jeg har ikke testet det nok til å si at jeg er superfornøyd enda. Men det åpner en del muligheter jeg ikke har med mitt compakt-kamera.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...