Gå til innhold

noen erfaring med dverg hamster?haster.hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

ligger i håndflaten min.. helt stille...dette er ikke vanlig for dverg hamstere.har robo

Skrevet

Har robo? Hva mener du?

Jeg hadde to hamstere som var i koma etter å ha bodd et sted hvor det trakk kald luft... (Jeg ante ikke det, for vi mennesker kjente det ikke før vi la oss langs gulvet der buret stod).

De tåler nesten ingenting sånt og lever ikke lenge heller.

Den ene døde, etter iherdige gjenopplivningsforsøk hos veterinæren. Glemmer aldri den lille dotten som lå der med 4 ganger så stor oksygenmaske over seg.

Men den andre overlevde fordi jeg tok meg av gjenopplivningen hjemme selv:

Jeg gav den varmt bad (for å få i den varme), lagde rede til den i varmeskapet, fønet den med varm luft, overvåket den hele natten og gav den en og en dråpe med utvannet morsmelkerstatning når den begynte å våkne igjen...

Det tok laang tid og den hadde kramper under oppvåkningen, men overlevde uten særlige mèn, annet enn at den var litt forvirra hvis den skulle løpe noe sted.

Hadde den et par år, men etter det stakk den av.

Skrevet

Har robo? Hva mener du?

Jeg hadde to hamstere som var i koma etter å ha bodd et sted hvor det trakk kald luft... (Jeg ante ikke det, for vi mennesker kjente det ikke før vi la oss langs gulvet der buret stod).

De tåler nesten ingenting sånt og lever ikke lenge heller.

Den ene døde, etter iherdige gjenopplivningsforsøk hos veterinæren. Glemmer aldri den lille dotten som lå der med 4 ganger så stor oksygenmaske over seg.

Men den andre overlevde fordi jeg tok meg av gjenopplivningen hjemme selv:

Jeg gav den varmt bad (for å få i den varme), lagde rede til den i varmeskapet, fønet den med varm luft, overvåket den hele natten og gav den en og en dråpe med utvannet morsmelkerstatning når den begynte å våkne igjen...

Det tok laang tid og den hadde kramper under oppvåkningen, men overlevde uten særlige mèn, annet enn at den var litt forvirra hvis den skulle løpe noe sted.

Hadde den et par år, men etter det stakk den av.

Nettopp kjøpt to roboer..en hann og hunn. Hannen biter ofte og liker ikke hender. I dag lå den helt stille i hånda mi i 30 minutter.. pustet fort og bare lå der med øynene åpne.. jeg trodde den kom til å dø.. men den lever enda og lekte litt isted.. En på forum sa at den kanskje "lekte" død.. at de ofte gjorde det når de følte seg truet osv.. Hunnen er kjempe nysjerrig men hannen virker som han bare vil vere i fred hele tiden..

Ble litt bekymret her ikveld..

Gjest milliee
Skrevet

mine dverghamstere har aldri ligget stille i hånda men de bæsjer når vi tar dem opp av buret, for de blir så redd. tror de skal dø sov.

en liten undulat
Skrevet

den var sikkert bare redd. vår lå helt stille i buret over en halvtime etter at vi hadde flyttet den fra esken...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...