Gå til innhold

Bulk på bilen

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig sjåfør
Skrevet

Jeg har fått en bulk/ripe på siden av bilen min. Tydelig at noen har kjørt bort i den sannsynligvis på parkeringsplassen utenfor matvarebutikken. Lønner det seg for meg å snakke med forsikringsselskapet siden jeg da taper bonus?

Skrevet

Snakk med noen bilverksteder først og hør med dem hvor mye det koster. Så kan du regne på det og se om det lønner seg i forhold til tapt bouns.

Hvis det ikke var din feil, er det også mulig at du ikke taper noe bonus i det hele tatt.

Skrevet

Snakk med noen bilverksteder først og hør med dem hvor mye det koster. Så kan du regne på det og se om det lønner seg i forhold til tapt bouns.

Hvis det ikke var din feil, er det også mulig at du ikke taper noe bonus i det hele tatt.

Skal hun ikke tape på dette så må hun ha en motpart å henge bjella på.

Skrevet

Blir nok uansett en egenandel å betale, så kanskje det ikke lønner seg.

Skrevet

Det avhenger for det første av hva det koster å få reparert skaden - og så hvor stort bonustap du får. Har du f.eks hatt 75% i over 5 år i noen selskaper, så taper du ingen bonus - MEN hvis du da får en annen skade i løpet av de neste 5 år, så blir bonusen redusert (en risiko du må vurdere).

Får du et bonustap, så skal kostnaden være ganske høy (et sted rundt 25-30 tusen) før det lønner seg å ta det på forsikringen.

Skrevet

Skal hun ikke tape på dette så må hun ha en motpart å henge bjella på.

Ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...