Gå til innhold

Til kvinner- forteller dere deres partner om SA?

Anbefalte innlegg

Gjest nattkaffe
Skrevet

"Vel, jeg f.eks kunne godt sagt det om jeg ville, men jeg opplever ofte spontanaborter (tidlige) og har ikke lyst til å nevne det hver gang."

Skjønner ikke hvordan dette går an .... det MÅ være noe rart med disse testene du tar (tar du ikke tester hver gang, er det nok noe du missforstår .... )

" Mener du virkelig at det beskriver forholdet vårt..? "

Selvfølgelig, du er jo ikke åpen og ærlig mot han !

Nei, jeg tar ikke tester, det kan godt hende det er noe jeg misforstår:/

Jeg kan jo godt fortelle det til ham, men vil liksom ikke plage ham med dette og han kan jo ikke gjøre noe med det liksom...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

5

• NeaNoor

3

• laban

2

• birdie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tar p-piller og glemmer dem aldri. Tar ikke tester, men merker det på menstruasjonen om du skjønner?

Vil helst ikke gå mer i detaljer...

Må legge til at det bare har skjedd 5-6 ganger, men jeg tror likevel det kan betegnes som "ofte"?

Om du tar p-piller og ikke glemmer dem, kan jeg nesten garantere at du ikke har hatt 6 spontanaborter. Mensen kan komme i alle varianter, uten at det betyr at du har vært gravid.

Gjest nattkaffe
Skrevet

Om du tar p-piller og ikke glemmer dem, kan jeg nesten garantere at du ikke har hatt 6 spontanaborter. Mensen kan komme i alle varianter, uten at det betyr at du har vært gravid.

Det visste jeg ikke. Men det er ikke normal menstruasjon jeg har hatt disse gangene jeg snakker om... Og jeg tar ofte p-pillene til ulike tider på døgnet.

Skrevet

Det visste jeg ikke. Men det er ikke normal menstruasjon jeg har hatt disse gangene jeg snakker om... Og jeg tar ofte p-pillene til ulike tider på døgnet.

Hva mener du med "ikke normal menstruasjon" da?

Gjest tullejente !
Skrevet

Jeg kan jo godt fortelle det til ham, men vil liksom ikke plage ham med dette og han kan jo ikke gjøre noe med det liksom...

Det er nok bare vanlig mensen du har, så da trenger du jo ikke forvirre han med å si at du aborterer ...... hvorfor tror du forresten at du gjør det .... ?

Gjest tullejente !
Skrevet

klumpete mens kan vi alle ha (hvis det er det du mener) uten at det tilsier at det skal være en abort ....

* er du virkelig så uvitende ?, eller tuller du *

Skrevet

Hvis du ikke klarer å ta p-piller på den måten du skal, slik at de er sikre, så bør du jo vurdere å få deg tryggere prevensjon som er enklere å bruke. P-stav/implantat under huden, p-ring, p-plaster, hormonspiral el.lign.

Skrevet

Hvis du tar p-piller, har du ikke "normal" mens i utgangspunktet.

Det er normalt at mensen ikke er helt lik hver gang.

Det er ingen grunn til å tro at du spontanaborterer hvis du ikke tester positivt på graviditetstester. Spesielt ikke hvis du også bruker prevensjon.

Angela1365380318
Skrevet

Noen ganger når man går på pillen kan mensen være mer/mindre, klumpete/brunere en vanlig, uten at dette betyr at man har vært gravid.

Skrevet

Hvorfor tror du du aborterer hele tiden da hvis du ikke vet om du er gravid?

Vedder på at det bare er mensen du har.

Skrevet

Menstruasjonen er ikke lik hver gang.

Skrevet

Ikke om det var så tidlig i svangerskapet at jeg egentlig ikke visste jeg var gravid.

Så ville du vel heller ikke visst at det var en spontanabort...

Gjest nattkaffe
Skrevet

Det er nok bare vanlig mensen du har, så da trenger du jo ikke forvirre han med å si at du aborterer ...... hvorfor tror du forresten at du gjør det .... ?

- fordi det er store klumper i menstruasjonen som ikke er av blod, men ser ut som skinn/hudfolder.

- fordi når dette skjer har jeg ofte litt vondt i magen og små kramper i underlivet.

Skrevet

- fordi det er store klumper i menstruasjonen som ikke er av blod, men ser ut som skinn/hudfolder.

- fordi når dette skjer har jeg ofte litt vondt i magen og små kramper i underlivet.

Det er nok bare en kraftig mens. Det er ingen synlige hudfolder så tidlig i et svangerskap, så det du ser er nok slimhinnen som løsner.

Skrevet

Både klumper og småkramper er vanlig under normale menstruasjoner.

Kan det være at du slurver såpass med pillene at du innimellom har en vanlig mens i stedet for den "erstatningsmensen" man får når man går på p-piller? Det er mange som opplever den "ordentlige" mensen man får etter å ha sluttet med piller, som kraftigere enn den man får under pillebruken.

Gjest nattkaffe
Skrevet

Både klumper og småkramper er vanlig under normale menstruasjoner.

Kan det være at du slurver såpass med pillene at du innimellom har en vanlig mens i stedet for den "erstatningsmensen" man får når man går på p-piller? Det er mange som opplever den "ordentlige" mensen man får etter å ha sluttet med piller, som kraftigere enn den man får under pillebruken.

Nei, som sagt tar jeg p-pillene hver dag, men til ulike tider.

Men det er beroligende å høre at det mest sannsynlig bare er vanlig mens.

Skrevet

Jeg tror du har misforstått et par ting når det gjelder biene og blomstene og sånt.

Jeg har aldri vært i den situasjonen, men hvis jeg virkelig hadde hatt en spontanabort, og visst om det selv, så hadde jeg nok fortalt det til kjæresten.

Skrevet

Nå har jeg ikke vært i den situasjonen, men ja - jeg hadde helt klart fortalt en partner om det dersom det skjedde mens jeg var i et forhold.

Skrevet

Hvis du får disse uvanlige blødningene til vanlig tid eller 1-2 uker forsinket, så kan jeg garantere at du ikke kan se det med det blotte øyet. Fosteret er da bare noen mm langt. Hud får de heller ikke så tidligt.

Men til spørsmålet ditt, ja jeg ville helt klart fortalt en partner om en spontanabort. Men nei, jeg ville nok ikke lagt ut om alle forskjellene i blødningene mine. Med unntak om jeg var bekymret for at det var noe galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...