Gå til innhold

Nå er jeg rasende (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

(og fryktelig lei meg).

Litt bakgrunnsinformasjon:

Vi har vært sammen i fire år. Jeg er 22, og han er 30 år. Han er sjømann og jobber 14 dagers turnus. Jeg er for tiden arbeidsledig, men vi er på vei til å flytte fordi jeg skal studere i en annen by til høsten.

Nå har han begynt på en etterutdannelse som gjør at han er vekk minst en av de to ukene han ikke er på jobb. Det kommer til å pågå i minst et år. Jeg har tilbudt at vi begge kan flytte så han slipper dobbel husførsel. Det vil han ikke. Jeg har også tilbudt at jeg kan finne meg et mindre sted å bo så han slipper husleien på denne leiligheten. Det vil han heller ikke; han VIL ha et sted å bo som ikke er på utdannelsesstedet som er langt utenfor allfarvei.

Nå har det seg sånn at jeg gjerne vil ut å reise. Jeg har flere ganger de siste årene foreslått forskjellige ferieturer og at jeg vil spandere, men han har absolutt ikke vært interessert. Noen lengre reiser har jeg ikke hatt tid til mellom jobb og skole.

Derfor tenkte jeg at nå er muligheten der: han er neste aldri hjemme, og jeg får meg neppe jobb her nå vi uansett snart skal flytte. Jeg har dessuten arvet en del penger fra en som var veldig glad i å reise som jeg vet ville blitt veldig glad hvis jeg brukte litt penger på det.

Han sier: "Ja, reis bare du", og samtidig:

1. "Men så skal vi si opp leiligheten for jeg gidder ikke betale husleie to steder. Da flytter jeg til xxx (=utdannelsesstedet)"

2. "Jeg kan jo få stilt reiselysten min når jeg skal seile langfart igjen."

3. "Gjør som du vil, så må vi jo se hvordan jeg reagerer på det..."

Det er snakk om at jeg skal være vekk i maximum fem uker, og i løpet av den tiden jeg har hatt planer om å reise vil han uansett komme til å være hjemme i max. fire dager.

Oppsigelsestiden på leiligheten er såpass lang at vi uansett må betale husleie i minst en måned etter at jeg har komme hjem igjen.

Det skal legges til at vi har hatt problemer med sjalusi tidligere når jeg har vært mye hjemmefra på grunn av jobben.

Jeg sier:

"Hvis det ikke skal mer til før du er villig til å forlate meg (jmf. kommentar 3.), så vil det ikke holde uansett."

Jeg får uansett ikke så lyst til å dra noen steder når han blir så sur.

Jeg er så FRUSTRERT nå!

Ah... måtte bare få ut litt vrede. Forhåpentlig finner han ut av at det er jeg som har rett. :-)

Skrevet

Huff, hørtes ikke greit ut. Høres nesten ut som om han er vrang for å være vrang om du skjønner hva jeg mener.

Har ikke annet å gi enn sympati:\

Skrevet

Huff, hørtes ikke greit ut. Høres nesten ut som om han er vrang for å være vrang om du skjønner hva jeg mener.

Har ikke annet å gi enn sympati:\

Takk! :-)

Det virker litt som om han er vrang bare for å være vrang ja. Forhåpentligvis går det over, det pleier det å gjøre, så han tenker litt mer fornuftig.

Grr... (sint)

Skrevet

Det første jeg tenker, er at han er sjalu, redd for hva du skal finne på om han sender deg avgårde, så han prøver å styre/straffe deg til å holde deg hjemme.

Gjest du har bare dette livet
Skrevet

Jeg syns han høres ut som en superegoist. Hva i all verden skal du med en sånn mann? Nei, dra ut i friheten, du, en reise vil nok gjøre deg godt på så mange måter.

Det finns mange menn der ute som er mye mer allreite i et forhold.

Skrevet

Jeg syns han høres ut som en superegoist. Hva i all verden skal du med en sånn mann? Nei, dra ut i friheten, du, en reise vil nok gjøre deg godt på så mange måter.

Det finns mange menn der ute som er mye mer allreite i et forhold.

Nå beskriver jeg jo bare hans verste side her... Jeg slår ikke opp på et sånt grunnlag. (Men jeg blir heller ikke hjemme hvis han gjør alvor av å forlate meg hvis jeg reiser.)

Skrevet

Det første jeg tenker, er at han er sjalu, redd for hva du skal finne på om han sender deg avgårde, så han prøver å styre/straffe deg til å holde deg hjemme.

Ja, jeg tror han er redd for å miste meg. Men jeg tror også at han vil innse at de tankene er tåpelige.

Skrevet

Ja, jeg tror han er redd for å miste meg. Men jeg tror også at han vil innse at de tankene er tåpelige.

Det kan jo være sånn "første panikk" liksom, men at når han får tenkt gjennom saken, så er det greit.

Håper han skjønner at det ikke er så gærent at du vil reise, det er jo en kjempefin mulighet for deg! Man burde reise når man har sjansen :)

Skrevet

Det kan jo være sånn "første panikk" liksom, men at når han får tenkt gjennom saken, så er det greit.

Håper han skjønner at det ikke er så gærent at du vil reise, det er jo en kjempefin mulighet for deg! Man burde reise når man har sjansen :)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...