Gå til innhold

Pris for å pusse opp bad

Anbefalte innlegg

Gjest Bygger'n

Vi er på husjakt og hadde opprinnelig ønsket oss et sted hvor det meste var pent og ferdigoppusset, men så fant vi en bolig som passer så perfekt på alle andre områder enn dette. Den trenger ganske mye oppussing. Å legge parkett, male og sette opp kjøkken er greit, det kan vi gjøre fint selv. Men bad (med tanke på fukt og alt slikt) ønsker vi å få gjort av fagfolk for at alt skal bli gjort riktig. Jeg er ikke sikker på størrelsen på badet, men vil tippe 6-7 kvm og toalettet er på et eget lite rom som jeg antar er rundt 3 kvm. Vi snakker altså flislegging (ikke varmekabler i gulvet) av bad og toalett samt ny dusj (evt badekar m/dusj), to vasker og ett toalett. Kan noen som har litt peiling på dette si litt om hvor mye vi må regne med å betale og også hvor lang tid det vil ta? Takknemlig for alle tips jeg kan få!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/263422-pris-for-%C3%A5-pusse-opp-bad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veldig dyrt.

Vi pusset opp badet på 7 kvadrat.

Med belegg på gulvet og i dusjhjørnet og tapet på veggene pluss to vasker, ny benkeplate, to speil og showeramadusj så kostet det hele nesten 50 000,-.

Hvis du skal ha fliser og ikke legger dem selv så vil beløpet blir mye høyere selvsagt. Og du må kanskje ha ny innredning som fort kommer på 10 000,- ekstra.

Vi har gjort det på billigste måte. Men mange pusser opp badet sitt for minst 100 000,-.

Så det er ..

Vi pusset opp badet på 7 kvadrat.

Med belegg på gulvet og i dusjhjørnet og tapet på veggene pluss to vasker, ny benkeplate, to speil og showeramadusj så kostet det hele nesten 50 000,-.

Hvis du skal ha fliser og ikke legger dem selv så vil beløpet blir mye høyere selvsagt. Og du må kanskje ha ny innredning som fort kommer på 10 000,- ekstra.

Vi har gjort det på billigste måte. Men mange pusser opp badet sitt for minst 100 000,-.

Så det er ..

Jeg pusser opp badet nå. Varmekablene er faktisk ikke så dyre i forhold til alt annet. Alt arbeid, fliser, duskjabinett og to servanter kommer på 135 000 inkl. mva.

Gjest starter snart

Jeg aner ikke noe om priser, men må bare spørre; hvorfor ikke varmekabler i gulvet på badet? Det er jo bare så utrolig delig med varmekabler på badet!!!

Enig, det er ett "must" med varmekabler på badet.

Når en pusser opp et gammelt bad, og det allerede er varmekabler der, så bør de byttes ut.

Vi skal også pusse opp og bygge på badet +++ Har vært på QXL og kjøpt steamdusj, ser på baderomsinnredninger o.l., mye fint å se på :), kommer til å legge hvite enkle fliser (svigerfar er murer og gjør jobben for oss gratis). Gleeeeeeder meg kjempemasse :)

Annonse

Gjest Bygger'n

Jeg aner ikke noe om priser, men må bare spørre; hvorfor ikke varmekabler i gulvet på badet? Det er jo bare så utrolig delig med varmekabler på badet!!!

Vi har varmekabler nå og de er aldri i bruk, synes rett og slett det er ubehagelig med varme i gulvet, det blir for varmt. De eneste som setter pris på det er kattene. :-)

Vi har varmekabler nå og de er aldri i bruk, synes rett og slett det er ubehagelig med varme i gulvet, det blir for varmt. De eneste som setter pris på det er kattene. :-)

Nei, gi deg da! Et bad uten gulvvarme er ikke et skikkelig bad ;-)

Varmekabelvarmen kan selvsagt justeres slik at gulvet ikke kjennes varmt ut, men har en nøytral temperatur (slipper å ha det iskaldt).

Sette på lavere effekt?

Evt. finnes det en annen type varmekabler som gir lavere varme, bare litt lunk i gulvet.

Hadde absolutt spandert på litt gulvvarme ja.

Gjest Bygger'n

Nei, gi deg da! Et bad uten gulvvarme er ikke et skikkelig bad ;-)

Varmekabelvarmen kan selvsagt justeres slik at gulvet ikke kjennes varmt ut, men har en nøytral temperatur (slipper å ha det iskaldt).

Men hva er vitsen med varmekabler hvis vi uansett skal ha temperaturen så lavt at vi ikke merker noe?

Annonse

Gjest Bygger'n

Var jeg dere ville jeg lagt doen sammen med bade hvis de ligger vegg i vegg.

Hvorfor det? Er det ikke en fordel at man kan gå på do uten at det forhindrer andre i å dusje/ta seg et bad? Eller kanskje vi skal sette inn et toalett på badet også?

Gjest Bygger'n

Du merker stor forskjell på om gulvet er lunkent eller iskaldt. (Sammenlign teppe og fliser.)

Vel, som sagt, vi har varmekabler nå og synes det føles mye bedre ut uten. Så jeg ser ingen vits i å bruke penger på noe som uansett ikke blir brukt og noe som kan gå i stykker (se bare innlegget lenger opp her) og skape store problemer.

Vel, som sagt, vi har varmekabler nå og synes det føles mye bedre ut uten. Så jeg ser ingen vits i å bruke penger på noe som uansett ikke blir brukt og noe som kan gå i stykker (se bare innlegget lenger opp her) og skape store problemer.

Men du skjønner at det går an å ha varmekabler uten at det føles varmt ikke sant?

Se på ebeco.se - de forhandler varmekabler gjennom Megaflis, og sikkert andre i Norge.

De har 10 års garanti på produktene sine. Og et godt argument for å ha varmekabler på våtrom som bad, er at varmen hjelper til å tørke opp fukt på gulvet, slik at det ikke blir så stor belastning på fugene mm.

Gjest Bygger'n

Se på ebeco.se - de forhandler varmekabler gjennom Megaflis, og sikkert andre i Norge.

De har 10 års garanti på produktene sine. Og et godt argument for å ha varmekabler på våtrom som bad, er at varmen hjelper til å tørke opp fukt på gulvet, slik at det ikke blir så stor belastning på fugene mm.

Dette var faktisk den beste, og så langt eneste, gode grunnen til å kanskje velge varmekabler likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...