Gå til innhold

Ringe legen, eller se det an litt til?

Anbefalte innlegg

Gjest På forhånd takk for svar :)
Skrevet

Jeg er av typen som vanligvis stoler på at det meste går over av seg selv, og er veldig sjelden hos legen. :) Men nå er jeg 37 uker på vei med et lite knøtt, og har vondt i ører, hals og hoster en del. Greit nok, men allmenntilstanden er så dårlig, kanskje pga graviditeten. Jeg vil så gjerne bli frisk til fødselen, den er jo slitsom nok i seg selv.

Skrevet

Gå til legen!

Visse infeksjoner (fx. urinveisinfeksjon) SKAL behandles hos gravide, ellers kan de bli alvorligere. Så sjekk det med legen din, kanskje bør du få behandling (fx antibiotika). Og ja, det er flere typer antibiotika som er helt trygge for gravide.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Gå til legen!

Visse infeksjoner (fx. urinveisinfeksjon) SKAL behandles hos gravide, ellers kan de bli alvorligere. Så sjekk det med legen din, kanskje bør du få behandling (fx antibiotika). Og ja, det er flere typer antibiotika som er helt trygge for gravide.

Takk for svar :)

Ja, det er det som har vært så pussig nå, det har blitt verre for hver dag, til tross for at jeg har tatt det ganske med ro. Da ringer jeg legen.

Gjest søk lege!
Skrevet

Du bør kontakte legen straks og få orden på helsen til fødselen. Husk at enhver fødsel kan ende i akutt keisersnitt, og da er det en fordel å være i best mulig form.

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, det er det som har vært så pussig nå, det har blitt verre for hver dag, til tross for at jeg har tatt det ganske med ro. Da ringer jeg legen.

Det kan hende du har fått en bakterie-infeksjon i tillegg til en virus-infeksjon som startet det hele, og at det er derfor du blir verre. Og det er jo bakterie-infeksjoner de kan ta med antibiotika.

Ingen vits i å slite seg ut mot slutten av svangerskapet hvis det er noe som det kan/bør gjøres noe med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...