Gå til innhold

Laks til middag

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Ikke ved siden av nei, inni ja:) Fordeler det over laksen. Men vi bruker laksefilet da.. hel side..

Jeg pleier også å bruke en lang laksefilet uten bein.

hare1365380455
Skrevet

Sjekk jente31 sitt svar... Hun steker rømmen sammen med laksen:-)

Jeg leste det! Det får jeg prøve en gang. :)

hare1365380455
Skrevet

Sandefjordssmør er favorittsausen til laks her i huset:

1 dl kremfløte

4 ss kruspersille, finklippet

200 g meierismør

Saft av 1 sitron

Gi fløte og persille et oppkok og la det koke uten lokk ca. 3-4 minutter. Ta kjelen av varmen og rør inn det kalde smøret i små porsjoner slik at sausen får en kremaktig konsistens. Sausen må ikke koke. Bland i sitronsaft.

Det må også prøves. :)

Skrevet

Jeg leste det! Det får jeg prøve en gang. :)

Ja, høres skikkelig digg ut! Kanskje jeg får gubben til å like fisk også? ;-)

hare1365380455
Skrevet

Ja, høres skikkelig digg ut! Kanskje jeg får gubben til å like fisk også? ;-)

Du får prøve!

Skrevet

Jeg synes det hadde vært ganske kjedelig å spise fisk og potet uten saus, og je spiser ikke rømme.

Kjøpe Bergens Fiskesaus i pose og tilsett evnt litt samba ohlik.

Skrevet

Putter du rømme og det andre tilbehøret inni aliminiumsfolien sammen med laksen?? Eller misforstod jeg grundig nå...

Jeg putter alt tilbehør i folien: grønnsaker inkl. løk, veske som sitronekstrakt, vann, olje og/eller rømme, ost. Har også gjerne litt av en lapskauspakke, der er potetterninger. Lager ingenting ved siden av.

Dvs jeg putter oppi det jeg måtte finne i kjøleskap og vanlig skap!

Skrevet

Jeg synes det hadde vært ganske kjedelig å spise fisk og potet uten saus, og je spiser ikke rømme.

Kjøpe Bergens Fiskesaus i pose og tilsett evnt litt samba ohlik.

Vi hadde laks til middag i dag og jeg hadde toro krydder bearnaise ved siden av.

Skrevet

Jeg putter alt tilbehør i folien: grønnsaker inkl. løk, veske som sitronekstrakt, vann, olje og/eller rømme, ost. Har også gjerne litt av en lapskauspakke, der er potetterninger. Lager ingenting ved siden av.

"Man tager det man haver" :-)

Omtrent sånn laga jeg ovnsbakt kylling idag også. Kyllingfileter i ildfast form og masse annet (tilfeldig)snadder oppi forma. Godt :-)

hare1365380455
Skrevet

Tror du det går å ha kyllingfilet og diverse (lapskausblanding) i form på den måten? Men hva med saus da...?

Skrevet

Jeg hadde sitronpeppermarinert laksefilet til middag i dag med potet og hollandaise-saus. Smakte fortreffelig, og middagsgjesten min var svært så fornøyd. :D

Skrevet

Tror du det går å ha kyllingfilet og diverse (lapskausblanding) i form på den måten? Men hva med saus da...?

Det er nå nylig jg er begynt med foliestekning, så jeg har vel bare forsøkt med laks og diverse tilbehør. Kylling liker jeg ikke. Men jeg vil tro man kan steke det meste i folie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...