hare1365380455 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Ikke ved siden av nei, inni ja:) Fordeler det over laksen. Men vi bruker laksefilet da.. hel side.. Jeg pleier også å bruke en lang laksefilet uten bein. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Sjekk jente31 sitt svar... Hun steker rømmen sammen med laksen:-) Jeg leste det! Det får jeg prøve en gang. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Sandefjordssmør er favorittsausen til laks her i huset: 1 dl kremfløte 4 ss kruspersille, finklippet 200 g meierismør Saft av 1 sitron Gi fløte og persille et oppkok og la det koke uten lokk ca. 3-4 minutter. Ta kjelen av varmen og rør inn det kalde smøret i små porsjoner slik at sausen får en kremaktig konsistens. Sausen må ikke koke. Bland i sitronsaft. Det må også prøves. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Det må også prøves. Ja, spennende:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg leste det! Det får jeg prøve en gang. Ja, høres skikkelig digg ut! Kanskje jeg får gubben til å like fisk også? ;-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Ja, høres skikkelig digg ut! Kanskje jeg får gubben til å like fisk også? ;-) Du får prøve! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg synes det hadde vært ganske kjedelig å spise fisk og potet uten saus, og je spiser ikke rømme. Kjøpe Bergens Fiskesaus i pose og tilsett evnt litt samba ohlik. 0 Siter
fresja Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Putter du rømme og det andre tilbehøret inni aliminiumsfolien sammen med laksen?? Eller misforstod jeg grundig nå... Jeg putter alt tilbehør i folien: grønnsaker inkl. løk, veske som sitronekstrakt, vann, olje og/eller rømme, ost. Har også gjerne litt av en lapskauspakke, der er potetterninger. Lager ingenting ved siden av. Dvs jeg putter oppi det jeg måtte finne i kjøleskap og vanlig skap! 0 Siter
Mista nikket Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg synes det hadde vært ganske kjedelig å spise fisk og potet uten saus, og je spiser ikke rømme. Kjøpe Bergens Fiskesaus i pose og tilsett evnt litt samba ohlik. Vi hadde laks til middag i dag og jeg hadde toro krydder bearnaise ved siden av. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg putter alt tilbehør i folien: grønnsaker inkl. løk, veske som sitronekstrakt, vann, olje og/eller rømme, ost. Har også gjerne litt av en lapskauspakke, der er potetterninger. Lager ingenting ved siden av. Dvs jeg putter oppi det jeg måtte finne i kjøleskap og vanlig skap! "Man tager det man haver" :-) Omtrent sånn laga jeg ovnsbakt kylling idag også. Kyllingfileter i ildfast form og masse annet (tilfeldig)snadder oppi forma. Godt :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg putter alt tilbehør i folien: grønnsaker inkl. løk, veske som sitronekstrakt, vann, olje og/eller rømme, ost. Har også gjerne litt av en lapskauspakke, der er potetterninger. Lager ingenting ved siden av. Dvs jeg putter oppi det jeg måtte finne i kjøleskap og vanlig skap! Tror du det går å ha kyllingfilet og diverse (lapskausblanding) i form på den måten? Men hva med saus da...? 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg hadde sitronpeppermarinert laksefilet til middag i dag med potet og hollandaise-saus. Smakte fortreffelig, og middagsgjesten min var svært så fornøyd. 0 Siter
fresja Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Tror du det går å ha kyllingfilet og diverse (lapskausblanding) i form på den måten? Men hva med saus da...? Det er nå nylig jg er begynt med foliestekning, så jeg har vel bare forsøkt med laks og diverse tilbehør. Kylling liker jeg ikke. Men jeg vil tro man kan steke det meste i folie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.