Gå til innhold

Må en betale dobbelt opp hvis en avbestiller samme dag hos fysioterapeut?

Anbefalte innlegg

Gjest blakk blir jeg jo da
Skrevet

Går til fysioterapeut. I dag hadde jeg time, men måtte avbestille da jeg fikk kraftig migrene. Jeg får tilbake at jeg må betale 430 kr siden jeg ikke avbestillte i går. Vanligvis betaler jeg 180 kr i egenandel, hvorfor må jeg betale over dobbelt så mye da?

Skrevet

Fordi du må betale andelen til trygdekontoret også. De betaler ikke fysioen hvis du ikke møter opp.

Skrevet

Fordi du må betale andelen til trygdekontoret også. De betaler ikke fysioen hvis du ikke møter opp.

Kjekt å vite;)

Visste ikke det jeg:D

Skrevet

Kjekt å vite;)

Visste ikke det jeg:D

Det har vært endel diskusjoner om det på sykehusene også, men antagelig blir det protester hvis folk må betale 2000 kr for en time hvis de ikke møter opp.

Skrevet

Det har vært endel diskusjoner om det på sykehusene også, men antagelig blir det protester hvis folk må betale 2000 kr for en time hvis de ikke møter opp.

Sykdom må da være en gyldig grunn for å ikke møte opp... Eller?

Skrevet

Sykdom må da være en gyldig grunn for å ikke møte opp... Eller?

1/3 av pasientene møter ikke opp, det er min erfaring fra sykehus. Er det rart sykehusene går i underskudd.

De fleste ringer ikke i det hele tatt.

Jo, legeattest hadde vel egentlig vært greit ellers så tror jeg at jeg måtte vært rådårlig hvis jeg ikke møtte opp hos legen. Hos fysioen møter jeg ikke hvis jeg er i dårlig form, man skal jo ikke trene da.

Skrevet

1/3 av pasientene møter ikke opp, det er min erfaring fra sykehus. Er det rart sykehusene går i underskudd.

De fleste ringer ikke i det hele tatt.

Jo, legeattest hadde vel egentlig vært greit ellers så tror jeg at jeg måtte vært rådårlig hvis jeg ikke møtte opp hos legen. Hos fysioen møter jeg ikke hvis jeg er i dårlig form, man skal jo ikke trene da.

Enig i at det er for dårlig at det er så mange som ikke møter opp. Det burde vært en eller annen form for bot-ordning. Men jeg synes man skal slippe å betale for f.eks. fysioterapi hvis man er syk og ikke kan komme. Legeattest blir selvfølgelig en selvfølge da.

Skrevet

Enig i at det er for dårlig at det er så mange som ikke møter opp. Det burde vært en eller annen form for bot-ordning. Men jeg synes man skal slippe å betale for f.eks. fysioterapi hvis man er syk og ikke kan komme. Legeattest blir selvfølgelig en selvfølge da.

Man slipper jo hvis man ringer dagen før men jeg er enig at med legeattest burde man ha sluppet å betale.

Skrevet

Man slipper jo hvis man ringer dagen før men jeg er enig at med legeattest burde man ha sluppet å betale.

Alle sykdommer dukker jo ikke opp dagen i forveien. Som migrene i dette tilfellet. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...