Gjest Signert Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 ... at magnetstripen skal bort for godt. Det blir påbudt med smart-kort fra 2010. Da kan man si farvel til kortsvindel, ettersom disse kortene ikke kan kopieres. Det syke er at denne teknologien har eksistert i over 10 år, mens bankene ikke har tatt ansvar for å innføre den. Jeg håper at Norge følger etter! 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Ja, så kan man jo gjøre som det har blitt i Danmark: Her ble sånne kort innført i fjor. Men det fungerer så dårlig at de fleste butikkene har satt tape over der man skal bruke kortet fordi metoden ikke fungerer. Man må uansett bruke magnetstripen. Dessuten har de danske bankene funnet ut at dette kortet er jo så sikkert at det er unødvendig med bilde på det. Da blir det ikke akkurat noe vanskeligere å svindle med kort man har stjålet hvis man får lurt av koden. 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Ja, så kan man jo gjøre som det har blitt i Danmark: Her ble sånne kort innført i fjor. Men det fungerer så dårlig at de fleste butikkene har satt tape over der man skal bruke kortet fordi metoden ikke fungerer. Man må uansett bruke magnetstripen. Dessuten har de danske bankene funnet ut at dette kortet er jo så sikkert at det er unødvendig med bilde på det. Da blir det ikke akkurat noe vanskeligere å svindle med kort man har stjålet hvis man får lurt av koden. Jeg vet ikke hva de har gjort i Danmark, men i Frankrike fungerer smartkort veldig bra. Fordelen er at det er fysisk umulig å kopiere disse kortene (noe som er en smal sak når det gjelder magnetstripene). 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg vet ikke hva de har gjort i Danmark, men i Frankrike fungerer smartkort veldig bra. Fordelen er at det er fysisk umulig å kopiere disse kortene (noe som er en smal sak når det gjelder magnetstripene). Her fungerer det i hvert fall ikke. 0 Siter
fresja Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Dersom dette nye kortet har eksistert i 10 år, er det rart at ingen har funnet en måte å bruke det til svindel allerede! 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Dersom dette nye kortet har eksistert i 10 år, er det rart at ingen har funnet en måte å bruke det til svindel allerede! Grunnen til at kortene ikke har blitt tatt i bruk, er at bankene har nølt fordi butikkene ikke har hatt betalingsterminaler som har akseptert dem og butikkene har nølt fordi bankene ikke har tatt kortene i bruk. Min far har laget softwaren til noen av kortene, og teknologien er slik at det er umulig å "hacke" seg inn og misbruke kortet. Han kan heller ikke gå inn i softwaren på et kort som er ferdig programert. FBI, CSI og mange andre virksomheter som er avhengig av høy sikkerhet har brukt slike kort til adgangskontroll, datasikkerhet mv. i mange år. 0 Siter
Gjest hva mente du? Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Jeg vet ikke hva de har gjort i Danmark, men i Frankrike fungerer smartkort veldig bra. Fordelen er at det er fysisk umulig å kopiere disse kortene (noe som er en smal sak når det gjelder magnetstripene). Holder det ikke å stjele sånne kort for å misbruke dem? 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Holder det ikke å stjele sånne kort for å misbruke dem? nei, du må ha koden. Har du koden, blir det jo en grei sak, men dagens kort kan misbrukes uten at man har koden. Det kan ikke smartkort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.