Gjest ja det var det da Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Hei, Jeg bruker rundt 2000 kr. på månedkortet på vei til jobben. Hvordan er det i forhold til skatten? Kommer jeg til å få igjen pengene over en viss sum, noen som kan forklare? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Du får kjørselsfradrag. Det beregnes ikke utfra hvor mye du betaler for transporten, men hvor mange kilometer du har mellom hjem og arbeidsplass. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Det var forferdelig mye penger...! Bor du langt fra arbeidsstedet? Les veiledningen til selvangivelsen nøye, og spar på kvitteringer. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Det var forferdelig mye penger...! Bor du langt fra arbeidsstedet? Les veiledningen til selvangivelsen nøye, og spar på kvitteringer. Å ha bil koster også mye. :-) Et par jeg kjenner bruker 3000 kr på månedkort hver måned for å komme seg på jobb. De jobber i Oslo, men bor langt unna. Men at bolig der de bor nå pulss månedskort koster mindre enn bolig i Oslo uten månedskort. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Å ha bil koster også mye. :-) Et par jeg kjenner bruker 3000 kr på månedkort hver måned for å komme seg på jobb. De jobber i Oslo, men bor langt unna. Men at bolig der de bor nå pulss månedskort koster mindre enn bolig i Oslo uten månedskort. Som en sa, så er det kilometerene som teller. Ikke driftsutgiftene på bilen.... Sorry! 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Som en sa, så er det kilometerene som teller. Ikke driftsutgiftene på bilen.... Sorry! Det var jeg som sa det. :-) Jeg poengterte bare at månedskort er dyrt, men det er minst like dyrt å ha bil bare for å kjøre frem og tilbake til jobb, især hvis det bare dreier seg om noen få kilometer. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Det var jeg som sa det. :-) Jeg poengterte bare at månedskort er dyrt, men det er minst like dyrt å ha bil bare for å kjøre frem og tilbake til jobb, især hvis det bare dreier seg om noen få kilometer. Og du har helt rett! Kjøre bil lønner seg faktisk ikke... Hun trodde at alle utgiftene i forbindelse med bil, kunne trekkes fra.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.