Gå til innhold

Noen som kan forklare lille meg:)

Anbefalte innlegg

Gjest ja det var det da
Skrevet

Hei,

Jeg bruker rundt 2000 kr. på månedkortet på vei til jobben. Hvordan er det i forhold til skatten? Kommer jeg til å få igjen pengene over en viss sum, noen som kan forklare?

Skrevet

Du får kjørselsfradrag. Det beregnes ikke utfra hvor mye du betaler for transporten, men hvor mange kilometer du har mellom hjem og arbeidsplass.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var forferdelig mye penger...! Bor du langt fra arbeidsstedet?

Les veiledningen til selvangivelsen nøye, og spar på kvitteringer.

Skrevet

Det var forferdelig mye penger...! Bor du langt fra arbeidsstedet?

Les veiledningen til selvangivelsen nøye, og spar på kvitteringer.

Å ha bil koster også mye. :-)

Et par jeg kjenner bruker 3000 kr på månedkort hver måned for å komme seg på jobb. De jobber i Oslo, men bor langt unna. Men at bolig der de bor nå pulss månedskort koster mindre enn bolig i Oslo uten månedskort.

hidi, the scorpion
Skrevet

Å ha bil koster også mye. :-)

Et par jeg kjenner bruker 3000 kr på månedkort hver måned for å komme seg på jobb. De jobber i Oslo, men bor langt unna. Men at bolig der de bor nå pulss månedskort koster mindre enn bolig i Oslo uten månedskort.

Som en sa, så er det kilometerene som teller. Ikke driftsutgiftene på bilen....

Sorry!

Skrevet

Som en sa, så er det kilometerene som teller. Ikke driftsutgiftene på bilen....

Sorry!

Det var jeg som sa det. :-)

Jeg poengterte bare at månedskort er dyrt, men det er minst like dyrt å ha bil bare for å kjøre frem og tilbake til jobb, især hvis det bare dreier seg om noen få kilometer.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var jeg som sa det. :-)

Jeg poengterte bare at månedskort er dyrt, men det er minst like dyrt å ha bil bare for å kjøre frem og tilbake til jobb, især hvis det bare dreier seg om noen få kilometer.

Og du har helt rett!

Kjøre bil lønner seg faktisk ikke...

Hun trodde at alle utgiftene i forbindelse med bil, kunne trekkes fra....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...