Gå til innhold

Min mann bestemmer over kroppen min...

Anbefalte innlegg

Gjest ingen nick idag
Skrevet

Jeg trenger synspunkter fra ALLE derfor legger jeg det i åpent forum.

Jeg har en mann som jobber utenbys i to uker og er hjemme ei langhelg. Og sånn går ukene. Vi har ett barn sammen, ho er 1 år gammel. På grunn av at han ikke er så mye hjemme, har jeg valgt å ikke bruke p-iller. Han skal bare jobbe sånn som dette frem til våren 2008, så skal han ta seg en vanlig jobb her i byen igjen. Så jeg føler at da kan kroppen min få lov å "slappe av" litt i den tiden. Han bruker kondom når vi har sex, men det hender han "tar sjangsen" hvis jeg har mensen, og kommer inni meg uten noen ting.

For ikke så lenge siden trodde vi at jeg var gravid. Og da kom det sponant fra ham at "abort var selvsagt!"... For han syns jeg skal studere først og få meg en utdannelse. Jeg var ganske fortvilet og lei meg fordi han insisterte på dette, men følte jeg ikke hadde noe valg.. heldigvis ar jeg ikke gravid.

Nå er jeg så redd for at samme situasjon skal oppstå igjen. Jeg føler ikke jeg bestemmer over kroppen min lengre... Jeg føler det er HAN som har makten over hvorvidt jeg skal bære frem et barn eller ikke.

Som sagt så ønsker jeg ikke å bruke noen form for p-piller eller spiral. Jeg ønsker at kroppen min skal få hvile dette året, siden vi ikke har sex så ofte. Så kondom er en god løsning for oss.

Hva mener dere jeg kan gjøre hvis jeg kommer i denne situasjonen igjen? Jeg har gitt ham påbud om å bruke kondom og at han må huske på dette, men som sagt, når jeg har mensen innimellom, benytter han sjangsen :(

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener med at "han tar sjansen"? Du kan da nekte å ha sex om han ikke har på kondom?

"Jeg har gitt ham påbud om å bruke kondom og at han må huske på dette, men som sagt, når jeg har mensen innimellom, benytter han sjangsen :("

Da må jo du si nei, da.. Og godtar han ikke det så er det et dårlig tegn..

Skrevet

Hvis dere ikke vil ha barn må du bruke prevensjon, så enkelt er det..

Hvis det er viktig for deg å ikke bruke hormon-preparater eller spiral så bør han respektere det om han elsker deg.

Hvorfor er han så i mot kondom? Hvis han har sex uten beskyttelse så forstår han vel at du kan bli gravid.. Å bare foreslå abort i et slikt tilfelle er skikkelig lettvint og insensitivt.

Ville nok ha tatt et alvorsord med han, ja! Dere må finne en løsning som passer dere. Kompromisser han ellers eller er det alltid du som skal bøye deg?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Han må huske på kondom? Det kan dere vel gjøre begge to?

Hvis du vil ha sex under mensen, så får du minne han på kondomet før han trenger inn i deg. Gjør han ikke det, så får du la være å ha sex.

Husk at å ha sex er frivillig fra begges side. Om han ikke respekterer et nei fra deg, så er det voldtekt, selv om dere er gift.

Skrevet

Hva mener du med benytter sjansen? Du ser vel om han tar på kondom eller ikke?

Hvis det var min mann som prøvde seg sånn (og krevde abort ved eventuell graviditet) så hadde jeg dyttet ham vekk. Abort skal ikke brukes som prevensjonsmiddel.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Tull og tøys. Du er voksen og bestemmer selvsagt selv over din egen kropp.

Ikke skyld på mannen din, dette er dere to om.

Skrevet

Hvis han vet at du ikke går på pillen, og han stikker den inn uten kondom, da må han regne med at du kan bli gravid, og må ta ansvar for det.

Hvis han ikke ønsker at du skal bli gravid, så må han bruke kondom. Gjør dette helt klinkende klart for ham, forklar ham at du ikke kommer til å ta abort hvis du blir gravid. Til syvende og sist er det jo du som bestemmer.

Gjest nicole-85
Skrevet

Man kan godt bli gravid når man har mensen.

Det høres ut for meg at mannen din har liten respekt for deg.

Du må sette foten ned. Du har noe du skulle sagt du også.

Lykke til!

klem

Skrevet

Dersom du lar ham bruke sjangsen til å ha sex uten kondom, har du jo allerede overlatt kroppen din til ham!

Du bør isåfall ta litt mer ansvar over din egen kropp selv først.

Gjest hvor har du det fra?
Skrevet

Man kan godt bli gravid når man har mensen.

Det høres ut for meg at mannen din har liten respekt for deg.

Du må sette foten ned. Du har noe du skulle sagt du også.

Lykke til!

klem

Jeg har aldri hørt at det går ann å bli gravid når man har mensen?

Skrevet

Det GÅR AN men sjansen er veldig liten.

Om man får en eggløsning litt utenfor skjema. Hender iblant.

Skrevet

JEg skjønner ikke problemstillingen. Hvis han ønsker å ta sjansen på å komme inni deg, så må han også ta de eventuelle følgene det kan gi.

Hvis du ikke ønsker en ny graviditet nå, så bruker du prevensjon, eller du nekte han å ligge med deg uten kondom.

Du kan si noe du også, vet du :)

Skrevet

Joda, det har skjedd.

Skrevet

Jeg ville ha brukt p-piller om jeg var i din situasjon, uansett hvor skjelden han er hjemme.

Du sier at kroppen skal få hvile. Jeg vet ikke hva dette betyr, men det høres ikke ut til at verken kropp eller sjel slapper av med den løsningen dere har nå. Så hvis du veier alle hensyn opp mot hverandre og ser helheten, er det kanskje best å satse på så sikker prevensjon som mulig.

Skrevet

Så nekt ham å ha sex med deg uten kondom da vel!! Det er da ikke verre enn det. Trer han ikke på kondom, så får han ikke lov til å ha samleie med deg. Enkelt og greit. Forøvrig er det mest belastende for kroppen å slutte og begynne med p-piller, så sånn sett hadde nok det beste vært at du hadde fortsatt også dette året.

Skrevet

Jo, det går an.

Jeg kjenner noen som ble foreldre på den måten.

Skrevet

Jo, det går an.

Jeg kjenner noen som ble foreldre på den måten.

Jeg kjenner også ei som ble gravid på den måten.

Derfor reagerte jeg litt på denne siden, der legen sier det er 0% sjansen for å bli gravid under menstruasjon. Spesielt med tanke på alle 13-, 14-, 15-åringene nedover på siden som mest sannsynlig tror blindt på dette.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_personalpage&task=view&id=13&Itemid=81&contentid=1557&sectionid=125

Gjest nicole-85
Skrevet

Det vet da vel alle at man kan. Har hørt det mange ganger. Du kan spørre en prof. så får du det bekreftet.

Skrevet

Hvis jeg hadde vært i din situasjon og fremdeles ville vært sammen med ham (han høres ut som en drittsekk, men jeg håper han har mange andre gode sider!) så hadde jeg utvilsomt gått på pillen.

Skrevet

Mannen din går for alt langt, han er for lite hensynsfull mot deg. Når "man tilhører hverandre" som man sier, er det ikke rett til å misbruke den andre.

Selv om du ikke blir gravid når du har mensen, ville jeg uansett anbefalt deg å ha sex bare utenom de tidene. (Det finnes visst en medisinsk begrunnelse for det, uten at jeg er helt sikker.) Si at du synes det er ekkelt å ha sex når du har mensen.

Du får neppe ham til å bruke kondom når du har mensen. Kondomer kan sprekke, så bruk skikkelige saker. Sitter du øverst, har du en smule mindre sjangse for graviditet om noe skulle skje, enn f.eks. misjonærstilling. Bruk av sæddrepende salve og pessar kan kanskje være til hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...