Gå til innhold

Kan hun gå i barnehagen i morgen?

Anbefalte innlegg

Gjest litt i villrede
Skrevet

4-åringen ble syk søndag (feber 39, snørr og hoste). Har holdt henne hjemme i tre dager. Man hostet hun voldsomt, og spiste lite. I går var hun bedre, hun hostet mindre, var normalt aktiv, og begynte å spise normalt i går kveld.

I dag har hun virket helt normal i dag (bortsett fra spiste lite i morges), hun er blid og spretten, og hoster bare av og til. Men tempen er fortsatt på 38 grader, selv om hun sier hun føler seg frisk nå.

Kan jeg ta sikte på å sende henne i barnehagen i morgen? Er så vanskelig å være borte fra jobben min enda lenger...

Skrevet

Nei, hun skal ha en feberfri dag først. Dessuten er det mye mer slitsomt i barnehagen enn hjemme så selv om hun virker frisk hjemme så vil hun sikkert bli kjempesliten i barnehagen.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke sendt henne. Hun har fortsatt feber og er nok ikke helt frisk. Aktivitetsnivået og støynivået hjemme kontra barnehage er veldig ulikt.

Gjest litt i villrede
Skrevet

er 38 grader virkelig som feber å regne for små barn? Det sies jo at barn ofte har høyere temperatur enn oss voksne. Kan jeg evt ta sikte på en kortere dag i barnehagen, dersom hun virker frisk i morgen?

I morges var hun nede på 37,4, det var bare nå i kveld at den var på 39.

Skrevet

er 38 grader virkelig som feber å regne for små barn? Det sies jo at barn ofte har høyere temperatur enn oss voksne. Kan jeg evt ta sikte på en kortere dag i barnehagen, dersom hun virker frisk i morgen?

jeg skjønner ikke at du vurderer det engang om hun hadde 39 ikveld..

Gjest litt i villrede
Skrevet

jeg skjønner ikke at du vurderer det engang om hun hadde 39 ikveld..

Nei nei, jeg ser jeg skrev feil i mitt siste svar over her! Hun hadde 38 grader i kveld, ikke 39! (ellers ville jeg jo vært helt enig med deg!). Men i morges var den på 37,4, og hun har vært helt pigg i hele dag.

Skrevet

Når hun har 39 om kvelden skal hun i hvert fall ikke i barnehagen i morgen, uansett hva temperaturen var i morges. 38 er alltid feber.

Skrevet

Nei nei, jeg ser jeg skrev feil i mitt siste svar over her! Hun hadde 38 grader i kveld, ikke 39! (ellers ville jeg jo vært helt enig med deg!). Men i morges var den på 37,4, og hun har vært helt pigg i hele dag.

Nå har du vært litt uheldig iom du har støtt på en som jobber i barnehage da:)

Gi henne en dag til hjemme. Barn skal ha en feber fri dag hjemme som sagt tidligere pga aktivitetsnivå og at vi ser gang på gang at går de for tidlig blir de syke igjen. Og pga smittefare. Regner med du setter pris på at andre foreldre holdert syke barn hjemme.

Men selvfølgelig.. dette er det bare du som kan bestemme. Jeg sier hva jeg ville gjort og hva som er vanlig praksis.

Gjest catiki21
Skrevet

Selv om den er lavere på morgenen enn kvelden så ville jeg latt hun være hjemme en dag til. Det er best for henne. Det er ikke bra å gå i barnehagen om en har hatt feber dagen før!

Skrevet

Feber er når tempen er over 38 grader - for barn og for voksne.

Et barn som har feber på kvelden - og som har vært syk flere dager før - sendes IKKE i barnehagen dagen etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...