Gjest litt i villrede Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 4-åringen ble syk søndag (feber 39, snørr og hoste). Har holdt henne hjemme i tre dager. Man hostet hun voldsomt, og spiste lite. I går var hun bedre, hun hostet mindre, var normalt aktiv, og begynte å spise normalt i går kveld. I dag har hun virket helt normal i dag (bortsett fra spiste lite i morges), hun er blid og spretten, og hoster bare av og til. Men tempen er fortsatt på 38 grader, selv om hun sier hun føler seg frisk nå. Kan jeg ta sikte på å sende henne i barnehagen i morgen? Er så vanskelig å være borte fra jobben min enda lenger... 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Nei, hun skal ha en feberfri dag først. Dessuten er det mye mer slitsomt i barnehagen enn hjemme så selv om hun virker frisk hjemme så vil hun sikkert bli kjempesliten i barnehagen. 0 Siter
Gimmick Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Nei, jeg ville ikke sendt henne. Hun har fortsatt feber og er nok ikke helt frisk. Aktivitetsnivået og støynivået hjemme kontra barnehage er veldig ulikt. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Nei. Hun skal ha en feberfri dag hjemme. 0 Siter
Gjest litt i villrede Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 er 38 grader virkelig som feber å regne for små barn? Det sies jo at barn ofte har høyere temperatur enn oss voksne. Kan jeg evt ta sikte på en kortere dag i barnehagen, dersom hun virker frisk i morgen? I morges var hun nede på 37,4, det var bare nå i kveld at den var på 39. 0 Siter
Gimmick Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 er 38 grader virkelig som feber å regne for små barn? Det sies jo at barn ofte har høyere temperatur enn oss voksne. Kan jeg evt ta sikte på en kortere dag i barnehagen, dersom hun virker frisk i morgen? I morges var hun nede på 37,4, det var bare nå i kveld at den var på 39. jeg skjønner ikke at du vurderer det engang om hun hadde 39 ikveld.. 0 Siter
Gjest litt i villrede Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 jeg skjønner ikke at du vurderer det engang om hun hadde 39 ikveld.. Nei nei, jeg ser jeg skrev feil i mitt siste svar over her! Hun hadde 38 grader i kveld, ikke 39! (ellers ville jeg jo vært helt enig med deg!). Men i morges var den på 37,4, og hun har vært helt pigg i hele dag. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 er 38 grader virkelig som feber å regne for små barn? Det sies jo at barn ofte har høyere temperatur enn oss voksne. Kan jeg evt ta sikte på en kortere dag i barnehagen, dersom hun virker frisk i morgen? I morges var hun nede på 37,4, det var bare nå i kveld at den var på 39. Når hun har 39 om kvelden skal hun i hvert fall ikke i barnehagen i morgen, uansett hva temperaturen var i morges. 38 er alltid feber. 0 Siter
Gimmick Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Nei nei, jeg ser jeg skrev feil i mitt siste svar over her! Hun hadde 38 grader i kveld, ikke 39! (ellers ville jeg jo vært helt enig med deg!). Men i morges var den på 37,4, og hun har vært helt pigg i hele dag. Nå har du vært litt uheldig iom du har støtt på en som jobber i barnehage da:) Gi henne en dag til hjemme. Barn skal ha en feber fri dag hjemme som sagt tidligere pga aktivitetsnivå og at vi ser gang på gang at går de for tidlig blir de syke igjen. Og pga smittefare. Regner med du setter pris på at andre foreldre holdert syke barn hjemme. Men selvfølgelig.. dette er det bare du som kan bestemme. Jeg sier hva jeg ville gjort og hva som er vanlig praksis. 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Nei nei, jeg ser jeg skrev feil i mitt siste svar over her! Hun hadde 38 grader i kveld, ikke 39! (ellers ville jeg jo vært helt enig med deg!). Men i morges var den på 37,4, og hun har vært helt pigg i hele dag. Selv om den er lavere på morgenen enn kvelden så ville jeg latt hun være hjemme en dag til. Det er best for henne. Det er ikke bra å gå i barnehagen om en har hatt feber dagen før! 0 Siter
Gjest policy Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Nei Normaltp. ligger fra 36,5 til 37,5 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Feber er når tempen er over 38 grader - for barn og for voksne. Et barn som har feber på kvelden - og som har vært syk flere dager før - sendes IKKE i barnehagen dagen etter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.