Gå til innhold

Hvorfor er jeg eletrisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer i ett sett at jeg får støt når jeg tar på noe eller noen. I gårkveld så jeg tilogmed blått i støtet,da jeg lukket bildøren. Skremmende.

Jeg bruker og har brukt klærne flere ganger uten at noe har skjedd, bilsetet er det samme og skoene de samme (to tre par jeg bytter i). Hva skjer??

Og når jeg skal løfte ut katten, så pitrer det i hånden min!! Stakkars pys!

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

18

• Dorthe

17

• keinstein

15

• Atene

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Shampo, balsam, manglende balsam.. Tørketrommel, ikke tøymykner... Minusgrader.

Mange muligheter. ;)

Skrevet

Temperaturen kanskje? Jeg blir alltid mer elektrisk når det er kaldt.

Skrevet

Sånn har jeg det også noen ganger. Men det går fint med biler, bortsett fra bilen til mamma. Den gir meg støt nesten hver gang. Merkelig...

Skrevet

Shampo, balsam, manglende balsam.. Tørketrommel, ikke tøymykner... Minusgrader.

Mange muligheter. ;)

Da må det være det siste. Alt annet er ikke noe nytt :) Håper kulda gir seg snart da! Takk for svar :)

Skrevet

Sånn har jeg det også noen ganger. Men det går fint med biler, bortsett fra bilen til mamma. Den gir meg støt nesten hver gang. Merkelig...

Huff ja snodig er det gitt. Jeg har begynt å lukke bildøren med armen (jakken) nå :)

Skrevet

Det er kulden, og den tørre luften.

Når du går ut av bilen, hold i dørkarmen til du har begge føttene på bakken. Det fjerner som regel problemet i forbindelse med bilen i det minste.

Skrevet

Huff ja snodig er det gitt. Jeg har begynt å lukke bildøren med armen (jakken) nå :)

Jeg bruker bare en finger når jeg lukker døren på bilen til mamma. Da går det som oftest bra.

Skrevet

Temperaturen kanskje? Jeg blir alltid mer elektrisk når det er kaldt.

Men det er en utrolig merkelig greie da...kanskje vi er for hotte for kulda? ;)

Skrevet

Når du går ut av bilen, hold i dørkarmen til du har begge føttene på bakken. Det fjerner som regel problemet i forbindelse med bilen i det minste.

Jeg får støt av bilen hele året...

Skrevet

Jeg bruker bare en finger når jeg lukker døren på bilen til mamma. Da går det som oftest bra.

Brukte pekefingeren i går da jeg så det blå gnisteret.... Men bra det hjelper deg !

Skrevet

Ah, takk for tips!!

Skrevet

Du må finne på en måte å jorde deg selv.

Lær meg!

Skrevet

Jeg blir bare elektrisk når jeg har slitte dekk på stolen. Hvordan er det med dekkene på bilen ;o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg blir bare elektrisk når jeg har slitte dekk på stolen. Hvordan er det med dekkene på bilen ;o)

Har du dekk på stolen?

Skrevet

Jeg får støt av bilen hele året...

Jeg har også vært veldig plaget, spesielt med den forrige bilen jeg hadde, men problemet forsvant da jeg begynte å holde i dørkarmen når jeg gikk ut av bilen.

Bortsett fra på de aller sprengkaldeste dagene.

Skrevet

De er nye faktisk :) Kanskje det også blir galt? Nye+slitte=eletrisk? ;) Har du hørt noe om bilen??

Skrevet

Lær meg!

Det er ingen materialer som leder elektrisiteten vekk fra kroppen din og ut i noe som er jordet.

Bilen er jordet fordi dekkene leder statisk elektrisitet (gummi, salt, vann, støv).

Det er årsaken, men jeg vet ikke hvordan du skal lede den vekk.

I min bransje bruker vi å spraye mykemiddel (My) og vann på teppet og gulvet. Teppet og gulvet er ofte ikke jordet. Mend et er møbler, dørhåndtak og folk som bruker sko som leder vekk strømmen. Derfor får noen støt og andre gir støt.

Skrevet

Du må finne på en måte å jorde deg selv.

Er det når man knytter tråder til jordens indre? Har hørt litt om det.....Visualisering. Kan jo prøve det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...