Gå til innhold

Hvorfor er jeg eletrisk?

Anbefalte innlegg

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg har det samme problemet, og det er ekkelt!Skal jeg åpne kjøledøren i butikken for å hente ut melk får jeg støt,kommer jeg an i en varehylle får jeg støt,i bildørene nærmest spraker det....

En gang jeg skulle gi bankkortet mitt til typen klikket det og smallt da vi tok i det samtidig.Fingertuppene blir helt følelsesløse....

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

18

• Dorthe

17

• keinstein

15

• Atene

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ingen materialer som leder elektrisiteten vekk fra kroppen din og ut i noe som er jordet.

Bilen er jordet fordi dekkene leder statisk elektrisitet (gummi, salt, vann, støv).

Det er årsaken, men jeg vet ikke hvordan du skal lede den vekk.

I min bransje bruker vi å spraye mykemiddel (My) og vann på teppet og gulvet. Teppet og gulvet er ofte ikke jordet. Mend et er møbler, dørhåndtak og folk som bruker sko som leder vekk strømmen. Derfor får noen støt og andre gir støt.

Mulig my i setet kan hjelpe meg da... Takk for svar!

Skrevet

Har du dekk på stolen?

Ja, det har jeg vel. Vanlig luftfylte og jeg kødder ikke når jeg sier at jeg får støt hele tida når de er slitte.

Skrevet

Jeg blir bare elektrisk når jeg har slitte dekk på stolen. Hvordan er det med dekkene på bilen ;o)

Da er det ikke møkk, vann og salt i rillene. Du kan jo henge en ledning i slep mot bakken, den vil lede bort strømmen :-)

Skrevet

De er nye faktisk :) Kanskje det også blir galt? Nye+slitte=eletrisk? ;) Har du hørt noe om bilen??

Nei, men jeg har bestilt. Gul. Noen sier kult og andre gremmer seg skikkelig ;o)

Skrevet

Mulig my i setet kan hjelpe meg da... Takk for svar!

Ikke dumt. My'en samler litt møkk, men..

Skrevet

Jeg har det samme problemet, og det er ekkelt!Skal jeg åpne kjøledøren i butikken for å hente ut melk får jeg støt,kommer jeg an i en varehylle får jeg støt,i bildørene nærmest spraker det....

En gang jeg skulle gi bankkortet mitt til typen klikket det og smallt da vi tok i det samtidig.Fingertuppene blir helt følelsesløse....

Ekkelt ja, nesten så man ikke våger å ta i noe da.

Skrevet

Da er det ikke møkk, vann og salt i rillene. Du kan jo henge en ledning i slep mot bakken, den vil lede bort strømmen :-)

Jeg har ikke riller men det er metall inne i gummien så når det ytterste laget er slitt bort så får jeg støt.

Skrevet

Nei, men jeg har bestilt. Gul. Noen sier kult og andre gremmer seg skikkelig ;o)

Gul? Den er billig da? :)

Skrevet

Gul bil? Er det 4 hjul på den?

Skrevet

Ikke dumt. My'en samler litt møkk, men..

Hva med å sitte på folie? Ville det gjort seg?

Skrevet

Jeg har ikke riller men det er metall inne i gummien så når det ytterste laget er slitt bort så får jeg støt.

Selvsagt. Du er isolert fra stolen, og metallet er i kontakt med jord. Litt My i setet?

Skrevet

Gul? Den er billig da? :)

450 000, tror jeg men har ikke fått prisoverslaget enda. Bare kjedelige farger og orker ikke rød og hvit og grønn. Jeg ville helst hatt svart men da måtte jeg betale ekstra og det gidder jeg ikke.

Skrevet

Gul bil? Er det 4 hjul på den?

Ja, ikke sant? Nå skal minstemann få synge som en kanarifugl ;o)

Skrevet

Hva med å sitte på folie? Ville det gjort seg?

Vet ikke, men noe må lede vekk strømmen fra deg.

Skrevet

450 000, tror jeg men har ikke fått prisoverslaget enda. Bare kjedelige farger og orker ikke rød og hvit og grønn. Jeg ville helst hatt svart men da måtte jeg betale ekstra og det gidder jeg ikke.

Huff, dyrt nok det ja!

Jeg bare tulla med deg om at den var billig. Du vet reklamen? PXXX gule priser? :)

Håper du ikke må vente så grusomt lenge. Blir eventyrlig for deg tenker jeg :) Frihet!

Skrevet

Selvsagt. Du er isolert fra stolen, og metallet er i kontakt med jord. Litt My i setet?

Jeg skal prøve det neste gang til jeg får skifta dekk for jeg får til og med støt av pcen. Tilslutt var det så ille at pcen slo seg av.

Skrevet

Jeg har også vært veldig plaget, spesielt med den forrige bilen jeg hadde, men problemet forsvant da jeg begynte å holde i dørkarmen når jeg gikk ut av bilen.

Bortsett fra på de aller sprengkaldeste dagene.

Jeg skal prøve det.

Skrevet

Huff, dyrt nok det ja!

Jeg bare tulla med deg om at den var billig. Du vet reklamen? PXXX gule priser? :)

Håper du ikke må vente så grusomt lenge. Blir eventyrlig for deg tenker jeg :) Frihet!

Ja, nå har jeg hatt ubrukelig bil i 1,5 år så det er på tide. Men det tar tid, de sa 16 uker men de holder aldri tidsplanen. Og så må jeg ha kjøretimer og oppkjøring :o( Den er kjempelang.

Den prisen er uten spesialutstyr så jeg aner ikke hva den kommer på tilslutt, 1 mill kanskje?

Idiotisk, de kunne like gjerne ha fikset den jeg har men det gadd de ikke.

Skrevet

Feil skikkelse.

"Uhu så nifst! Der inne satt, en svær forsamling hattifnatt, og luktet svidd av lynnedslag. De var elektriske idag."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...