Gå til innhold

Kyniske...

hidi, the scorpion

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Lå og tenkte på dette tema. Lever vi i en kynisk verden? Selv gode handlinger, gir positive tilbakemeldinger til giver.

Vi synes synd på sultende/døde barn, men hus, hage og bil virker mer forlystende. Torturoffere har vi enorm medfølelse med, men hva gjør vi med det?

Organisasjoner tar seg av det, tenker mange, men vi som enkeltmennesker kan gjøre mye, uten at det koster skjorta.

Vi er redde for å gripe inn hos naboen, i tilfelle alt er greit. Seg selv nærmest.

Redde for å såre, mens barn lider . Fasaden vår er alfa og omega.

En person tilbyr deg 1 million dollar, hvis du skyter en mann på andre siden av jordkloden, det er en ekkel mann som plager alle. Du vil ikke bli tatt for den forbrytelsen, det er 100% sikkert. men du vet ikke om personen døde eller ikke.

Neste er å skyte et menneske, heller ikke her vet du om du treffer, men ingen straff.

Siste er å takke nei til pengene og oppdraget.

Du kan altså leve et liv i sus og dus...

Hva ville du gjort?

Gjest nicole40
Skrevet

JEG......ville hatt orden på samvittigheten min...!

hidi, the scorpion
Skrevet

JEG......ville hatt orden på samvittigheten min...!

Me too! Tenk å ikke vite om man faktisk har mord på samvittigheten....

Hadde knust meg!

Gjest nicole40
Skrevet

For å legge til noen ord....

Vi kan nok ikke redde verden,men det er jammen mye vi kan gjøre i hverdagen og det å hjelpe folk rundt oss.Det er drøssavis av ensomme eldre mennesker som kunne trengt besøk noen ganger i måneden.

Ellers gjelder det vel å holde øyne og ører åpne, så kan en vel alltids strekke ut en hånd.

Når det gjelder urettferdighet ute i verden kan vi være med og protestere.Ikke mye "lille meg" kan gjøre, men sammen blir vi mange :)

Gjest nicole40
Skrevet

Me too! Tenk å ikke vite om man faktisk har mord på samvittigheten....

Hadde knust meg!

Hadde ikke orket å leve videre hadde jeg drept et annet menneske.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi kan nok ikke redde verden,men det er jammen mye vi kan gjøre i hverdagen og det å hjelpe folk rundt oss.Det er drøssavis av ensomme eldre mennesker som kunne trengt besøk noen ganger i måneden.

Ellers gjelder det vel å holde øyne og ører åpne, så kan en vel alltids strekke ut en hånd.

Når det gjelder urettferdighet ute i verden kan vi være med og protestere.Ikke mye "lille meg" kan gjøre, men sammen blir vi mange :)

Glimrende skrevet og tenkt!!!

Takk!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hadde ikke orket å leve videre hadde jeg drept et annet menneske.....

Men poenget er at du ikke visste om du hadde drept et menneske! Kunne bare være bløff.

Men det er tanken og samvittigheten som ligger bak...

Jeg hadde sagt nei, man lever et liv i uvisshet!!!

Gjest nicole40
Skrevet

Men poenget er at du ikke visste om du hadde drept et menneske! Kunne bare være bløff.

Men det er tanken og samvittigheten som ligger bak...

Jeg hadde sagt nei, man lever et liv i uvisshet!!!

Selvfølgelig hadde jeg også sagt nei.

Nå fikk jeg *frysninger* uff.... :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg også sagt nei.

Nå fikk jeg *frysninger* uff.... :)

Det fikk jeg også, penger betyr altfor mye!

Skrevet

Hvorfor er det så mange ensomme gamle mennesker?

Kan det tenkes at disse menneskene ikke har brydd seg om å stille opp for de yngre i familien? Og når de blir gamle er det ingen som tar seg bryet med å besøke dem.

Synd å si det, men sånn er det her. Dvs det blir sånn. Ungene har ingen besteforeldre som bryr seg om å ha så mye kontakt med dem. Farmor husker/bryr seg ikke om bursdagene til barnebarna. Hun ringer heller aldri for å høre hvordan de har det (de har vært mye syke).

Det blir derfor veldig unaturlig at vi skal stille opp for henne når hun blir gammel. Det kommer faktisk ikke på tale!!

Gjest nicole40
Skrevet

Kan det tenkes at disse menneskene ikke har brydd seg om å stille opp for de yngre i familien? Og når de blir gamle er det ingen som tar seg bryet med å besøke dem.

Synd å si det, men sånn er det her. Dvs det blir sånn. Ungene har ingen besteforeldre som bryr seg om å ha så mye kontakt med dem. Farmor husker/bryr seg ikke om bursdagene til barnebarna. Hun ringer heller aldri for å høre hvordan de har det (de har vært mye syke).

Det blir derfor veldig unaturlig at vi skal stille opp for henne når hun blir gammel. Det kommer faktisk ikke på tale!!

Nei nei.Huff,virket nesten som du kjeftet på meg nå :-)))

Nå er det jo mange forskjellige situasjoner rundt i de mange hjem,sikkert ikke alle som har sånne besteforeldre som dine har barn har.Mange eldre er sikkert uforskjyldt ensomme.Man kan ikke generalisere og si at ALLE eldre er som du sier.Jeg vet om eldre ensomme som ikke har det noe godt.Og som ikke er skyld i det selv heller.Det kan være mennesker som ikke har barn,aldri fikk familie, har slekt på en annen kant av landet osv....

Skrevet

Så når foreldrene har stillt opp for ungene sine i alle år så synes du ikke at det er naturlig at barna stiller opp når foreldrene?

Jeg har vært mye forbannet på mora mi altså, men nå som jeg har mulighet til å stille opp så gjør jeg det. Synes det er en selvfølge og hadde antagelig fått dødsdårlig samvittighet om jeg ikke hadde gjort det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...