Gå til innhold

Skal til Thailand-kanskje Koh Samet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie med to barn som skal til Thailand i april. Jeg har hørt mye fint om øya Koh Samet, men hverken på nettet eller på vaksinekontoret fant jeg ut om det er malaria der. Er det noen som har vært der og vet noe om det? Har i utgangspunktet tenkt å holde holde oss borte fra malariaområder, tør ikke utsette minsten på 3 år for risikoen...

Begynner å få reisefeber, gleder meg vilt!

Skrevet

Finnes ikke malaria på Koh Samet.

Skal du ha malaria i Thailand må du til grensestrøkene veldig nær Kambodsja/Laos/Burma, og helst langt inn i jungelen. Og selv da er sjansen ekstremt liten.

Skrevet

Finnes ikke malaria på Koh Samet.

Skal du ha malaria i Thailand må du til grensestrøkene veldig nær Kambodsja/Laos/Burma, og helst langt inn i jungelen. Og selv da er sjansen ekstremt liten.

Takk for svar! Jeg leste at det kan være malaria på Koh Chang litt øst for Koh Samet (nærmere Kambodsja), men jeg har ikke sett noe om Koh Samet.

Har du vært der? Er det barnevennlig? Jeg gleder meg :o)

Skrevet

Takk for svar! Jeg leste at det kan være malaria på Koh Chang litt øst for Koh Samet (nærmere Kambodsja), men jeg har ikke sett noe om Koh Samet.

Har du vært der? Er det barnevennlig? Jeg gleder meg :o)

Nei, jeg har bare vært på Koh Chang, vi fikk ikke tid til Samet. Men det var et av stedene vi sjekka før avreise, og det er definitivt ikke malaria der.

På Koh Chang er det forsåvidt en mulighet, men den er så minimal at vi ikke ble anbefalt av reiseklinikk å ta malariaprofylakse, bare å bruke myggstift...

Skrevet

Koh Samet er vakkert! Nydelig! Vidunderlig!

Jeg var der for et par år siden, og det var paradis på jord...

Var ikke noe malaria der da ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...