Gå til innhold

uføretrygden=lavere enn forventet

Anbefalte innlegg

Gjest deppautenpenger
Skrevet

Jeg var akkuratt inne og sjekket nettbanken, og oppdaget av min imidlertidige uførepensjon hadde kommet.

Men den var hele 1200kr mindre enn normalt???

Flere som har fått det?

Ja, det var akkuratt det jeg trengte etter jula.. og veldig lenge siden lønning.... sukk

Gjest mandolina
Skrevet

Sjekk skattekortet ditt, kanskje det er feil skattetrekk.

Hilsen

Skrevet

Jeg fikk uføretrygd i september 2006 og da ble det feil på skattekortet. Jeg endret det og fikk trukket fra rett året ut. Når jeg nå fikk skattekortet for 2007 så jeg at de hadde gjort feil igjen. Så jeg ble nødt til å forandre skattekortet enda en gang.

Med andre ord. Det lønner seg å sjekke skattekortet og eventuelt logge seg inn på skatteetaten.no sine sider og se hva de har lagt som grunnlag for 2007.

Skrevet

Jeg fikk mye mer enn forventet og det var deilig, men da blir det jo mindre i tilbakebetaling til sommeren.

Gjest deppautenpenger
Skrevet

Har sjekket skattekortet, ikke noe feil der.

Men en tanke slo meg, får vi ikke forskuddsbetalt?

D.v.s at vi får for tre dager mindre siden feb bare har 28 dager..

Men det forklarer jo ikke hvorfor andre her har fått mer enn de trodde.. snodige greier.

Noe herk er det uansett at mnd beløpet varier såpass mye. Hadde følt meg tryggere hvis det var en fast sum..

Gjest madolina
Skrevet

Har sjekket skattekortet, ikke noe feil der.

Men en tanke slo meg, får vi ikke forskuddsbetalt?

D.v.s at vi får for tre dager mindre siden feb bare har 28 dager..

Men det forklarer jo ikke hvorfor andre her har fått mer enn de trodde.. snodige greier.

Noe herk er det uansett at mnd beløpet varier såpass mye. Hadde følt meg tryggere hvis det var en fast sum..

Tidsbegrenset uførestønad får du ikke på forskudd. Dvs den utbetaling som kom den 26. januar er for januar måned.

På utbetalingslappen står det hvor mye du får for hver dag. Sjekk med utbetalingslappen for desember måned for å se hvor stor dagssatsen er.

Hilsen

Gjest deppautenpenger
Skrevet

Tidsbegrenset uførestønad får du ikke på forskudd. Dvs den utbetaling som kom den 26. januar er for januar måned.

På utbetalingslappen står det hvor mye du får for hver dag. Sjekk med utbetalingslappen for desember måned for å se hvor stor dagssatsen er.

Hilsen

Hei og takk for svar

Har vært i kontakt med trygdekontoret i dag, og det viser seg at de har brukt feil skattetrekk.

En glipp fra deres side, så nå blir det ordnet opp i heldigvis.

Ja, det lønner seg å følge med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...