Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har nettopp vunnet budrunden på drømmehuset. MEN det er obos forkjøpsrett, så vi må vente i to uker før vi får vite om vi har fått det. Det er skikkelig frustrerende!!! Noen som har noen oppmuntrende ord?

Gjest Jente31
Skrevet

Gratulerer med vinnerbudet!!

Har hørt at det som regel går bra, at det ikke er så mange som benytter seg av det.

Kommer litt an på om det er populært der du vil kjøpe.

Har selv erfaring med et annet stort boligbyggelag,og ikke opplevd at noen har "tatt" leiligheten. Dette har vært populære steder. - Og vi har flyttet noen ganger......:)))

Kjedelig og nervepirrende å vente slik, det vet jeg alt om!! Men jeg tror nok at det går bra..

Skrevet

Gratulerer med vinnerbudet!!

Har hørt at det som regel går bra, at det ikke er så mange som benytter seg av det.

Kommer litt an på om det er populært der du vil kjøpe.

Har selv erfaring med et annet stort boligbyggelag,og ikke opplevd at noen har "tatt" leiligheten. Dette har vært populære steder. - Og vi har flyttet noen ganger......:)))

Kjedelig og nervepirrende å vente slik, det vet jeg alt om!! Men jeg tror nok at det går bra..

I Trondheim fyker leiligehtene på forkjøpsrett så det suser! Jeg tok min på forkjøpsrett, søstra mi gjorde det samme og jeg kjenner ei som mistet 2 leiligheter på samme måte + at den jeg solgte også gikk til en annen på forkjøpsrett.

Gjest Jente31
Skrevet

I Trondheim fyker leiligehtene på forkjøpsrett så det suser! Jeg tok min på forkjøpsrett, søstra mi gjorde det samme og jeg kjenner ei som mistet 2 leiligheter på samme måte + at den jeg solgte også gikk til en annen på forkjøpsrett.

Oii.. Ja da skal jeg ikke uttale meg mer om den saken!! :))

Skrevet

Oii.. Ja da skal jeg ikke uttale meg mer om den saken!! :))

Nå vet ikke jeg hvordan det er i Oslo da, men i Trondheim er i alle fall sjansen stor for å miste leiligehten på forkjøpsrett.

Her har Tobb (tilsvarer Obos) til og med en regel som sier at man _skal_ ha egen forkjøpsrettsvisning etter at hovedvisning er over og leiligheten er solgt i tilfelle noen interessenter vil se den for evt. å ta den på forkjøpsrett. Denne visningen er ikke organisert av megler, det er bare et krav om at det er noen der så folk kan komme inn og se, leiligheten trenger ikke være shina heller, min var nesten tom og var både møkkete og rotete. :o) Men hun tok den altså!

Gjest Jente31
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan det er i Oslo da, men i Trondheim er i alle fall sjansen stor for å miste leiligehten på forkjøpsrett.

Her har Tobb (tilsvarer Obos) til og med en regel som sier at man _skal_ ha egen forkjøpsrettsvisning etter at hovedvisning er over og leiligheten er solgt i tilfelle noen interessenter vil se den for evt. å ta den på forkjøpsrett. Denne visningen er ikke organisert av megler, det er bare et krav om at det er noen der så folk kan komme inn og se, leiligheten trenger ikke være shina heller, min var nesten tom og var både møkkete og rotete. :o) Men hun tok den altså!

Ser mye har forandret seg på kort tid da.. for det er TOBB jeg også snakker om:))

Skrevet

Ingen trøst, men.

Det er et gammelt system, og har utspilt sin rolle. Det henger igjen fra den gangen vi hadde pristakst og alle byggelagsleiligheter hadde fast pris. En slags statlig kontroll på prisene og hvem som kunne få leilighet.

En enslig kunne f eks ikke få mer enn 2 roms :-)

Vi kjøpte på bytte i 1962, måtte skrive kontrakt med den andre at de kunne få overta kontrakten og flytte inn i vår leide leilighet.

6 tusen kroner i innskudd, fast pris.

I dag handles det med forkjøpsretter og man kan arve dem, skikkelig urett og dumt for de som er i markedet uten retter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...