Gå til innhold

Jeg vil spise fisken min!

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har en svær laks i fryseren. 1-3 kilo står det på den. Hel fisk. Den har ligget der lenge, og den tar jo så stor plass. Nå vil jeg spise den!! Men hvordan tilbereder jeg en sånn hel svær fersk fisk?

Vil gjerne fylle den med no digg.

Kom med forslag.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva er _lenge_? *skeptisk*

Jeg mener, laks er fet fisk, og fet fisk står seg ikke _lenge_ i en fryser.

Gjest trultemor26
Skrevet

Hva er _lenge_? *skeptisk*

Jeg mener, laks er fet fisk, og fet fisk står seg ikke _lenge_ i en fryser.

Ikke så fryktelig lenge altså. Hmm.. 4-6 mnd? Er det lenge?

Gjest ChiengMai
Skrevet

I min verden er det _veldig_lenge_. Men du oppdager det fort når du tar den opp for tining, er den ødelagt går fiskekjøttet nærmest i oppløsning når den er opptint. *kvalm*

(Jada, jeg har lært av egne feil i så måte...)

Gjest trultemor26
Skrevet

I min verden er det _veldig_lenge_. Men du oppdager det fort når du tar den opp for tining, er den ødelagt går fiskekjøttet nærmest i oppløsning når den er opptint. *kvalm*

(Jada, jeg har lært av egne feil i så måte...)

Æsj.. skal jeg bare kaste den da mener du?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Æsj.. skal jeg bare kaste den da mener du?

Nå må du ta med i betraktningen at når det gjelder fisk og melkeprodukter så er jeg verdens feigeste, men jeg hadde ikke spist fisk som haar ligget i fryseren såpass lenge.

Skrevet

Nå trodde jeg et kort øyeblikk at du ville spise gullfisken din eller noe. :-)

Jeg hadde ikke hatt problemer med å spise den. Du merker fort hvis den er dårlig når du har tint den.

Gjest gammel laks
Skrevet

Det er intet problem. Har den vært fryst riktig, godt emballert, kan du spise laks som har ligget mye lengre.

Jeg ville stekt den.

Gjest trultemor26
Skrevet

Det er intet problem. Har den vært fryst riktig, godt emballert, kan du spise laks som har ligget mye lengre.

Jeg ville stekt den.

Den er fryst i samme forfatning og forpakning (plast) som jeg kjøpte den i.

Skrevet

Er den blokkfryst? Dvs først fryst, så tatt opp igjen og lagt i et kar med vann og ned i fryseren igjen, gjentatte ganger til fisken ligger inni ei isblokk? Dette er en veldig grei måte å fryse feit fisk på. Da harskner den ikke så lett.

Men, uansett, ta den opp og tin den forsiktig i kjøleskapet. Du kjenner på lukta/ ser det på fisken om den er spiselig eller ikke, tro du meg.

Gjest trultemor26
Skrevet

Er den blokkfryst? Dvs først fryst, så tatt opp igjen og lagt i et kar med vann og ned i fryseren igjen, gjentatte ganger til fisken ligger inni ei isblokk? Dette er en veldig grei måte å fryse feit fisk på. Da harskner den ikke så lett.

Men, uansett, ta den opp og tin den forsiktig i kjøleskapet. Du kjenner på lukta/ ser det på fisken om den er spiselig eller ikke, tro du meg.

Nope, ikke noe isblokk her nei.

Ok, får bare prøve å tine den og se an da.

Gjest trultemor26
Skrevet

Nå trodde jeg et kort øyeblikk at du ville spise gullfisken din eller noe. :-)

Jeg hadde ikke hatt problemer med å spise den. Du merker fort hvis den er dårlig når du har tint den.

Hehe.. ovnsbakt gullfisk står på menyen i morra.. ;)

Skrevet

Hehe.. ovnsbakt gullfisk står på menyen i morra.. ;)

Kunne jo være du var litt langt inne i ammetåka... :-)

Skrevet

4 mnd i -18 grader står det der.. den har nok ligget lenger enn som så.. æsj.. nå som jeg endelig hadde tatt mot til meg å tilberede den.

Det er jo minimum holdbarhetstid. Det kan godt hende den holder litt lenger. Jeg ville tint den og sjekket. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...