Gå til innhold

Sykemelding ved migrenanfall

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Som hva da?

Vel, jeg gikk på jobb i mange år med de plager en migrene gir, og presset meg til å gjennomføre jobben til tross. Hadde omtrent null fravær.

Det har bidratt til plager i bl.a nakken: spenning - smerter/svimmelhet.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

17

• Gemini

5

• Glimtipper

4

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde migrene så ofte som hver eller annenhver dag i en lang periode (jeg har "korte" migreneanfall som varer i fire-fem timer). Dette var så prekært at jeg først fikk to ukers full sykemelding og deretter jobbet jeg 60 % i en lang periode (over flere måneder). Når denne perioden var over, så fikk jeg enkeltdager etter behov. Hvis det ble for ofte, så ringte legen meg og forhørte seg om det var nødvendig med noen dagers sammenhengende sykemelding igjen, for å bryte den onde sirkelen med stress, migrene, stress, migrene.

Dette var selvfølgelig ganske unormalt i forhold til migrene, men det er altså mulig å få en avtale med legen på dette :)

Jeg har forøvrig arbeidsgiverfritak, slik at det ikke belaster jobben når jeg er sykemeldt eller bruker egenmelding.

Går det bedre nå?

Jeg fikk et kraftig anfall i går i går kveld, heldigvis var det greit at jeg hvilt litt ekstra i dag tidlig så gikk greit å gjennomføre dagen. :)

Skrevet

Nå fant jeg forresten linken:

http://www.nav.no/1073749159.cms - Unntak fra arbeidsgiverperioden ved langvarig eller kronisk sykdom

Til høyre på siden ser det ut til at du finner det skjemaet som skal fylles ut også.

Takk igjen :)

Skrevet

Ja, det må da være bedre at alle som har en kronisk lidelse av noe slag, og som derfor kanskje er litt mer borte fra jobb enn "super-medarbeideren", blir uføretrygdet, enn at arbeidlivet har rom for alle som kan og vil jobbe...

Slike holdninger er uakseptable, og kun egnet til å tråkke på folk! Blir sint på dine vegne!

Min bedrift er med i IA-avtalen, og de prøver å motivere og bidra på ulike måter til å redusere sykefraværet, men da på positive måter, som å spørre om man trenger noen form for tilrettelegging, enten ergonomisk på kontorplassen, endring i oppgaver, arbeide hjemmefra et par dager i uken el.lign. Og de tar også opp dette med arbeidsmiljøet, for å prøve å fange opp hvis det er det som gjør at folk etter hvert blir mer syke.

Tusen takk for støtten. Det betyr mye, for ble så nedtrykt etter den samtalen. Nå når jeg leser det dere skriver og tenker over det så blir jeg mer og mer sint jeg og. :/

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1169828452' post='3495691]

Går det bedre nå?

Jeg fikk et kraftig anfall i går i går kveld, heldigvis var det greit at jeg hvilt litt ekstra i dag tidlig så gikk greit å gjennomføre dagen. :)

Ja, nå er det "kun" to ganger i måneden eller noe sånt :)

Gjest har migrene
Skrevet

Ja, nå er det "kun" to ganger i måneden eller noe sånt :)

Det er bra at det ikke er oftere!

Gjest har migrene
Skrevet

Litt migrene er vel omtrent like meningsløst som "litt influenesa"...

Enten har man influensa, og er slått ut i flere dager, eller så har man en annen virusinfeksjon, enten kraftig forkjølelse eller annet, i alle fall ikke en ekte influensa.

Og sånn er det med migrene også, slik jeg har forstått det.

Migrene kan ha flere styrker. På det verste kan jeg ikke bevege hodet og kaster opp. Da er det "altomfattende". En sjelden gang kan det ligge svakt i et konsentrert punkt i siden, og da kan jeg gjennomføre en dag.

Jeg kan ha migrene i noen dager, og den siste dagen kan jeg være oppe (ellers ligger jeg).

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1169798069' post='3495097]

Takk. Jeg ble ganske deppa. Hun sa også at jeg kanskje burde revurdere yrket mitt. Jeg er da ikke så mye vekke :(

Spør du meg er det henne som bør revurdere yrket sitt... For en ting å si!

Skrevet

Spør du meg er det henne som bør revurdere yrket sitt... For en ting å si!

Huff ja :/

Takk for støtten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...