Gå til innhold

Nakke og hodesmerte (Svimmelhet)

Anbefalte innlegg

Gjest Daniel1976

Heisann. Mitt navn er Daniel og er for tiden i USA som student. JEg er 24 aar og har den siste tiden hatt problemer med svimmelhet og ett "press bak oerene" som gjoer meg troett og sliten. Har vaert hos legen 4 ganger naa og de har gitt meg forskjellige medisiner. Siste lege var en oere/nese spesialist. Han mente etter en 10 minutters evaluering av meg at det kunne ha noe med mitt overbitt, samt visdomstennene. Dette kunne foere til smerter i hode, samt nedover i bryst, osv.

Har hatt det en mnd. tid naa ca.(press/trykk bak oerene/svimmelhet), etter jeg kom ned fra en fjelltur paa 3000 m. hoeyde. Da vi kjoerte ned derfra kjentes det ut som noen stakk en naal inn i hodet mitt, og etter det har jeg vaert svimmel. (Det kommer og gaar).

Lurte bare paa hva det kan vaere? Er saa vanskelig aa forklare skikkelig til en lege her nede hva det er, samt synes det virket litt enkelt med at det kan vaere overbittet, samt visdomstennene mine siden det kom rett etter fjellturen. hadde ikke noe problemer forut for det.

Han sa jeg bare skulle spise lett og ikke tygge for mye, da dette bare ville foere til stoerre overbelastning. Skulle ogsaa se en tannlege.

Det foeles som om det er noe som er "bak oerene" mine som ikke skal vaere der. Hver gang jeg svelger, saa klikker oerene mine. Det har de gjort en mnd. naa. Vel...Haaper du kan komme med en liten forklaring paa hva det kan vaere. Er litt bekymret for at det kan vaere noe mer og mer alvorlig enn det doktoren her sier.

Paa forhaand masse takk og ha en fortsatt fin dag.

Vennlig hilsen,

Daniel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26366-nakke-og-hodesmerte-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Det kan høres ut som om du har fått et såkalt barotraume (skade pga trykkendring) i mellomøret. Det er mulig at nesedråper eller slimhinneavsvellende tabletter kan dempe dette. Vi snakker om en selvbegrensende og i prinsippet ufarlig tilstand. Jeg mener at en øre-nese-hals spesialist må være den rette for å bekrefte eller avkrefte dette, kanskje du skulle prøve en annen slik spesialist ? Dette med overbitt høres nokså spekulativt og "umedisinsk" ut for mine ører.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...