Gå til innhold

Influensaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemor (2 år gammel) hadde rundt 40 i feber i nesten to dager. Hun er forkjøla, har vondt i hodet og i magen (fra løs mage til litt diare). Hun var så to dager feberfri, for så å få feber igjen idag (39.5 før stikkpille). Hun er fortsatt forkjøla, litt hodepine av og til, grinete, løs mage.

Vi andre fire i familien har også hatt litt hodepine og magevondt de siste dagene, men ingen av oss har hatt feber.

Kan dette være årets influensa? Kan man få et snev av den uten at den slår helt ut?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Ja, man kan få et snev.

God bedring til dere alle:)

Skrevet

Ja, man kan få et snev.

God bedring til dere alle:)

Ok. Håper i grunnen det er influensaen.. Deilig å vite at de fleste av oss slipper lett unna og at minsten forhåpentligvis snart er ferdig!

Skrevet

Nei, sa legen min når jeg har vært slik ei uke, kun en kraftig forkjølelse. Jeg har bare ringt til ham for det er for mye snø utenfor døra mi så jeg får ikke gått ut.

Minstemann ble slik i kveld.

Skrevet

Nei, da er det ikke influensaen, men en god, gammeldags forkjølelse. Den kan til gjengjeld være lei, den også.

God bedring. :o)

Skrevet

Ok. Håper i grunnen det er influensaen.. Deilig å vite at de fleste av oss slipper lett unna og at minsten forhåpentligvis snart er ferdig!

Eg har ein del magegreier som begynte i går, kan det og vera snev av influensa???

Skrevet

Jeg har hatt en lett runde med influensa tror jeg. Kjente det begynte å sige på utover mandag i forrige uke. Tirsdag morgen var jeg knapt oppegående og fikk pappan til å hente ungene og kjøre dem på skolen og ta dem om ettermiddagen for meg.

Tirsdag, onsdag og torsdag ble tilbrakt i en stol foran tv'n, vekslende mellom hetetokter og frostrier der jeg satt under ullpledd med to varmeflasker og frøys så jeg hakket tenner. Hadde nokså kraftig hodepine hele uka og vondt i hele kroppen. Nå er det halvannen uke siden det startet og nå begynner jeg å føle meg så smått i normal form igjen.

en liten undulat
Skrevet

kan høres ut som det, men det er kanskje lurt å sjekke for sikkerhets skyld? har selv hatt influensa i en uke. 40 i feber, hodepine og snørrete..

Skrevet

Eg har ein del magegreier som begynte i går, kan det og vera snev av influensa???

Det skal kanskje litt mer enn litt magesmerter til for å kalle det et snev av influensa;-)

Vi hadde aldri tenkt influensa en gang, hvis det ikke er det minstemor i huset kanskje har.

Skrevet

kan høres ut som det, men det er kanskje lurt å sjekke for sikkerhets skyld? har selv hatt influensa i en uke. 40 i feber, hodepine og snørrete..

Har vært hos legen med henne idag. Hun har fortsatt endel feber, hoster, hodepine, vondt "overalt". Legen ga ikke noe klart svar på om det var influensa, men det var iallefall noe som bare må få gå sin gang...

Skrevet

Jeg har hatt en lett runde med influensa tror jeg. Kjente det begynte å sige på utover mandag i forrige uke. Tirsdag morgen var jeg knapt oppegående og fikk pappan til å hente ungene og kjøre dem på skolen og ta dem om ettermiddagen for meg.

Tirsdag, onsdag og torsdag ble tilbrakt i en stol foran tv'n, vekslende mellom hetetokter og frostrier der jeg satt under ullpledd med to varmeflasker og frøys så jeg hakket tenner. Hadde nokså kraftig hodepine hele uka og vondt i hele kroppen. Nå er det halvannen uke siden det startet og nå begynner jeg å føle meg så smått i normal form igjen.

Høres litt ut som minstemor si sjuke det, ja... Vel, uansett går det vel over om noen dager her også :-)

Skrevet

Nei, da er det ikke influensaen, men en god, gammeldags forkjølelse. Den kan til gjengjeld være lei, den også.

God bedring. :o)

Ok, hva er forskjellen på dette og vanlig influensa (tenker da på minstemor sine symptomer;-)?

Jeg hadde aldri tenkt "et snev av" influensa på oss andre, hvis det ikke var for at minstemor har ganske typiske symptomer. Var hos legen idag og han kunne ikke utelukke influensa. Vi har (har hatt) samme symptomer som henne, men uten feber og selvsagt i mye svakere grad. Tydelig at vi har smitta hverandre iallefall.

Skrevet

Nei, sa legen min når jeg har vært slik ei uke, kun en kraftig forkjølelse. Jeg har bare ringt til ham for det er for mye snø utenfor døra mi så jeg får ikke gått ut.

Minstemann ble slik i kveld.

Har du hatt høy feber også? Jeg kan være kraftig forkjøla, men har aldri opplevd å få feber av "bare" forkjølelse. Når jeg har feber, så er det enten magesjau, lungebetennelse, øreverk... Har nesten aldri feber *bank i bordet*

Skrevet

Har du hatt høy feber også? Jeg kan være kraftig forkjøla, men har aldri opplevd å få feber av "bare" forkjølelse. Når jeg har feber, så er det enten magesjau, lungebetennelse, øreverk... Har nesten aldri feber *bank i bordet*

Nei, det har jeg ikke hatt. Bare rundt 38. Men jeg har aldri høy feber, kan ikke huske jeg har hatt over 38,5.

Jeg har stadig nyrebekkenbetennelse og da får jeg ikke mer enn 37,5.

Skrevet

Jeg har forresten ikke vært noe særlig forkjølet denne gangen heller, bare tett i hodet så at legen kan si det er forkjølelse er litt merkelig.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke hatt. Bare rundt 38. Men jeg har aldri høy feber, kan ikke huske jeg har hatt over 38,5.

Jeg har stadig nyrebekkenbetennelse og da får jeg ikke mer enn 37,5.

Søster'n fikk nesten 40 i feber igår og samme symptomer som vesla. Hun har nok ikke hatt så høy feber siden hun var barn. Vi er ofte sammen, så her er det nok smitte i omløp. Jeg heller fortsatt til influensaen....

Skrevet

Jeg har forresten ikke vært noe særlig forkjølet denne gangen heller, bare tett i hodet så at legen kan si det er forkjølelse er litt merkelig.

Ja, det var jo litt rart.. Bihulebetennelse? Mannen min blir da "tett i hodet", men sjelden forkjøla i tillegg...

Skrevet

Aha, så det er noe som går dette. Jeg har slitt med hodepine noen dager og magen er i ulage,og litt trykk i ørene. Er forferdelig frossen men ikke feber, så jobben har jeg heldigvis klart.

Stakkars lille gullet ditt da, håper det går over fort. God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...