Gå til innhold

Bruk av speed

Anbefalte innlegg

Gjest pretori
Skrevet

Jeg syns bruk av speed blir bare mer og mer "tilgitt" i vårt samfunn, Jeg har selv prøvd det, å virkningen var at jeg følte mej bedre enn noen gang før. Men så kom den mørke siden, jeg ble nervøs, fikk ikke sove, å ble fyllesyk gang 10, og mens andre bare sa d var å ta litt mer for da gikk d over, gikk jeg virkelig inn i meg selv å fant ut at DETTE kan umulig gjøre noen god nytte for meg. Alle tankene som fløy rundt i hodet mitt bare koliderte me hverandre å jeg kunne ikke tenke klart. Konklusjonen min ble at om man tar en "linje" en og anna sjelden gang på fest, kan ikke dette skade. Men om du gjør det for du liker den du er når du tar det, eller du føler alt blit lettere å takle i rus er det på tide å se seg i speilet, er livredd for en venn av meg som bruker det litt for ofte. Men det er sant at det kan føre til enda sterkere midler, for det kommer bestandig inn en person senere å sier, har du prøvd speed? ja da bare MÅ du prøve dette, for det er enda bedre, det som tenker seg litt om sier nei, men det finns folk som faktisk kjøper den, å det er da du kommer inn i en ond sirkel som du ikke vil være i. Min anbefaling (tatt ut fra egen erfaring) engangsbruk av speed er ikke så utrolig skadelig, det er naturlig å være nysjerrig, men la prøvd være prøvd om du ikke har egenkontroll til å se at det blir oftere og oftere. Det er din kropp, verdens mest avanserte maskineri, ha det gjerne morro med den, men husk det er kun du som bestemmer over den å du som bestemmer hva som skal inn i den.

Skrevet

Du leker en farlig lek. Pass deg, plutselig sitter du i saksa. En jeg kjenner gjorde slik du har tenkt. I dag er han narkoman, og klarer ikke komme seg ut av stoffmisbruket. Han har fått store alvorlige psykiske problemer i tillegg. Og hele familien rundt har fått merket på kropp og sinn hvor vanskelig dette er. Man tror en har kontroll, det gjør alle helt til det er for sent.

Har noen egentlig tenkt på at dere faktisk driver noe ulovlig i tillegg? Det er faktisk forbudt i Norge.

Skrevet

Før du så mye som formulerer tanken på å bruke narkotika (speed) SKAL du tenke over dette!

1) Kjøp og bruk av narkotika er ulovlig.

2) Har du penger nok på konto til ikke å belaste fellesskapet for ødelagt fysisk og psykisk helse den tiden du klarer å holde deg i livet som en "stoffer".

3) Som kriminell (det er en av konsekvensene) kan du regne fengselsopphold en gang i blandt, dette koster en masse.

4) Du gjør deg avhengig av andre (super egoister som "stofferene" er) sliter ut både familie og venner med syting og klaging over hvor "jævlig" du har det, pluss en masse annen faenskap som følger i kjølevannet.

5) Vil du ikke klare deg selv med ødelagt fysisk og psykisk helse, som kriminell og banditt? Bør du kanskje gå til nærmeste begravelsesbyrå å bruke de pengene du har til å betale begravelsen, -med en kiste klar når den tid kommer. De aller fleste dør som følge av sitt stoffmisbruk (gjennomsnitt levealder 38 til 40 år). Alle tenkte i utgangspunktet at de kunne ha kontroll med en liten stripe i ny og ne.

Jeg blir så steike provosert over navitet som grenser til dummhet man ikke skulle tro var mulig i vår opplyste verden. Folk kan gjerne si: "det er min kropp, mitt liv jeg gjør med det hva jeg vil".

Ok, gjør det, men klar for pokker å ta konsekvensene alene og IKKE belast andre med de problemene du påfører deg selv.

Skrevet

"Konklusjonen min ble at om man tar en "linje" en og anna sjelden gang på fest, kan ikke dette skade."

Hver en strek skader. Seroton blir frigitt i store mengder (stoffet som gjør oss glade). Dette er noe man ikke kan få tilbake. Derfor kan nedturene være ille og langdrøye.

Jeg speedet ganske mye i 18 måneder. Feirer i nå at det er over ett år siden sist jeg rørte det.

Hipp Hurra :-)

Skrevet

Før du så mye som formulerer tanken på å bruke narkotika (speed) SKAL du tenke over dette!

2) Har du penger nok på konto til ikke å belaste fellesskapet for ødelagt fysisk og psykisk helse den tiden du klarer å holde deg i livet som en "stoffer".

3) Som kriminell (det er en av konsekvensene) kan du regne fengselsopphold en gang i blandt, dette koster en masse.

4) Du gjør deg avhengig av andre (super egoister som "stofferene" er) sliter ut både familie og venner med syting og klaging over hvor "jævlig" du har det, pluss en masse annen faenskap som følger i kjølevannet.

5) Vil du ikke klare deg selv med ødelagt fysisk og psykisk helse, som kriminell og banditt? Bør du kanskje gå til nærmeste begravelsesbyrå å bruke de pengene du har til å betale begravelsen, -med en kiste klar når den tid kommer. De aller fleste dør som følge av sitt stoffmisbruk (gjennomsnitt levealder 38 til 40 år). Alle tenkte i utgangspunktet at de kunne ha kontroll med en liten stripe i ny og ne.

Jeg blir så steike provosert over navitet som grenser til dummhet man ikke skulle tro var mulig i vår opplyste verden. Folk kan gjerne si: "det er min kropp, mitt liv jeg gjør med det hva jeg vil".

Ok, gjør det, men klar for pokker å ta konsekvensene alene og IKKE belast andre med de problemene du påfører deg selv.

Godt skrevet! Hater det argumentet "det er jo min kropp og kun meg det går utover", når det i realiteten ofte går vel så mye utover miljøet rundt en.

Gjest snakker av erfaring
Skrevet

Nå skal jeg ikke generalisere, for det er "farlig". Det finnes sikkert unntak fra alle regler..

Dette var flott skrevet:-) Men tror du virkelig at det nytter å appellere til ansvarsfølelsen i denne sammenhengen? Enten det gjelder samfunnet, eller venner/familie?

Min erfaring er at det ikke hjelper i det hele tatt. De av dem som hadde ansvarsfølese i utgangspunktet mister den jo etterhvert. Og er nærmest stolte av at de klarer å være ansvarsløse, og lure til seg goder fra både samfunn og familie. Det er bare rusen som er viktig, og all samvittighet forsvinner med rusingen.

Beklager hvis jeg tar feil , men det er min erfaring :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...