Gå til innhold

Kunst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, billedkunst som Picasso er fantastisk! Har plutselig fått sansen for moderne kunst!

Og Guggenheim er en bra mann, det blir tur til Bilbao til sommer'n.

Hva med dere? Trives dere best med da Vinci?

Skrevet

Det jeg har av kunst er to originale tegninger av Thore Hansen fra en av barnebøkene hans og de tegningene er jeg veldig glad i så de har hedersplassen på stua. :o)

Gjest Footloose
Skrevet

Jeg synes mye kunst er fin, men misliker kunst som går etter boka; kopierings og perfeksjonistkunst.

Et kunstverk må være særegent for å fenge meg.

Det kan gjerne være masse skjønnhetsfeil osv, det viktige er at det har en originalitet og særegenhet som fenger.

Så ja, det må være noe helt spessielt, og kunstneren må helst ha sin egen stil i den grad det er mulig nå om dagen.

På portrettmalerier må kunstneren klare å få frem det _han_ ser, dype yttrykk og stemningsleier til den som portretteres. Portrettet må ikke nødvendigvis være så likt personen, men det må få frem de mest grunnleggende egenskapene som personen avspeiler. Sjelen til vedkommende.

Ellers synes jeg ikke så godt om malerier av skog, hus og koie, det blir for kjedelig. Ei heller all den rare kunsten der du til eks. putter 20 røde ballonger i et rom, og vips, så er det kunst.

Men det må være rom for at alle slags kunstnere får lov å uttrykke seg på sin måte, ingen kan like alt.

Alle finner sin egen nisje, og det er lov å gå sin egen vei, samme hvor sær den er.

Liker mest en blanding av gammelt og nytt, og da gjerne portretter fordi de uttrykker så mye.

Skrevet

Jeg synes mye kunst er fin, men misliker kunst som går etter boka; kopierings og perfeksjonistkunst.

Et kunstverk må være særegent for å fenge meg.

Det kan gjerne være masse skjønnhetsfeil osv, det viktige er at det har en originalitet og særegenhet som fenger.

Så ja, det må være noe helt spessielt, og kunstneren må helst ha sin egen stil i den grad det er mulig nå om dagen.

På portrettmalerier må kunstneren klare å få frem det _han_ ser, dype yttrykk og stemningsleier til den som portretteres. Portrettet må ikke nødvendigvis være så likt personen, men det må få frem de mest grunnleggende egenskapene som personen avspeiler. Sjelen til vedkommende.

Ellers synes jeg ikke så godt om malerier av skog, hus og koie, det blir for kjedelig. Ei heller all den rare kunsten der du til eks. putter 20 røde ballonger i et rom, og vips, så er det kunst.

Men det må være rom for at alle slags kunstnere får lov å uttrykke seg på sin måte, ingen kan like alt.

Alle finner sin egen nisje, og det er lov å gå sin egen vei, samme hvor sær den er.

Liker mest en blanding av gammelt og nytt, og da gjerne portretter fordi de uttrykker så mye.

Jeg har to bilder som ungene har laget, Snuppa har laget en orm av fingeravtrykk i maling og poden har laget et noe mer abstrakt kunstverk med vannmaling. Har rammet inn begge og de henger i gangen og er sååå fine! Og så er det jo ekstra koselig at det er ungene mine som har lagd dem da, selvfølgelig.

Gjest Footloose
Skrevet

Jeg har to bilder som ungene har laget, Snuppa har laget en orm av fingeravtrykk i maling og poden har laget et noe mer abstrakt kunstverk med vannmaling. Har rammet inn begge og de henger i gangen og er sååå fine! Og så er det jo ekstra koselig at det er ungene mine som har lagd dem da, selvfølgelig.

Er det sånn tvangsmaling i barnehagen som er bakgrunnen for maleriene? ;)

Jeg likte aldri den der tvangsmalingen og masseproduksjonen der tantene satt hengende over og bestemte hva ungene skulle lage.

Liker mye bedre produkter av den frie vilje.

Men minner er det jo klart uansett da, derfor har jeg også tatt vare på det.

Skrevet

Jeg likte aldri den der tvangsmalingen og masseproduksjonen der tantene satt hengende over og bestemte hva ungene skulle lage.

Podens er malt på skolen og jeg aner ikke hvor mye tvang som ligger bak. :o)

Snuppa sitt er også laget på skolen og der lagde alle det samme ja, har sett dem i klasserommet, men de er veldig søte da!

Skrevet

Enig med deg i det. Husker spesielt en episode i barnehagen hvor alle barna fikk tilbud om å male. Greit nok det, ingen som ikke hadde lyst. Men en av guttene var så utrolig glad i grønt og ville kun male med det, mens en annen bare ville ha "josa". Men neida, det fikk de ikke lov til, her _skulle_ det males med flere farger! Synes det var idiotisk, de må da få velge selv?

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Min favorittkunstner er Salvador Dali, jeg synes bildene hans er fantastiske, om enn litt rare av og til. Elsker bruken av farger, surrealismen og kontrastene.

Men ellers er det nok masseproduserte bilder fra IKEA som henger i stua, for så lenge de er pene å se på, så gjør det ingenting for meg at vennene mine har bildet også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...