Gå til innhold

Windows live messenger - Må alle se at jeg er pålogget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg kan velge å vise meg som frakoblet, men da går det ikke an å chatte med noen uten å endre status til pålogget eller evt "borte".

Men mener å ha hørt at jeg kan velge at enkelte fremdeles skal se meg som frakoblet, selv om jeg chatter med en annen..

Noen som vet hvordan jeg får til det?

Skrevet

Du blokkerer denne personen, og da vil han/hun ikke kunne se om du er pålogget eller ikke.

Skrevet

Du blokkerer denne personen, og da vil han/hun ikke kunne se om du er pålogget eller ikke.

Hva innebærer det egentlig å blokkere, kan jeg velge fra gang til gang hvem jeg vil skal se meg?

Det er en person som tydeligvis ALLTID er på og ALLTID kontakter meg, og jeg er litt lei.. Men vil ikke blokkere vedkommende totalt, om du forstår :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hva innebærer det egentlig å blokkere, kan jeg velge fra gang til gang hvem jeg vil skal se meg?

Det er en person som tydeligvis ALLTID er på og ALLTID kontakter meg, og jeg er litt lei.. Men vil ikke blokkere vedkommende totalt, om du forstår :-)

Du kan blokkere personen når du ikke vil snakke med han. Da vil han se deg som frakoblet, alle de andre ser deg som pålogget.

Når du så har tid til å snakke med han igjen, så bare fjerner du blokkeringen.

Du slår av og på blokkering ved å høyreklikke på personen i msnlista, og velg i lista du får opp.

Skrevet

Du kan blokkere personen når du ikke vil snakke med han. Da vil han se deg som frakoblet, alle de andre ser deg som pålogget.

Når du så har tid til å snakke med han igjen, så bare fjerner du blokkeringen.

Du slår av og på blokkering ved å høyreklikke på personen i msnlista, og velg i lista du får opp.

Aha, da skal jeg forsøke det. Takk :-)

Skrevet

Jeg er stort sett pålogget også når jeg ikke er hjemme så jeg svarer ganske enkelt ikke hvis det ikke passer meg. Og ingen blir fornærmet over det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er stort sett pålogget også når jeg ikke er hjemme så jeg svarer ganske enkelt ikke hvis det ikke passer meg. Og ingen blir fornærmet over det.

Da bør du slå på funksjonen som automatisk setter deg som borte når du ikke har brukt pc'en på 10 min.

Jeg syns det er irriterende med folk som jeg ikke vet om er der eller ikke, og slutter å ta kontakt når de erfaringsmessig ikke svarer.

Skrevet

Da bør du slå på funksjonen som automatisk setter deg som borte når du ikke har brukt pc'en på 10 min.

Jeg syns det er irriterende med folk som jeg ikke vet om er der eller ikke, og slutter å ta kontakt når de erfaringsmessig ikke svarer.

Jeg svarer alltid hvis de ikke har koblet seg fra. Selv om det kan ha gått noen timer :o)

Skrevet

Du kan med W Live Mess. kommunisere med kontakter selv når du står som offline :)

Skrevet

Hun er ikke så gammel, så jeg tror faktisk hun blir fornærmet om jeg ikke svarer. :-)

Skrevet

Hun er ikke så gammel, så jeg tror faktisk hun blir fornærmet om jeg ikke svarer. :-)

Da er det nok best å blokkere henne når du ikke vil snakke med henne :o)

Skrevet

Jeg hadde et lite DOL-opphold på noen timer, så jeg fikk ikke svart før nå. Ser at du fikk svar på det du lurte på, og det er bra :-)

Skrevet

Du kan chatte med noen selv om du står som frakoblet.

Skrevet

Du kan chatte med noen selv om du står som frakoblet.

Og da hadde det vært fint om du fortalte hvordan også, for det var dette jeg spurte om sant? :-P

Men jeg har fått svar fra andre jeg, så. ;-)

*begynner å bli alvorlig påvirket av alle de sure i Mariaflyflys tråd* :o)

Skrevet

Og da hadde det vært fint om du fortalte hvordan også, for det var dette jeg spurte om sant? :-P

Du bare setter statusen din som Vis som frakoblet.

Og så sender du direktemeldinger som vanlig.

Det har jeg gjort flere ganger.

Skrevet

Takk :-)

*ække sur på deg, asså* ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har klokelig holdt meg unna flyflys tråd, så jeg er fortsatt blid og villig til å hjelpe ;)

Bare sett statusen din til "vis som frakoblet" øverst.

Så starter du en samtale med noen på helt vanlig måte. Den du chatter med vil se at du står som frakoblet, men det gjør vel ikke noe.

Og du, ikke glefs til amber. Det fortjener hun ikke.

Skrevet

Takk :-)

*ække sur på deg, asså* ;-)

Jeg er heller ikke sur.

:-)

Tenkte da jeg sendte dette, at jeg burde slengt på et smilefjes på slutten. Jeg pleier jo å gjøre det.

*s*

Skrevet

Forresten, det er nettopp det som ikke funker. Det står at jeg må endre til pålogget for å få sendt beskjeder. *klø seg i hodet*

Men løsningen ble en midlertidig blokkering av masekråka. ;-)

Skrevet

Jeg har klokelig holdt meg unna flyflys tråd, så jeg er fortsatt blid og villig til å hjelpe ;)

Bare sett statusen din til "vis som frakoblet" øverst.

Så starter du en samtale med noen på helt vanlig måte. Den du chatter med vil se at du står som frakoblet, men det gjør vel ikke noe.

Og du, ikke glefs til amber. Det fortjener hun ikke.

Glefsen var bare tull, men jeg beklager hvis det ikke kom tydelig nok fram :o)

Det er nemlig nettopp det du skriver som ikke funker, får beskjed om å endre til pålogget for å kunne sende beskjeder.

Men da blokkerer jeg heller den jeg ikke vil prate med akkurat da. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...