Gå til innhold

når er det morsdag?

Anbefalte innlegg

en liten undulat
Skrevet

henger ikke helt med jeg :P

hva pleier dere å gi mødrene deres? eller ønske dere selv?

Skrevet

Morsdag og farsdag er bare en fryktelig teit ting som de har funnet opp for at butikkene skal tjene bedre:P

Gjest tippsiii
Skrevet

Det er søndag 11.februar. Jeg synes morsdag er hyggelig - en god anledning til å gi mamma en ekstra oppmerksomhet.

Pleier å bake en god kake og komme på besøk :)

(Trenger ikke å avfeie alle "spesielle" dager med at det er handelsstandens påfunn når den som er i sentrum denne dagen synes det er kjempehyggelig. Man behøver ikke kjøpe noe engang, bare lage selv :))

Skrevet

Vi pleier ikke markere morsdag, verken her i huset eller i forhold til våre egne foreldre.

Gjest ikke nick idag
Skrevet

Vi pleier ikke markere morsdag, verken her i huset eller i forhold til våre egne foreldre.

"Vi pleier ikke markere morsdag, verken her i huset eller i forhold til våre egne foreldre."

Ikke vi heller egentlig, men jeg føler meg presset til å feire det. For andre i familien gir mor oppmerksomhet, derfor føler jeg at jeg også MÅ. Jeg syns morsdag er en kynisk tulledag som butikkene har unyttet godt! Det finnes mange andre dager i året man kan gi folk oppmerksomhet, bursdag og jul f eks, jeg synes ikke vi trenger flere. Snart blir det vel to morsdager i året, og "morsdag med dyre presanger", "morsdag der man er pliktet til å gi 10% av lønnen sin 12 mnd fremover"... huff... overdrev litt der, men jeg synes virkelig ikke noe om det...

Skrevet

Morsdag og farsdag er bare en fryktelig teit ting som de har funnet opp for at butikkene skal tjene bedre:P

Ja sånn er det.

På den annen side er det veldig koselig med hjemmelagde kort fra barna, og en lang god frokost med mann og barn, eller middag med større deler av familien.

Man kan benytte dagen til noe hyggelig. Man _trenger_ ikke kjøpe dyre gaver i butikken!

Skrevet

"Vi pleier ikke markere morsdag, verken her i huset eller i forhold til våre egne foreldre."

Ikke vi heller egentlig, men jeg føler meg presset til å feire det. For andre i familien gir mor oppmerksomhet, derfor føler jeg at jeg også MÅ. Jeg syns morsdag er en kynisk tulledag som butikkene har unyttet godt! Det finnes mange andre dager i året man kan gi folk oppmerksomhet, bursdag og jul f eks, jeg synes ikke vi trenger flere. Snart blir det vel to morsdager i året, og "morsdag med dyre presanger", "morsdag der man er pliktet til å gi 10% av lønnen sin 12 mnd fremover"... huff... overdrev litt der, men jeg synes virkelig ikke noe om det...

Jeg synes også det er en tullete dag, men jeg er heldigvis fri for følelsen av forpliktelse i forhold til dagen.

Vi benytter heller andre anledninger til å vise hverandre at vi setter pris på hverandre - eller lager våre egne. :o)

en liten undulat
Skrevet

Det er søndag 11.februar. Jeg synes morsdag er hyggelig - en god anledning til å gi mamma en ekstra oppmerksomhet.

Pleier å bake en god kake og komme på besøk :)

(Trenger ikke å avfeie alle "spesielle" dager med at det er handelsstandens påfunn når den som er i sentrum denne dagen synes det er kjempehyggelig. Man behøver ikke kjøpe noe engang, bare lage selv :))

det høres ut som en kjempe god idè! jeg har lyst til å bake kake til mammma jeg :P nå som jegbor for meg selv er ikke det noen fare for å bli oppdaget, og mine søsken kan komme og være med på det :)

hvilke kaker er gode og ganske ok å bake??

tusen takk for flott forslag (ikke er det så dyrt heller :) )

Gjest Tacomix
Skrevet

det høres ut som en kjempe god idè! jeg har lyst til å bake kake til mammma jeg :P nå som jegbor for meg selv er ikke det noen fare for å bli oppdaget, og mine søsken kan komme og være med på det :)

hvilke kaker er gode og ganske ok å bake??

tusen takk for flott forslag (ikke er det så dyrt heller :) )

Jeg elsker banankake. Bakte ikke mindre enn to i forje ferie. Blir nok 1 når jeg reiser dit igjen! Kakene jeg baker går ned på et blunk;)!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...