Gå til innhold

Trenger linker/hjelp litt raskt - kompis har blitt lurt!

Anbefalte innlegg

Gjest ...ende i et barn???
Skrevet

Jeg bare undres:

Hvorfor i all verden vurderer han å kreve foreldrerett, når han så tydelig ikke ønsker barnet overhodet????

Motsigelser.....

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

16

• frosken

5

• Lurveline

5

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Jeg bare undres:

Hvorfor i all verden vurderer han å kreve foreldrerett, når han så tydelig ikke ønsker barnet overhodet????

Motsigelser.....

Lang historie.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Jeg finner det forunderlig at vedkommende ikke har tenkt igjennom dette på forhånd. Selv med prevensjon er man ikke sikker, at det kommer som en "bombe" at hun nå er gravid er merkelig. Jeg liker absolutt ikke måten "venninnen" gjør dette på, men det som legges frem her: ulike måter å "stoppe" graviditeten på blir bare rett og slett forkastelig.

Skrevet

Ført bak lyset???

Hærregud, det er noe som heter kondom og ansvar.

Ja, det er det selvfølgelig, men det er nå engang allikevel slik at far ikke har noe han skulle ha sagt i forhold til om barnet skal beholdes eller ikke. Forståelig det også, i o med at det er kvinnen sin kropp barnet skal vokse i :-) MEN allikevel: ført bak lyset!

Gjest Persille
Skrevet

Ført bak lyset???

Hærregud, det er noe som heter kondom og ansvar.

Vet du, når noen bevisst lyver for en mann om noe så viktig som dette, så synes jeg faktisk det er helt greit at han fronter sitt syn i saken.

Hva slags ignorant holdning er det å si at han ikke skal få mene noe om resten av SITT liv?

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes du overser det faktum at dette også handler om et respekt for liv. Når moren ønsker å beholde barnet, så blir det for meg uetisk å forsøke å finne metoder for å overtale eller true vedkommende til å ta abort.

Dersom han anser moren for fullstendig uegnet som foreldre (f.eks som følge av rusmisbruk ol), så er situasjonen selvfølgelig mer komplisert.

Og ja, jeg mener at man må ta konsekvensene av å ha hatt sex.

Skal vi ikke ha noe respekt for HANS liv da eller?

Er det helt greit å føre et annet menneske så grovt bak lyset som dette?

Dette er faktisk den eneste formen for grov svindel man ikke blir straffet for.

Gjest Persille
Skrevet

"Det er faktisk tåpelig og umodent å lure noen til å gjøre en gravid også."

Man har selv ansvar for å bruke prevansjon!

Ja, det har man - men det fjerner ikke det moralsk forkastelige i at hun lyver om at hun gjør det. Og etter en tid slutter man med kondom når man er i et forhold, og stoler på andre prevensjonsmidler (i dette tilfellet p-piller) - det er helt naturlig.

Skrevet

Jeg har ikke noe sans for det hun har gjort. Men når konsekvensen er at hun har blitt gravid, så mener jeg at det er uetisk å gjøre noe mer enn å si sin mening når det gjelder fremtiden.

Men kanskje han kan kontakte en advokat og finne ut om det er mulig å inngå en bindende avtale mht det økonomiske dersom det er det han ønsker.

Det er litt uklart for meg hva han egentlig har mest i mot. Barnet eller evt. økonomiske konsekvenser?

Skrevet

Han burde kanskje ha litt respekt overfor seg selv og brukt kondom?

Hva om du skulle sitte på bil med noen og sjåføren sier til deg at du ikke trenger å bruke sikkerhetsbelte, han skal ikke kjøre fort likevel. Du tar ikke på beltet og stoler på ham. Så skjer det en ulykke, hvem har skylda for dine skader, han eller du?

Skrevet

Ja, det har man - men det fjerner ikke det moralsk forkastelige i at hun lyver om at hun gjør det. Og etter en tid slutter man med kondom når man er i et forhold, og stoler på andre prevensjonsmidler (i dette tilfellet p-piller) - det er helt naturlig.

Forhold? Synes så tydelig det sto at de ikke hadde et forhold, ikke kjærester står det.

Gjest Persille
Skrevet

Han burde kanskje ha litt respekt overfor seg selv og brukt kondom?

Hva om du skulle sitte på bil med noen og sjåføren sier til deg at du ikke trenger å bruke sikkerhetsbelte, han skal ikke kjøre fort likevel. Du tar ikke på beltet og stoler på ham. Så skjer det en ulykke, hvem har skylda for dine skader, han eller du?

Det er ikke akkurat som om han ikke angrer på det valget nå?

Men poenget er; jeg mener han skal ha rett til å uttale seg, og om han vil prøve å overtale henne til å ikke få barnet - så mener jeg han skal få gjøre det.

Spørsmålet er bare på hvilken måte han skal gjøre det, for den delen synes jeg faktisk er mer avgjørende.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har ikke noe sans for det hun har gjort. Men når konsekvensen er at hun har blitt gravid, så mener jeg at det er uetisk å gjøre noe mer enn å si sin mening når det gjelder fremtiden.

Men kanskje han kan kontakte en advokat og finne ut om det er mulig å inngå en bindende avtale mht det økonomiske dersom det er det han ønsker.

Det er litt uklart for meg hva han egentlig har mest i mot. Barnet eller evt. økonomiske konsekvenser?

Barnet tror jeg...

Han vil ikke ha barn med _henne_, og han vil ikke bære med seg det det medfører resten av livet. Det økonomiske er underordnet sånn sett. Men å vite at han har et barn han ikke har kontakt med er ikke aktuelt, å ha et forhold til henne er ikke aktuelt, og han vil absolutt ikke har barn nå.

Ja - han skulle tenkt på dette tidligere, men jeg mener likevel han burde få lov til å prøve å overtale henne til abort om han ønsker det. Forutsatt at det skjer på en ordentlig måte, for det er ikke en liten tulleavgjørelse.

Gjest Persille
Skrevet

Forhold? Synes så tydelig det sto at de ikke hadde et forhold, ikke kjærester står det.

Ja, men de har hatt et seksuelt forhold over tid. Relativt lang tid...

Skrevet

Ja, men de har hatt et seksuelt forhold over tid. Relativt lang tid...

Seksuelt forhold over lang tid med en kvinne han over hodet ikke ønsker barn med? Litt dårlig gjennomtenkt men...

Gjest bare meg i natten..
Skrevet

Jeg finner det forunderlig at vedkommende ikke har tenkt igjennom dette på forhånd. Selv med prevensjon er man ikke sikker, at det kommer som en "bombe" at hun nå er gravid er merkelig. Jeg liker absolutt ikke måten "venninnen" gjør dette på, men det som legges frem her: ulike måter å "stoppe" graviditeten på blir bare rett og slett forkastelig.

Så enig med deg!

Jeg ble selv gravid da jeg brukte p-pillen, det går så absolutt an!! Jeg kan ikke forstå at Persille virkelig tar del i denne vennens kynisme, og glemmer all etikk og moral i det hele.

Gjest Pontiac
Skrevet

Hun sier jo han kan få slippe om han vil (hun oppgir ukjent far), men kan hun da angre på det om ti år - og så får han ti år med etterbetaling i posten?

Kan jeg aldri tenke meg.

Hun skriver jo under på at hun ikke vet hvem faren er. Hun blir muligens spurt om mulige fedre.

Trygden ønsker en far på papiret som kan dekke farsbidraget.

Kan hende hun må finne på en løgnhistorie om et fyllekalas og husker ikke hvem og noe slikt for å slippe unna å oppgi far.

Han kan derfor ikke lastes om hun plutselig etter ti år ønsker bidrag fra ham, han viste jo ikke om barnet og har derfor ingen bidragsplikt siden hun må kreve ham for det.

Men om hun om ti år sier han er far så kan det hende han må ta farskapstest da og bli bidragspliktig fra den dato, det er jo mulig.

Men det jeg skriver et bruddstykker fra ting jeg har fått med meg opp gjennom årene. Jeg tør derfor ikke påstå at det er slik selv om jeg tror at det kan være det.

Men jeg håper han tenker seg nøye om før han bestemmer seg for noe slikt.

Skrevet

Barnet tror jeg...

Han vil ikke ha barn med _henne_, og han vil ikke bære med seg det det medfører resten av livet. Det økonomiske er underordnet sånn sett. Men å vite at han har et barn han ikke har kontakt med er ikke aktuelt, å ha et forhold til henne er ikke aktuelt, og han vil absolutt ikke har barn nå.

Ja - han skulle tenkt på dette tidligere, men jeg mener likevel han burde få lov til å prøve å overtale henne til abort om han ønsker det. Forutsatt at det skjer på en ordentlig måte, for det er ikke en liten tulleavgjørelse.

Jeg synes han har rett til å uttrykke sine tanker og følelser i forhold til henne, og jeg har utrolig liten sans for bevisste forsøk på å lure noen på denne måten.

Det jeg reagerte på,var at jeg oppfattet det som om du mente det måtte være lov å bruke kjipe metoder for å få henne til å velge abort.

Skrevet

Ja, jeg synes absolutt han skal prøve å anmelde henne *ler*. Hun lurte han sikkert til å ha sex. Ja, kanskje hun t.o.m voldtok han får å få tak i svømmerene;-)

For å være litt alvorlig: Det er fan meg for dumt å påstå at mannfolk blir lurt. Hvis de er så redde for et svangerskap så bør de enten pakke inn tingen sin, la være å ha sex eller bare ha sex med sin store kjærlighet (hvor et barn selvsagt vil være velkommen).

Han kan stille opp for ungen selv om han ikke bor sammen med mora. Det bør han gjøre!

Skrevet

Ærlig talt da!!! Han vet vel hva sex kan føre til!? Da går det ikke an å si i ettertid at han ble lurt. Han må selv ta ansvar for prevensjon når han absolutt ikke vil ha barn.

Jeg har ingen medlidenhet med han.

Gjest Persille
Skrevet

Så enig med deg!

Jeg ble selv gravid da jeg brukte p-pillen, det går så absolutt an!! Jeg kan ikke forstå at Persille virkelig tar del i denne vennens kynisme, og glemmer all etikk og moral i det hele.

Jeg synes faktisk ingen av dem er bedre enn den andre her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...