Gå til innhold

Trenger linker/hjelp litt raskt - kompis har blitt lurt!

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg.

Hun skriver jo under på at hun ikke vet hvem faren er. Hun blir muligens spurt om mulige fedre.

Trygden ønsker en far på papiret som kan dekke farsbidraget.

Kan hende hun må finne på en løgnhistorie om et fyllekalas og husker ikke hvem og noe slikt for å slippe unna å oppgi far.

Han kan derfor ikke lastes om hun plutselig etter ti år ønsker bidrag fra ham, han viste jo ikke om barnet og har derfor ingen bidragsplikt siden hun må kreve ham for det.

Men om hun om ti år sier han er far så kan det hende han må ta farskapstest da og bli bidragspliktig fra den dato, det er jo mulig.

Men det jeg skriver et bruddstykker fra ting jeg har fått med meg opp gjennom årene. Jeg tør derfor ikke påstå at det er slik selv om jeg tror at det kan være det.

Men jeg håper han tenker seg nøye om før han bestemmer seg for noe slikt.

Før han bestemmer seg for hva da?

Han har jo ikke særlig valg her egentlig, og han vil absolutt ikke ha barn.

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

16

• frosken

5

• Lurveline

5

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes han har rett til å uttrykke sine tanker og følelser i forhold til henne, og jeg har utrolig liten sans for bevisste forsøk på å lure noen på denne måten.

Det jeg reagerte på,var at jeg oppfattet det som om du mente det måtte være lov å bruke kjipe metoder for å få henne til å velge abort.

Nei nei - jeg prøver å finne ut hvordan han skal legge frem dette på måte som gjør at han vinner frem i diskusjonen.

Å kjøre over henne er ikke et alternativ :)

Skrevet

Det er ikke akkurat som om han ikke angrer på det valget nå?

Men poenget er; jeg mener han skal ha rett til å uttale seg, og om han vil prøve å overtale henne til å ikke få barnet - så mener jeg han skal få gjøre det.

Spørsmålet er bare på hvilken måte han skal gjøre det, for den delen synes jeg faktisk er mer avgjørende.

Prøv å sett deg i hennes situasjon da. Jeg har vært der.

Tror du at det hjelper på et fremtidig samarbeid hvis han gjør alt han kan for å presse henne til abort? Tror du ikke det er tøft nok for henne og måtte gå gjennom svangerskap, fødsel osv alene? Om hun ikke enda skal måtte tåle den psykiske belastningen det blir hvis han skal overtale henne til abort.

Skrevet

Ja, det har man - men det fjerner ikke det moralsk forkastelige i at hun lyver om at hun gjør det. Og etter en tid slutter man med kondom når man er i et forhold, og stoler på andre prevensjonsmidler (i dette tilfellet p-piller) - det er helt naturlig.

Og p-piller er 100% sikkert??

Gjest Persille
Skrevet

Seksuelt forhold over lang tid med en kvinne han over hodet ikke ønsker barn med? Litt dårlig gjennomtenkt men...

Som sagt - jeg har allerede nevnt noen sånne punkter :)

Men det er ikke poenget nå, nå er situasjonen her, og jeg "må" finne ut hvordan han kan løse den.

Skrevet

Det er faktisk tåpelig og umodent å lure noen til å gjøre en gravid også.

Og gjør man det kan man ikke regne med at det passerer i stillhet. Han må få lov å argumentere for sitt syn, spørsmålet er bare hvilken hensikt han har med det, og på hvilken måte han gjør det.

Og det er tåpelig og umodent å i det hele tatt tro at han er blitt lurt!! Prevensjon kan svikte.

Gjest Persille
Skrevet

Prøv å sett deg i hennes situasjon da. Jeg har vært der.

Tror du at det hjelper på et fremtidig samarbeid hvis han gjør alt han kan for å presse henne til abort? Tror du ikke det er tøft nok for henne og måtte gå gjennom svangerskap, fødsel osv alene? Om hun ikke enda skal måtte tåle den psykiske belastningen det blir hvis han skal overtale henne til abort.

Men hallo? Hun har lurt ham - hun har bevisst blitt gravid med en mann hun visste at ikke ville ha barn med henne. Hun har selv tatt dette valget, og hun "fristiller" ham ved å si at han ikke trenger å ha noe med dette å gjøre, ikke trenger å betale eller noe - så ikke kom å si at det er vanskelig nok for henne.

Jeg er alene med et barn - og jeg kan ikke forestille meg at noen bevisst _velger_ den løsningen på denne måten!

Tro meg, jeg vet hva det vil si å gjøre dette alene, og hun kan umulig vite hva hun går til. Men dette har hun gjort bevisst, og jeg mener han har rett til å "forsvare" seg.

Skrevet

Ja, det har man - men det fjerner ikke det moralsk forkastelige i at hun lyver om at hun gjør det. Og etter en tid slutter man med kondom når man er i et forhold, og stoler på andre prevensjonsmidler (i dette tilfellet p-piller) - det er helt naturlig.

Var det et forhold nå plutselig? Lenger oppe skrev du at de ikke var kjærester...

Gjest Persille
Skrevet

Og det er tåpelig og umodent å i det hele tatt tro at han er blitt lurt!! Prevensjon kan svikte.

Hun har jo sagt det selv...

Gjest Persille
Skrevet

Var det et forhold nå plutselig? Lenger oppe skrev du at de ikke var kjærester...

Jeg skrev at de hadde et seksuelt forhold.

Gjest Persille
Skrevet

Og p-piller er 100% sikkert??

Nei, men det er likevel anerkjent prevansjon. Kun avhold er 100% sikkert.

Skrevet

Nei, men det er likevel anerkjent prevansjon. Kun avhold er 100% sikkert.

Om p-pillene har sviktet så har vel ikke denne kvinnen lurt han??

ALLE vet vel at ingen prevansjon er 100% sikker.

Skrevet

Men hallo? Hun har lurt ham - hun har bevisst blitt gravid med en mann hun visste at ikke ville ha barn med henne. Hun har selv tatt dette valget, og hun "fristiller" ham ved å si at han ikke trenger å ha noe med dette å gjøre, ikke trenger å betale eller noe - så ikke kom å si at det er vanskelig nok for henne.

Jeg er alene med et barn - og jeg kan ikke forestille meg at noen bevisst _velger_ den løsningen på denne måten!

Tro meg, jeg vet hva det vil si å gjøre dette alene, og hun kan umulig vite hva hun går til. Men dette har hun gjort bevisst, og jeg mener han har rett til å "forsvare" seg.

Du er veldig bastant her. Har hun sagt at hun lurte han? Neppe! Jeg tviler på at noen gjør sånt. Uhell kan skje, men det betyr ikke at mannen blir lurt. For menn er abort en enkel sak, det angår jo ikke dem. Men jeg klarte ikke å ta abort uansett hvor mye eder og galle som kom fra karen. Vel på en måte straffer han meg enda med å være umulig å samarbeide med. Jeg skulle aldri ført han opp som far. Men ungen har jeg aldri angret på (selv om det ikke var planlagt og jeg hadde det helt for jævlig en god stund).

Hun trenger støtte. Hun trenger ikke at han prøver å presse henne til abort. Så han bør innstille seg på å bli far og ta sin del av ansvaret, eller si at han ikke vil bli ført opp. Hun kan ikke beskyldes for å ha lurt han når hun er villig til å ikke føre han opp som far. Han får jo velge om han vil involvere seg eller ikke.

Skrevet

Som sagt - jeg har allerede nevnt noen sånne punkter :)

Men det er ikke poenget nå, nå er situasjonen her, og jeg "må" finne ut hvordan han kan løse den.

Det må du ikke. Han kan bruke sitt andre hode til en forandring!

Gjest Persille
Skrevet

Du er veldig bastant her. Har hun sagt at hun lurte han? Neppe! Jeg tviler på at noen gjør sånt. Uhell kan skje, men det betyr ikke at mannen blir lurt. For menn er abort en enkel sak, det angår jo ikke dem. Men jeg klarte ikke å ta abort uansett hvor mye eder og galle som kom fra karen. Vel på en måte straffer han meg enda med å være umulig å samarbeide med. Jeg skulle aldri ført han opp som far. Men ungen har jeg aldri angret på (selv om det ikke var planlagt og jeg hadde det helt for jævlig en god stund).

Hun trenger støtte. Hun trenger ikke at han prøver å presse henne til abort. Så han bør innstille seg på å bli far og ta sin del av ansvaret, eller si at han ikke vil bli ført opp. Hun kan ikke beskyldes for å ha lurt han når hun er villig til å ikke føre han opp som far. Han får jo velge om han vil involvere seg eller ikke.

Veldig bastant? Det er jo sant?

Hun sa hun brukte pillen, nå sier hun at hun ikke gjorde det - men sa det til ham fordi hun ville han skulle tro det.

Alle ting hun har sagt frem til nå tyder også på at dette ikke var en impulshandling, men nøye planlagt over ganske lang tid.

Dette har hun gått inn i med viten og vilje - uansett hva du tror.

Gjest Persille
Skrevet

Om p-pillene har sviktet så har vel ikke denne kvinnen lurt han??

ALLE vet vel at ingen prevansjon er 100% sikker.

De har ikke sviktet - hun sa hun brukte dem, men gjorde det ikke. Hun løy om det - for at han skulle tro det var sikkert.

Og etter hun sa det hadde de sex én gang - før hun kom med de "gode" nyhetene i forrige uke...

Skrevet

Veldig bastant? Det er jo sant?

Hun sa hun brukte pillen, nå sier hun at hun ikke gjorde det - men sa det til ham fordi hun ville han skulle tro det.

Alle ting hun har sagt frem til nå tyder også på at dette ikke var en impulshandling, men nøye planlagt over ganske lang tid.

Dette har hun gått inn i med viten og vilje - uansett hva du tror.

Og dette har hun sagt til deg?

Gjest Persille
Skrevet

Det må du ikke. Han kan bruke sitt andre hode til en forandring!

Slutt a - du argumenterer ut fra din egen situasjon, den har ingenting med dette å gjøre.

Denne jenta har bevisst gått inn for å lure ham, det er ikke noe uhell, noe hun selv også har sagt - ergo fortjener hun faktisk ikke bedre enn at han får lov å argumentere med alt han vil argumentere med.

Man gjør ikke sånne ting i den tro at folk lar det passere som uviktige hendelser.

Gjest Persille
Skrevet

Og dette har hun sagt til deg?

Nei, men til flere andre vi kjenner. Uheldigvis kjenner jeg henne ikke godt nok til å stramme henne opp litt - hun hadde fortjent litt kjeft for det her.

Og ikke kom med noe sånt "da kan du ikke vite"-greier, det er mange nok som vet det.

4barns mor-77
Skrevet

Skal vi ikke ha noe respekt for HANS liv da eller?

Er det helt greit å føre et annet menneske så grovt bak lyset som dette?

Dette er faktisk den eneste formen for grov svindel man ikke blir straffet for.

"Skal vi ikke ha noe respekt for HANS liv da eller?"

Han burde tatt _ansvar_ for _sitt_ liv ved å bruke kondom.

Nå har han sikkert lært at man bruker kondom _uansett_ heretter, så lenge han ikke vil ha barn.

Men når barnet blir født kan han i det minste få tatt en farskaps-test, og få bekreftet eller avkreftet om han er faren. Siden hun har løyet om pille-bruken, er det jo slettes ikke umulig at dette også er løgn? (at han er faren altså...)

Ellers er det nok ikke mye han kan gjøre...

Synes dette er rimelig tragisk igrunn. Han vet jo selvfølgelig at kondom er viktig, og hun burde skjønne at sånt gjør man bare ikke!

Null respekt for sånn oppførsel ihvertfall, det er helt sikkert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...