Gå til innhold

Trenger linker/hjelp litt raskt - kompis har blitt lurt!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Skal vi ikke ha noe respekt for HANS liv da eller?

Er det helt greit å føre et annet menneske så grovt bak lyset som dette?

Dette er faktisk den eneste formen for grov svindel man ikke blir straffet for.

Jeg er helt enig med deg persille. Jeg synes det er altfor ensidig, hvordan barnelaging _KUN_ liksom er den ventuelle morens sak. Klart at det å få unger innvirker på HANS liv også, og at det er dønn umoralsk å prøve, bevvist å lure menn til å bli fedre..Og slikt skjer!

Da hjelper det lite å komme løpende med at alle som har sex, burde ta konsekvensene, og at det kan bli barn, og at alle er like gode og blahblah..

For det første ER de nemlig ikke "like gode" en vil ha sex (Ærlig og greit, selvom dumt innimellom;-)) andre har helt andre og svært uhederlige agendaer!

Dessuten..Damer har jo et valg her. Det HAR jo ikke menn.

Jeg mener at det er damer, og kun damer som til syvende og sst har valget, det er ders kropper som endte skal føde eller operes på, men derifra til å bagatellisere menns føleleser og likeverd på den måten mange gjør i denne tråden her, det er bare forkastelig.

Synes jeg også.

:-)

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

16

• frosken

5

• Lurveline

5

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

"Skal vi ikke ha noe respekt for HANS liv da eller?"

Han burde tatt _ansvar_ for _sitt_ liv ved å bruke kondom.

Nå har han sikkert lært at man bruker kondom _uansett_ heretter, så lenge han ikke vil ha barn.

Men når barnet blir født kan han i det minste få tatt en farskaps-test, og få bekreftet eller avkreftet om han er faren. Siden hun har løyet om pille-bruken, er det jo slettes ikke umulig at dette også er løgn? (at han er faren altså...)

Ellers er det nok ikke mye han kan gjøre...

Synes dette er rimelig tragisk igrunn. Han vet jo selvfølgelig at kondom er viktig, og hun burde skjønne at sånt gjør man bare ikke!

Null respekt for sånn oppførsel ihvertfall, det er helt sikkert!

Han har hatt et seksuelt forhold til denne jenta over tid, etterhvert sluttet de med kondom fordi hun angivelig gikk på pillen. Det var løgn, de hadde sex én gang etter dette - og det var fulltreffer.

Han har lært, det er det jo ikke tvil om - men nå handler det likevel om å finne de beste argumentene for å overtale/overbevise henne om at dette ikke er rett.

4barns mor-77
Skrevet

Prøv å sett deg i hennes situasjon da. Jeg har vært der.

Tror du at det hjelper på et fremtidig samarbeid hvis han gjør alt han kan for å presse henne til abort? Tror du ikke det er tøft nok for henne og måtte gå gjennom svangerskap, fødsel osv alene? Om hun ikke enda skal måtte tåle den psykiske belastningen det blir hvis han skal overtale henne til abort.

"Prøv å sett deg i hennes situasjon da. Jeg har vært der. Tror du at det hjelper på et fremtidig samarbeid hvis han gjør alt han kan for å presse henne til abort? Tror du ikke det er tøft nok for henne og måtte gå gjennom svangerskap, fødsel osv alene? Om hun ikke enda skal måtte tåle den psykiske belastningen det blir hvis han skal overtale henne til abort."

Dèt burde kanskje _hun_ tenkt på før hun lurte ham opp i stry da...?

Skrevet

Nei, men til flere andre vi kjenner. Uheldigvis kjenner jeg henne ikke godt nok til å stramme henne opp litt - hun hadde fortjent litt kjeft for det her.

Og ikke kom med noe sånt "da kan du ikke vite"-greier, det er mange nok som vet det.

Da høres hun jo ikke særlig smart ut. Virkelig ikke særlig smart. Det er trist å gå gjennom svangerskap og fødsel alene. Være den eneste som gleder seg over nurket i magen. For hennes og barnets skyld håper jeg hun finner seg en mann som kan være far til ungen.

For vennen din trenger ikke være pappa. Det kan ingen tvinge han til. Barnet vil ikke være hans annet enn biologisk. Det er kanskje like greit.

Men jeg synes det blir helt feil hvis han skal overtale henne til abort. Han får heller gå videre og ta dette som en dyrekjøpt erfaring.

Skrevet

Er denne kompisen _din_ nåværende knullevenn/framtidige drømmemann? I så fall kan jeg skjønne din innfallsvinkel!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er helt enig med deg persille. Jeg synes det er altfor ensidig, hvordan barnelaging _KUN_ liksom er den ventuelle morens sak. Klart at det å få unger innvirker på HANS liv også, og at det er dønn umoralsk å prøve, bevvist å lure menn til å bli fedre..Og slikt skjer!

Da hjelper det lite å komme løpende med at alle som har sex, burde ta konsekvensene, og at det kan bli barn, og at alle er like gode og blahblah..

For det første ER de nemlig ikke "like gode" en vil ha sex (Ærlig og greit, selvom dumt innimellom;-)) andre har helt andre og svært uhederlige agendaer!

Dessuten..Damer har jo et valg her. Det HAR jo ikke menn.

Jeg mener at det er damer, og kun damer som til syvende og sst har valget, det er ders kropper som endte skal føde eller operes på, men derifra til å bagatellisere menns føleleser og likeverd på den måten mange gjør i denne tråden her, det er bare forkastelig.

Synes jeg også.

Long time no see! Velkommen tilbake :)

Godt noen er enige med meg her, begynte snart å tro at jeg var den eneste som har en viss respekt for menns medbestemmelsesrett i dette.

Snakk om å være utspekulert. Og, hun kan jo umulig vite hva hun går til ved å gjøre dette. Hun er ung nok til å ha god til å finne noen å dele livet med, og SÅ får barn med.

Gjest Persille
Skrevet

Da høres hun jo ikke særlig smart ut. Virkelig ikke særlig smart. Det er trist å gå gjennom svangerskap og fødsel alene. Være den eneste som gleder seg over nurket i magen. For hennes og barnets skyld håper jeg hun finner seg en mann som kan være far til ungen.

For vennen din trenger ikke være pappa. Det kan ingen tvinge han til. Barnet vil ikke være hans annet enn biologisk. Det er kanskje like greit.

Men jeg synes det blir helt feil hvis han skal overtale henne til abort. Han får heller gå videre og ta dette som en dyrekjøpt erfaring.

Hun er litt enkel om man kan beskrive det sånn...

Og single menn som har lyst til å være pappa for andres barn kryr det ikke akkkurat av - så hun skal få seg en utfordring der også.

Gjest Persille
Skrevet

Er denne kompisen _din_ nåværende knullevenn/framtidige drømmemann? I så fall kan jeg skjønne din innfallsvinkel!

*ler*

Nei, det er han ikke - vi har ingenting med hverandre å gjøre sånnsett.

Skrevet

Hun er litt enkel om man kan beskrive det sånn...

Og single menn som har lyst til å være pappa for andres barn kryr det ikke akkkurat av - så hun skal få seg en utfordring der også.

Akkurat det skal du ikke si. Samboeren min er en super reserve pappa for 6 åringen min:-) Det er altså fullt mulig.

Er hun gammel? Er dette i Sør- eller Nord Norge?

Gjest Persille
Skrevet

Akkurat det skal du ikke si. Samboeren min er en super reserve pappa for 6 åringen min:-) Det er altså fullt mulig.

Er hun gammel? Er dette i Sør- eller Nord Norge?

Ja, men det kryr ikke av dem. Og du har antagelig møtt på endel andre som ikke har vært interessert...

Hun er 29, og det er i Sør-Norge, eller Østlandet egentlig...

laguna1365380434
Skrevet

Long time no see! Velkommen tilbake :)

Godt noen er enige med meg her, begynte snart å tro at jeg var den eneste som har en viss respekt for menns medbestemmelsesrett i dette.

Snakk om å være utspekulert. Og, hun kan jo umulig vite hva hun går til ved å gjøre dette. Hun er ung nok til å ha god til å finne noen å dele livet med, og SÅ får barn med.

Takk! Hyggelig å se dere! :-)

Helt enig..Men det er jo de som tenker sånn, som vil bestemme dønn aleine, og som bare trenger "genbank"..Jeg kjenner til og meg ei som prøvde og som sa det rett ut (Til andre en de hun prøvde å få til å smelle henne opp da øff cørse) at det var det hun gjorde.

Å si at sånt ikke skjer er bare..helt håpløst..:-I Nesten like håpløst som de derre moralistiske "leken-steken"-menigene som florerer her..Grrr! SÅ KLART folk verken verken gjør eller nødvndigvis bør tenke på alle mulige konsekvenser når de har sex og partneren sier det brukes prevansjon..Jeez! Sånt skjer, folk puler uten å bruke atten gummier og å få p-pillebruk nedtegnet skriftelig på dobbelsidig kontrakt...og de er fortsatt normale og vettuge mennesker fordet..I motsetninger til folk som LURER andre til noe så alvorlig som å lage barn med dem! At folk ikke ser den lille nyanseforskjellen liksom?! ;-)

Skrevet

Ja, men det kryr ikke av dem. Og du har antagelig møtt på endel andre som ikke har vært interessert...

Hun er 29, og det er i Sør-Norge, eller Østlandet egentlig...

Ok.

Joda, men hvis man ikke vil ha et forhold til noen fordi de har unge® fra før, så er man ikke så veldig interessert i utgangspunktet. Vi har vært sammen i snart 5 år og har to små sammen.

Gjest Persille
Skrevet

Takk! Hyggelig å se dere! :-)

Helt enig..Men det er jo de som tenker sånn, som vil bestemme dønn aleine, og som bare trenger "genbank"..Jeg kjenner til og meg ei som prøvde og som sa det rett ut (Til andre en de hun prøvde å få til å smelle henne opp da øff cørse) at det var det hun gjorde.

Å si at sånt ikke skjer er bare..helt håpløst..:-I Nesten like håpløst som de derre moralistiske "leken-steken"-menigene som florerer her..Grrr! SÅ KLART folk verken verken gjør eller nødvndigvis bør tenke på alle mulige konsekvenser når de har sex og partneren sier det brukes prevansjon..Jeez! Sånt skjer, folk puler uten å bruke atten gummier og å få p-pillebruk nedtegnet skriftelig på dobbelsidig kontrakt...og de er fortsatt normale og vettuge mennesker fordet..I motsetninger til folk som LURER andre til noe så alvorlig som å lage barn med dem! At folk ikke ser den lille nyanseforskjellen liksom?! ;-)

Enig, snodig sak.

Og når man har en fast avtale med noen om sex og eksklusivitet men ikke forpliktelser - så er det selvsagt at det også betyr ikke barn. Og når man i tillegg da sier man bruker piller, men ikke gjør det, og etterpå sier at det var med vilje - da er man ond i mine øyne. Og antagelig dum...

Men han er en bra genbank, kjekk, frisk, oppegående, bra familie - kjipern det. Dette er første gangen han skulle ønske han var dum & stygg ;)

Og i tillegg da - hva slags forelder er man når man gjør sånne ting? Hvem er det som bevisst planlegger et liv uten far for barnet sitt?

Og om hun tror det er så lett å finne noen _etter_ at hun har fått barn, så skal jeg fortelle henne litt om realitetene...

Gjest Persille
Skrevet

Ok.

Joda, men hvis man ikke vil ha et forhold til noen fordi de har unge® fra før, så er man ikke så veldig interessert i utgangspunktet. Vi har vært sammen i snart 5 år og har to små sammen.

Men poenget er: det er flere som vil ha et forhold til en dame, enn et forhold til dame MED barn - det skjønner du også.

Gjest Pontiac
Skrevet

Før han bestemmer seg for hva da?

Han har jo ikke særlig valg her egentlig, og han vil absolutt ikke ha barn.

Før han bestemmer seg for å gå med på å ikke stå som far på papirer.

Bør ikke sette i gang noen diskusjon om hverken valg eller "vil ikke ha barn".

Det var ikke det du ønsket og jeg har desverre ikke mer eksakt informasjon om det du spurte om.

Gjest Persille
Skrevet

Før han bestemmer seg for å gå med på å ikke stå som far på papirer.

Bør ikke sette i gang noen diskusjon om hverken valg eller "vil ikke ha barn".

Det var ikke det du ønsket og jeg har desverre ikke mer eksakt informasjon om det du spurte om.

Ja, det er klart han må.

Jeg skal snakke med ham i løpet av helgen, jeg tror han fokuserer så mye på at han ikke vil ha barn med henne at han ikke egentlig tenker over hva han _vil_.

Men takk likevel :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Han kan ikke anmelde henne. Følger han tett opp under graviditeten, så kan han søke om foreldreretten. Vanligvis dømmes da delt foreldrerett, om ikke dama er langt på "viddene".

Hun kan når som helst kreve barnebidrag.

Dessuten tror jeg ikke du er så grønn, som du påstår, Persille!

*lol*

Skrevet

Nei, det er nemlig det - han har ingen rettigheter.

Han vet han har blitt lurt, det har kommet ganske klart frem, og han er godt "avlsemne" om man kan si det.

Han vil IKKE ha barnet, og "gode" kompiser har kommet med nok av idiotiske forslag til å ordne opp i det problemet.

Skal snakke litt mer med ham etterpå og finne ut hva han _egentlig_ vil - uetisk eller ikke, og så se hva jeg kan komme på av løsninger.

Men folk her inne har jo opplevd så mye rart, så det kunne jo hende noen hadde en lur strategi for at dette ikke skal ende i et barn...

"lur strategi for at dette ikke skal ende i et barn..."

Tja, god rennafart og et skikkelig spark i magen gjør nok susen. Uetisk eller ikke.

Gjest Persille
Skrevet

"lur strategi for at dette ikke skal ende i et barn..."

Tja, god rennafart og et skikkelig spark i magen gjør nok susen. Uetisk eller ikke.

De "gode" kompisene har vurdert den løsningen, jeg har sagt det ikke er veien å gå.

Men det innebærer også at jeg må presentere et bedre forslag. Jeg går for overbevisning om at dette ikke er det rette med utspekulert taktikk. Slemt det også, men han må få lov å forsvare seg, tross alt...

Gjest Persille
Skrevet

Han kan ikke anmelde henne. Følger han tett opp under graviditeten, så kan han søke om foreldreretten. Vanligvis dømmes da delt foreldrerett, om ikke dama er langt på "viddene".

Hun kan når som helst kreve barnebidrag.

Dessuten tror jeg ikke du er så grønn, som du påstår, Persille!

*lol*

Har jeg påstått du er grønn?

Jeg synes egentlig han skal si til henne at han går for full foreldrerett, kommer til å gjøre alt han kan for å bevise at hun ikke er skikket, og er villig (og har råd) til å ta det i de nødvendige rettsinnstansene.

Da skjønner hun kanskje at dette egentlig er ganske alvorlig - og tatt i betraktning at de i prinsipp er likestilte, så stiller han ikke noe dårligere enn henne etter at hun dratt et sånt stunt.

Tenk deg det, lure noen sånn - og så ende opp med samværsrett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...