Gå til innhold

Trenger linker/hjelp litt raskt - kompis har blitt lurt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men poenget er: det er flere som vil ha et forhold til en dame, enn et forhold til dame MED barn - det skjønner du også.

Joda, jeg skjønner det. Og det er ganske artig at det var et av argumentene han luringen brukte for å få meg til å ta abort (Jeg hadde allerede en sønn fra et langt forhold). Han sa at hvis jeg ble alene med to unger var det INGEN mann som ville ha meg.

Jeg tenkte at ungene var viktigst, så akkurat det brydde jeg meg ikke om. Jeg hadde jo heller ikke trodd at jeg skulle finne drømmemannen så fort. Tror kanskje det irriterte han en smule *ler godt*.

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

16

• frosken

5

• Lurveline

5

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Han kan ikke anmelde henne. Følger han tett opp under graviditeten, så kan han søke om foreldreretten. Vanligvis dømmes da delt foreldrerett, om ikke dama er langt på "viddene".

Hun kan når som helst kreve barnebidrag.

Dessuten tror jeg ikke du er så grønn, som du påstår, Persille!

*lol*

Delt foreldrerett? Jeg regner med at du mener delt bosted? Det kan ikke bli delt bosted hvis ikke foreldrene er enige om det.

Gjest god helg
Skrevet

Jeg er blant dem som mener at han skal ha rett til medbestemmelse jeg da - så ja, jeg synes faktisk en innsats for overtalelse f.eks er helt greit.

Dette påvirker resten av hans liv, ja - han vet om konsekvensen av å ha sex, men ble løyet for. Når man er så utspekulert må man regne med at han ikke bare lener seg tilbake og lar det passere.

Det er nå ikke barnets feil.

Skrevet

De "gode" kompisene har vurdert den løsningen, jeg har sagt det ikke er veien å gå.

Men det innebærer også at jeg må presentere et bedre forslag. Jeg går for overbevisning om at dette ikke er det rette med utspekulert taktikk. Slemt det også, men han må få lov å forsvare seg, tross alt...

Så hvis du ikke presentere et bedre forslag, så går han for de gode kompisene sitt?

hidi, the scorpion
Skrevet

Har jeg påstått du er grønn?

Jeg synes egentlig han skal si til henne at han går for full foreldrerett, kommer til å gjøre alt han kan for å bevise at hun ikke er skikket, og er villig (og har råd) til å ta det i de nødvendige rettsinnstansene.

Da skjønner hun kanskje at dette egentlig er ganske alvorlig - og tatt i betraktning at de i prinsipp er likestilte, så stiller han ikke noe dårligere enn henne etter at hun dratt et sånt stunt.

Tenk deg det, lure noen sånn - og så ende opp med samværsrett...

Nei, du påsto at du var grønn på området, ikke at jeg var!

Forøvrig er jeg helt enig med deg. Det er _stygt_ gjort å lure noen, særlig når det blir barn av det.

Men, det skal ganske mye elendighet til for at en mor skal bli fratatt alle rettigheter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Delt foreldrerett? Jeg regner med at du mener delt bosted? Det kan ikke bli delt bosted hvis ikke foreldrene er enige om det.

Delt foreldrerett betyr at barnet har like rettigheter hos begge parter. Det har ingenting med bosted å gjøre.

Mor kan f.eks ikke flytte utenlands, dersom far sier nei! Begge foreldre har lik tilgang om opplysninger angående barnet, dvs meldinger fra helsestasjon, barnehage, skole etc.

Jeg ble skilt for ca. 15 år siden og fikk automatisk full foreldrett. Min eks hadde da ingenting han skulle ha sagt, noe vi selvfølgelig ikke praktiserte.

Skrevet

Har jeg påstått du er grønn?

Jeg synes egentlig han skal si til henne at han går for full foreldrerett, kommer til å gjøre alt han kan for å bevise at hun ikke er skikket, og er villig (og har råd) til å ta det i de nødvendige rettsinnstansene.

Da skjønner hun kanskje at dette egentlig er ganske alvorlig - og tatt i betraktning at de i prinsipp er likestilte, så stiller han ikke noe dårligere enn henne etter at hun dratt et sånt stunt.

Tenk deg det, lure noen sånn - og så ende opp med samværsrett...

"Jeg synes egentlig han skal si til henne at han går for full foreldrerett, kommer til å gjøre alt han kan for å bevise at hun ikke er skikket, og er villig (og har råd) til å ta det i de nødvendige rettsinnstansene."

Mener du med det at dama faktisk er totalt uskikket som mor, eller mener du at han skal dikte opp en hel haug med løgner i retten slik at hun fremstår som uegnet?

4barns mor-77
Skrevet

Han har hatt et seksuelt forhold til denne jenta over tid, etterhvert sluttet de med kondom fordi hun angivelig gikk på pillen. Det var løgn, de hadde sex én gang etter dette - og det var fulltreffer.

Han har lært, det er det jo ikke tvil om - men nå handler det likevel om å finne de beste argumentene for å overtale/overbevise henne om at dette ikke er rett.

Skjønner det... Men hvis hun har bestemt seg, så er det nok ikke noe han kan gjøre.

Som du skrev, så virket det som om dette var godt planlagt også, fra hennes side. Og isåfall så har hun nok også bestemt seg for at dette skal fullføres, koste hva det koste vil.

Tror desverre ikke han har noe valg, hvis ungen faktisk er hans. Sad, but true...

Noen bør nok allikevel få fortalt henne hvor forkastelig sånn oppførsel er!

Skrevet

Delt foreldrerett betyr at barnet har like rettigheter hos begge parter. Det har ingenting med bosted å gjøre.

Mor kan f.eks ikke flytte utenlands, dersom far sier nei! Begge foreldre har lik tilgang om opplysninger angående barnet, dvs meldinger fra helsestasjon, barnehage, skole etc.

Jeg ble skilt for ca. 15 år siden og fikk automatisk full foreldrett. Min eks hadde da ingenting han skulle ha sagt, noe vi selvfølgelig ikke praktiserte.

Det du snakker om heter foreldreansvar.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det du snakker om heter foreldreansvar.

Hva er forskjellen?

Skrevet

Hva er forskjellen?

Det er ingenting som heter delt foreldrerett.

Delt foreldreansvar betyr ikke at begge foreldrene har like rettigheter. Det betyr at SF må skrive under hvis ungen skal ha pass og konto i banken. SF har også krav på informasjon fra bhg/skole på lik linje med BF. Og BF kan ikke flytte utenlands uten SF tillatelse.

BF bestemmer selvsagt mest siden det er hun/han som tar seg av barnet i det daglige.

Gjest som-man-reder-ligger-man
Skrevet

Komisk å tenke på anmeldelse.

Han har alle muligheter til å trekke seg før han putter snoppen inn i damer han ikke har lyst å dele barn med.

Ingen er vel så lite opplyst at de ikke vet at det kan bli barn av sex?

Skrevet

Lang historie.

Kortversjonen: Hevn

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er ingenting som heter delt foreldrerett.

Delt foreldreansvar betyr ikke at begge foreldrene har like rettigheter. Det betyr at SF må skrive under hvis ungen skal ha pass og konto i banken. SF har også krav på informasjon fra bhg/skole på lik linje med BF. Og BF kan ikke flytte utenlands uten SF tillatelse.

BF bestemmer selvsagt mest siden det er hun/han som tar seg av barnet i det daglige.

I mine dager het det delt foreldrerett. Og dine forkortninger gjorde meg ikke mye klokere.

Er trossalt 43 år!

*vis hensyn til gamle folk*

Skrevet

Jeg er blant dem som mener at han skal ha rett til medbestemmelse jeg da - så ja, jeg synes faktisk en innsats for overtalelse f.eks er helt greit.

Dette påvirker resten av hans liv, ja - han vet om konsekvensen av å ha sex, men ble løyet for. Når man er så utspekulert må man regne med at han ikke bare lener seg tilbake og lar det passere.

Det kan jo hende at _hans_ versjon er at hun er utspekulert mens sannheten er at prevensjonen sviktet.

Jeg har tre barn som er resultat av sviktende prevensjon. Ingen var planlagt men alle var velkommen. Abort er for mange kvinner et ikke-alternativ og jeg synes det er for jævlig at abortloven skal virke som et press på kvinner som betrakter et foster som et menneske med livets rett.

Gjest bare meg i natten..
Skrevet

Men hallo? Hun har lurt ham - hun har bevisst blitt gravid med en mann hun visste at ikke ville ha barn med henne. Hun har selv tatt dette valget, og hun "fristiller" ham ved å si at han ikke trenger å ha noe med dette å gjøre, ikke trenger å betale eller noe - så ikke kom å si at det er vanskelig nok for henne.

Jeg er alene med et barn - og jeg kan ikke forestille meg at noen bevisst _velger_ den løsningen på denne måten!

Tro meg, jeg vet hva det vil si å gjøre dette alene, og hun kan umulig vite hva hun går til. Men dette har hun gjort bevisst, og jeg mener han har rett til å "forsvare" seg.

så du har barn? det hadde jeg aldri trodd!!!!

Du viser jo overhodet ingen empati med henne. _Om_ hun virkelig har lurt ham, er det dårlig gjort. Men det er langt fra dithen til det å overtale/presse noen til abort!

Elsker du barnet ditt? Ja det vil jeg tro. Men følte du et bånd allerede tidlig i graviditeten? Vil tro de fleste gjør det, i alle fall.

Blir hun presset til abort, er det han, og hans venner - inkludert deg, som er ansvarlig for _virkelig_ å ha ødlagt noens liv.

Du burde skamme deg!

Gjest bare meg i natten..
Skrevet

Hun er litt enkel om man kan beskrive det sånn...

Og single menn som har lyst til å være pappa for andres barn kryr det ikke akkkurat av - så hun skal få seg en utfordring der også.

Herlighet! Jeg har flere barn, - og faktisk har flere menn vist sin interesse med tanke på varig forhold. Ingen av dem har heldigvis tenkt som du.

Og nei, jeg er ikke singel. Min nye mann er en av de nevnte ovenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...