Gå til innhold

Trenger linker/hjelp litt raskt - kompis har blitt lurt!

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

så du har barn? det hadde jeg aldri trodd!!!!

Du viser jo overhodet ingen empati med henne. _Om_ hun virkelig har lurt ham, er det dårlig gjort. Men det er langt fra dithen til det å overtale/presse noen til abort!

Elsker du barnet ditt? Ja det vil jeg tro. Men følte du et bånd allerede tidlig i graviditeten? Vil tro de fleste gjør det, i alle fall.

Blir hun presset til abort, er det han, og hans venner - inkludert deg, som er ansvarlig for _virkelig_ å ha ødlagt noens liv.

Du burde skamme deg!

Er du fullstendig tjukk i huet?

Jeg ble gravid med min samboer, over noen år, og vi hadde et bra forhold, god økonomi, osv - likevel satt jeg meg ned og tenkte nøye gjennom om det var dette jeg _egentlig_ ville før jeg bestemte meg for å gjennomføre svangerskapet.

Og nei, jeg følte ikke noen tilknytning til det fosteret før langt uti graviditeten, og det har ingenting med hvorvidt jeg er glad i barnet mitt å gjøre.

Og nei igjen, jeg har ingen empati med jenter som lurer menn på denne måten - jeg synes det er forkastelig!

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

16

• frosken

5

• Lurveline

5

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Herlighet! Jeg har flere barn, - og faktisk har flere menn vist sin interesse med tanke på varig forhold. Ingen av dem har heldigvis tenkt som du.

Og nei, jeg er ikke singel. Min nye mann er en av de nevnte ovenfor.

Jeg tenker ikke sånn? Hvor har du det fra? Jeg har ikke noe imot menn med barn?

Men i vår aldersgruppe - så er det faktisk ikke overtallighet av menn som foretrekker kvinner med barn over kvinner uten.

Gjest Persille
Skrevet

Lurt er vel å ta litt hardt i.

Hva vil du kalle det da? Når en jente sier hun bruker prevensjon, men ikke gjør det - og bevisst har sagt det for å få ham til å tro det?

Er ikke det å lure noen?

Gjest bare meg i natten..
Skrevet

Er du fullstendig tjukk i huet?

Jeg ble gravid med min samboer, over noen år, og vi hadde et bra forhold, god økonomi, osv - likevel satt jeg meg ned og tenkte nøye gjennom om det var dette jeg _egentlig_ ville før jeg bestemte meg for å gjennomføre svangerskapet.

Og nei, jeg følte ikke noen tilknytning til det fosteret før langt uti graviditeten, og det har ingenting med hvorvidt jeg er glad i barnet mitt å gjøre.

Og nei igjen, jeg har ingen empati med jenter som lurer menn på denne måten - jeg synes det er forkastelig!

Ikke så veldig tjukk i huet nei.

Selv om du ikke følte tilknytning før sent i svangerskapet, er det faktisk mange som gjør det fra første dag. Vis litt respekt for andre.

Skrevet

Hva vil du kalle det da? Når en jente sier hun bruker prevensjon, men ikke gjør det - og bevisst har sagt det for å få ham til å tro det?

Er ikke det å lure noen?

En mann som har sex med en kvinne som han ikke under noen omstendighet kan tenke seg å få barn med, har ETT alternativ. Kondom.

Gjest Signert
Skrevet

Er ikke det å lure noen?

...P-piller er ikke 100% sikkert det heller. Det er alltid en viss sannsynlighet for at et samleie fører til graviditet. Juridiske rettigheter har han ikke. -Ikke annet enn at han kan kreve foreldreansvaret dersom hun ikke er skikket til å ha barn. Han har også rett til samvær (regulært). Det er dessverre ikke sånn at man kan få en dom for å ikke være far til barnet dersom man beviselig er det.

Gjest Pontiac
Skrevet

De har ikke sviktet - hun sa hun brukte dem, men gjorde det ikke. Hun løy om det - for at han skulle tro det var sikkert.

Og etter hun sa det hadde de sex én gang - før hun kom med de "gode" nyhetene i forrige uke...

"De har ikke sviktet - hun sa hun brukte dem, men gjorde det ikke. Hun løy om det - for at han skulle tro det var sikkert.

Og etter hun sa det hadde de sex én gang - før hun kom med de "gode" nyhetene i forrige uke..."

Det du sier her er at hun fortalte dette og så hadde de sex en gang etter det og da ble hun gravid?

Gjest Elextra
Skrevet

Ingen prevensjonsmetoder er 100% sikre. Å hoppe av i svingen er vel det mest usikre av alt, selv p-piller kan man jo godt bli gravid med. Jeg synes derfor ikke det passer å bruke ordet "lurt". Har man sex er det alltid en viss fare for at det kan bli barn av det, og man bør være rede til å ta konsekvensene.

Han stiller ikke sterkere, snarere svakere, enn en hvilken som helst kjæreste som blir far uten å ønske det.

Hva skulle han egentlig anmelde for?

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ingenting som heter delt foreldrerett.

Delt foreldreansvar betyr ikke at begge foreldrene har like rettigheter. Det betyr at SF må skrive under hvis ungen skal ha pass og konto i banken. SF har også krav på informasjon fra bhg/skole på lik linje med BF. Og BF kan ikke flytte utenlands uten SF tillatelse.

BF bestemmer selvsagt mest siden det er hun/han som tar seg av barnet i det daglige.

SF? BF? Kanskje en idé å redegjøre for forkortelsene før du bruker dem?

(forøvrig har du gode poenger)

Skrevet

I mine dager het det delt foreldrerett. Og dine forkortninger gjorde meg ikke mye klokere.

Er trossalt 43 år!

*vis hensyn til gamle folk*

Beklager;-)

SF= samværsforelder

BF= bostedsforelder

Gjest Persille
Skrevet

Ikke så veldig tjukk i huet nei.

Selv om du ikke følte tilknytning før sent i svangerskapet, er det faktisk mange som gjør det fra første dag. Vis litt respekt for andre.

Respekt for et menneske som bevisst går inn for å lure noen på denne måten? Tror ikke det...

Dette har ingenting med hvilken tilknytning hun har til fosteret, eller hennes standpunkt ifht abort - hun ville ha barn med _ham_, derfor har hun gjort det.

Gjest Persille
Skrevet

"De har ikke sviktet - hun sa hun brukte dem, men gjorde det ikke. Hun løy om det - for at han skulle tro det var sikkert.

Og etter hun sa det hadde de sex én gang - før hun kom med de "gode" nyhetene i forrige uke..."

Det du sier her er at hun fortalte dette og så hadde de sex en gang etter det og da ble hun gravid?

Hun sa hun brukte piller ja, og etter det hadde de sex én gang uten annen beskyttelse - og nå er hun gravid.

Gjest Pontiac
Skrevet

Hun sa hun brukte piller ja, og etter det hadde de sex én gang uten annen beskyttelse - og nå er hun gravid.

Ja, det har jeg skjønt. Men slik du skrev det så forsto jeg det slik at hun hadde innrømmet å ha lurt ham ang. pillene og så hadde de alikavel hatt sex en gang hvor han hoppet av i svingen og så ble hun den gangen gravid.

Har jeg forstått riktig da? At de hadde sex en gang etter at hun innrømmet å ha løyet?

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det har jeg skjønt. Men slik du skrev det så forsto jeg det slik at hun hadde innrømmet å ha lurt ham ang. pillene og så hadde de alikavel hatt sex en gang hvor han hoppet av i svingen og så ble hun den gangen gravid.

Har jeg forstått riktig da? At de hadde sex en gang etter at hun innrømmet å ha løyet?

Nei, det har de ikke - det sa hun samtidig som hun fortalte hun var gravid.

Skrevet

Jeg er blant dem som mener at han skal ha rett til medbestemmelse jeg da - så ja, jeg synes faktisk en innsats for overtalelse f.eks er helt greit.

Dette påvirker resten av hans liv, ja - han vet om konsekvensen av å ha sex, men ble løyet for. Når man er så utspekulert må man regne med at han ikke bare lener seg tilbake og lar det passere.

Skal de overtalelsene være trusler med spark i magen for å drepe barnet *sjokkert*

Gjest Persille
Skrevet

Skal de overtalelsene være trusler med spark i magen for å drepe barnet *sjokkert*

What? Har jeg sagt det noe sted?

Jeg har skrevet flere steder her at den type løsninger ikke er aktuelt.

Skrevet

Nei, men til flere andre vi kjenner. Uheldigvis kjenner jeg henne ikke godt nok til å stramme henne opp litt - hun hadde fortjent litt kjeft for det her.

Og ikke kom med noe sånt "da kan du ikke vite"-greier, det er mange nok som vet det.

Jøss! jeg blir bare mer og mer sjokkert over hvordan du/dere har tenkt å løse saken :(

Skrevet

Å ha pult et kvinnfolk som blir gravid, kvalifiserer ikke for å få full foreldrerett!

Da må hun i såfall ha mishandlet barnet (som ikke er født en gang), være narkoman under svangerskapet, eller usannsynlig gal på annen måte.

Han kan i beste fall få samvær med ungen og måtte samarbeide med henne resten av livet.

Eller late som ingenting, glemme dama og håpe på at barnet ikke spør etter han noen gang.

Desverre koster dette som regel litt penger, så å la være å lage bråk er som oftest det smarteste. Det er vel kanskje det beste for barnet?

Jeg er imponert over dama, jeg... som faktisk tilbyr fyren å slippe bidrag! Jeg hadde slått til umiddelbart. Før hun forandrer mening, noe hun sannsynligvis gjør dersom han forsøker å ta fra henne foreldreretten.

Skrevet

What? Har jeg sagt det noe sted?

Jeg har skrevet flere steder her at den type løsninger ikke er aktuelt.

så det etterpå at du vrei deg ut fra det noe du også har gjort i forhold til andre ting i samme sak.

Hvorfor kan ikke han og hun ordne opp selv, må du inn å være hønemor for dem?

Denne saken er selvfølglig ikke lett, men når han har vært en tosk så får han ta konsekvensen av den selv mener nå jeg.

Gjest Persille
Skrevet

så det etterpå at du vrei deg ut fra det noe du også har gjort i forhold til andre ting i samme sak.

Hvorfor kan ikke han og hun ordne opp selv, må du inn å være hønemor for dem?

Denne saken er selvfølglig ikke lett, men når han har vært en tosk så får han ta konsekvensen av den selv mener nå jeg.

Hæ?

Noe _jeg_ har gjort i samme sak? Jeg har da ikke gjort noe annet enn å snakke med ham, og anbefale ham å snakke med henne, overtale henne til abort, fremfor løsningene kompisene hans kommer med.

Hva er det _jeg_ vrir meg ut av her??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...