Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du f eks oppdaget at ditt kommende barn ville bli født med alvorlige misdannelser, ville du tatt abort?

Jeg er litt usikker. Føles på en måte ikke riktig dersom jeg ønsket barn i utgangspunktet. Men mtp hvilke utsikter dette barnet går til i livet, bl a minimale sjanser for å få kjæreste, ville jeg kanskje gjort det.

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det noe du ikke lurer på?

Nysgjerrigper. Synes du ikke det er bra?

Skrevet

Er det noe du ikke lurer på?

Jeg lurer ikke på hvordan været er i Oslo.

Skrevet

Nysgjerrigper. Synes du ikke det er bra?

Og du mener JEG er nysgjerrigperen av oss to...?

Skrevet

Og du mener JEG er nysgjerrigperen av oss to...?

Nei, JEG er nysgjerrigper. Lurer på mye rart. Finner mange svar på nygsjerrigper.no.

Skrevet

Ja, jeg hadde tatt abort.

Ser mange sterkt handikappede barn i forbindelse med jobben min, og en god del av dem har det ikke bra.

Skrevet

Full av spørsmål om dagen du.. :-)

Jeg tror ikke jeg kan svare sikkert på det spm før jeg er oppi situasjonen.

Skrevet

Er ikke du en ung mann?

Jo, dersom en fostervannsprøve viste at barnet hadde store misdannelser eller var psykisk utviklingshemmet så ville jeg tatt abort.

Skrevet

Er ikke du en ung mann?

Jo, dersom en fostervannsprøve viste at barnet hadde store misdannelser eller var psykisk utviklingshemmet så ville jeg tatt abort.

Jo, men jeg kan jo late som jeg er dame. Dessuten bør jo menn ha et ord med i laget i slike situasjoner. Hvis mannen vil beholde barnet av kjærlighet og dama ikke vil pga at hun synes det er flaut å bli forelder til en grønnsak, hvorfor skal hun bestemme?

Skrevet

Jo, men jeg kan jo late som jeg er dame. Dessuten bør jo menn ha et ord med i laget i slike situasjoner. Hvis mannen vil beholde barnet av kjærlighet og dama ikke vil pga at hun synes det er flaut å bli forelder til en grønnsak, hvorfor skal hun bestemme?

Fordi det er hennes kropp, antar jeg..

Skrevet

De fleste jenter/kvinner har en mening om abort. Men en del handler imot sine "meninger" - den ene eller den andre veien - når de selv havner i en situasjon hvor abort kan være aktuelt.

Skrevet

Ja, selvsagt.

Jeg vil ha et friskt barn om jeg kan velge.

Skrevet

Nå hadde ikke grunnen til en abort vært at det var flaut med et sykt barn da! Men at det er en så stor jobb og at jeg ikke synes det er et verdig liv, så derfor.

Og jeg vet at han som er far til de to barna jeg har hadde vært enig i den avgjørelsen dersom det hadde vært aktuelt den gangen. Vi snakket nemlig om det. Nå kan jeg ikke få flere så det vil heldigvis aldri bli aktuelt.

Skrevet

Fordi det er hennes kropp, antar jeg..

Men fosteret er ikke hennes kropp.

Skrevet

Men fosteret er ikke hennes kropp.

He-he, nice try mister.

Skrevet

Flaut?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...