Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe skulle virkelig tru at du var 14 - 15 år gammal hehe

"hehe skulle virkelig tru at du var 14 - 15 år gammal hehe"

OK, nå holder det. Du virker faen ikke mer oppegående sjøl som stadig henger deg opp i meddebattanters alder. Diskuter sak, ikke person.

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, flere heisr skulle det vært. Du skulle bodd i Nederland!

Jeg skal muligens være med å utvikle mer funksjonshemmig-vennlige bussholdeplasser etter hvert, by the way.

Det synes jeg høres veldig bra ut for nå er verken tog eller buss tilgjengelig så man er avhengig av egen bil for å reise noen steder.

Skrevet

"hehe skulle virkelig tru at du var 14 - 15 år gammal hehe"

OK, nå holder det. Du virker faen ikke mer oppegående sjøl som stadig henger deg opp i meddebattanters alder. Diskuter sak, ikke person.

Du er opphengt i kjæreste problemer på ein debatt som omhandla abort!! hm *litt av ein skrue*

Skrevet

"Å gjøre samfunnsnytte for seg..

Er det også et argument i debatten?"

Ja absolutt, men ikke et argument jeg ville brukt. Hvis menneskers verdi skulle bestemmes etter samfunnsnytte, ville jeg ikke ønske å leve lenger. En verden uten varme og kjærlighet.

Du bringer stadig inn begrep du _egentlig_ ikke vil bruke..

Først grønnsak, nå samfunnsnyttig - hvor mye mer skal du komme med som du _egentlig_ ikke vil si?

Skrevet

Heilt greit med diskusjon, men du brukar for mange nedlatande ord og uttrykk som faktisk kan såre dei som virkelig har vore borti å måtte ta det valget!!

Er det greit å såre andre kanskje??

"Heilt greit med diskusjon, men du brukar for mange nedlatande ord og uttrykk som faktisk kan såre dei som virkelig har vore borti å måtte ta det valget!! Er det greit å såre andre kanskje??"

Det er det så klart ikke, og det burde du forstå at jeg ikke mener. "Grønnsak" er som nevnt tusen ganger før en ordbruk jeg tar avstand fra, og jeg beklager det, blablabla blablabla, og resten skulle være kjent.

Skrevet

Jeg er i det store og hele imot abort.

o m jeg skulle bli gravid nå i voksen alder, ville jeg nok sette et spørsmålstegn ved det. Vi har fått vår dose frykt, men heldigvis ser det bra ut i dag med henne, og hun gir masse glede. Faren for å få et kanskje enda sykere barn ville skremt meg masse. Om jeg hadde tatt abort? Det er umulig å si før jeg står der oppi det.

Skrevet

Ja, jeg er døv og mannen min er døv. Jeg kunne like godt hatt en hørende mann, men så traff jeg da mannen min gjennom felles venner :-)

Vi vurderte fælt hva vi skulle gjøre når vi fant ut at babyene jeg hadde i magen var hørende, men fant fort ut at vi nok skulle klare dette her sammen! (bare tulla;-))

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem kusina di og typen er... "Alle" døve kjenner hverandre vet du;-)

Hvilken kant av landet og alder? (trenger ikke svare om du ikke vil!)

"Vi vurderte fælt hva vi skulle gjøre når vi fant ut at babyene jeg hadde i magen var hørende, men fant fort ut at vi nok skulle klare dette her sammen!"

LOL! Nå lo jeg godt :-D

Alle døve kjenner hverandre, ja? Hvor mange døve er vi i Norge forresten?

Hun er fra Østlandet er er 20. Sjanse for at du kjenner henne?

Skrevet

"Heilt greit med diskusjon, men du brukar for mange nedlatande ord og uttrykk som faktisk kan såre dei som virkelig har vore borti å måtte ta det valget!! Er det greit å såre andre kanskje??"

Det er det så klart ikke, og det burde du forstå at jeg ikke mener. "Grønnsak" er som nevnt tusen ganger før en ordbruk jeg tar avstand fra, og jeg beklager det, blablabla blablabla, og resten skulle være kjent.

"det burde du forstå at jeg ikke mener"

Om det er påkrevet av oss andre å intuitivt forstå hva du _egentlig_ mener når du skriver noe annet, må jeg bare beklage for at ikke alle kan leve opp til den standarden.

Skrevet

Jeg prøver ikke å provosere deg nei.

Mitt poeng er at du bør være forsiktig med meninger før du har erfaring/kunnskap å henge dem på - særlig i slike saker! Som du ser har enkelte her faktisk vært i situasjonen, og det er noe du bør ha i bakhodet før du starter en så følsom diskusjon.

Det er forskjell på å snakke om abort av funksjonshemmede fostre og snakke om hvilken _samfunnsnytte_ de funksjonshemmede har, kontra å gruble over universet..

Alle har da meninger selv om de ikke har innsikt i saken.

Dette er forresten en sak hvor jeg mener det ikke eksisterer noe objektivt rett og galt, og jeg ville aldri sagt at en person velger feil. Utgangspunktet for diskusjonen er jo et spørsmål, som du kanskje har lagt merke til, "kunne du tatt abort?"

Beklager hvis jeg for noen framstår som nedsettende og bastant.

Skrevet

Fremdeles har du sendt den til feil person...

Utenfor tema.. Får du andres "svar til meg" i kveld?

I så fall - si fra til webmaster.. Dette MÅ de ordne opp i :-(

Skrevet

Ja, kan jo bli mobba. "Der går hun som er grønnsaksmor" og liknende.

Hvor gammel er du egentlig, hvis du tror at DET er grunnen til at noen tar abort?

Skrevet

Utenfor tema.. Får du andres "svar til meg" i kveld?

I så fall - si fra til webmaster.. Dette MÅ de ordne opp i :-(

Ting er ikkje heilt i orden, men trur eg stort sett får svar som eg skal ha, får du mange du ikkje skulle hatt??

Skrevet

Det synes jeg høres veldig bra ut for nå er verken tog eller buss tilgjengelig så man er avhengig av egen bil for å reise noen steder.

"Det synes jeg høres veldig bra ut for nå er verken tog eller buss tilgjengelig så man er avhengig av egen bil for å reise noen steder."

Ja, det er jo ikke gunstig. Problemet er at det er vanskelig å få støtte til slike prosjekter da de ikke vil være lønnsomme for Staten. Det er jo ulempen med kapitalismen; enkeltpersoner settes i annen rekke. Men enda godt vi ikke bor i USA. Velferdsstaten her er tross alt mye bedre enn de fleste land i verden.

Skrevet

"Vi vurderte fælt hva vi skulle gjøre når vi fant ut at babyene jeg hadde i magen var hørende, men fant fort ut at vi nok skulle klare dette her sammen!"

LOL! Nå lo jeg godt :-D

Alle døve kjenner hverandre, ja? Hvor mange døve er vi i Norge forresten?

Hun er fra Østlandet er er 20. Sjanse for at du kjenner henne?

Tja, kanskje hun er en tidligere elev av meg;-)

Jeg jobbet før på Skådalen døveskole i Oslo...

Det er vel ca 4-5000 helt døve i Norge.

Skrevet

Du er opphengt i kjæreste problemer på ein debatt som omhandla abort!! hm *litt av ein skrue*

"Du er opphengt i kjæreste problemer på ein debatt som omhandla abort!! hm *litt av ein skrue*"

Nei, jeg trekker det bare inn som et argument (og jeg har forlengst innrømmet at det var et dårlig eksempel på ulemper ved å være funksjonshemmet). Jeg prøver ikke å starte noen fjortisdiskusjon om kjæresteproblemer.

Men nå er det like før jeg ignorerer dine innlegg hvis du ikke kan få dette inn i huet og diskutere sak, ikke person.

Skrevet

Ting er ikkje heilt i orden, men trur eg stort sett får svar som eg skal ha, får du mange du ikkje skulle hatt??

Nei, jeg har aldri opplevd det, men du skriver at zakkoo sender til feil person midt i en diskusjon med abrahamsen, og da ble jeg redd for svaret hans var kommet til deg.. Om du forstår..? Det er i så fall ikke bra mtp anonymiteten her inne. :-(

Skrevet

"Du er opphengt i kjæreste problemer på ein debatt som omhandla abort!! hm *litt av ein skrue*"

Nei, jeg trekker det bare inn som et argument (og jeg har forlengst innrømmet at det var et dårlig eksempel på ulemper ved å være funksjonshemmet). Jeg prøver ikke å starte noen fjortisdiskusjon om kjæresteproblemer.

Men nå er det like før jeg ignorerer dine innlegg hvis du ikke kan få dette inn i huet og diskutere sak, ikke person.

Takk i like måte!!!

Skrevet

"Det synes jeg høres veldig bra ut for nå er verken tog eller buss tilgjengelig så man er avhengig av egen bil for å reise noen steder."

Ja, det er jo ikke gunstig. Problemet er at det er vanskelig å få støtte til slike prosjekter da de ikke vil være lønnsomme for Staten. Det er jo ulempen med kapitalismen; enkeltpersoner settes i annen rekke. Men enda godt vi ikke bor i USA. Velferdsstaten her er tross alt mye bedre enn de fleste land i verden.

I USA er det lover som gjør at alle steder må tilrettelegges så der får ingen bygge noe uten at det er tilgang for funksjonshemmede.

Jeg har lurt på om jeg skal søke politisk asyl der.

Skrevet

Nei, jeg har aldri opplevd det, men du skriver at zakkoo sender til feil person midt i en diskusjon med abrahamsen, og da ble jeg redd for svaret hans var kommet til deg.. Om du forstår..? Det er i så fall ikke bra mtp anonymiteten her inne. :-(

Har fått eit par meldingar frå han som eg ikkje trur at eg ikkje skulle hatt ja...

Skrevet

Du bringer stadig inn begrep du _egentlig_ ikke vil bruke..

Først grønnsak, nå samfunnsnyttig - hvor mye mer skal du komme med som du _egentlig_ ikke vil si?

"Du bringer stadig inn begrep du _egentlig_ ikke vil bruke..

Først grønnsak, nå samfunnsnyttig - hvor mye mer skal du komme med som du _egentlig_ ikke vil si? "

Ærlig talt, det kommer da ganske klart fram at "samfunnsnytte" ikke er mitt argument, eller?

Jeg trekker det fram for å illustrere hva andre tenker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...