Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaggu er du voksen nok til ansvaret for barn må eg sei!!!!

NOT!!

Men hadde jeg vært voksen nok til å få barn i en alder av 22 hadde det vel vært noe galt med meg. Man må være ung mens man kan.

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eg har dessverre måtte ta ein veldig vond avgjerelse som det der... Eg skulle hatt termin 30 mars 2007 :-(( :-((

Huff, føler med deg!

Føler ikke for å utdype så mye her på DOL, men jeg vet litt om temaet, for å si det sånn... Håper det går greit med deg nå...

Skrevet

Eg har dessverre måtte ta ein veldig vond avgjerelse som det der... Eg skulle hatt termin 30 mars 2007 :-(( :-((

Uff, jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er...

Men siden jeg skal føde når som helst kjenner jeg litt på angsten over tenk-hvis-kanskje-muligens noe er "galt"...

Føler med deg!!

Skrevet

Milde...Hvor gammel er du zakkoo? 17?

22. Hva reagerer du på som gjør at du tror jeg er 17?

Skrevet

"Nå er det ikke alt som lar seg påvist på ultralyd da, hva hadde du gjort om dere trodde alt var bare velstad og så viste det seg at barnet var sterkt utviklingshemmet? Kroken på døra og all jobben til dama da også?"

Neppe. Ville nok ikke klart å drepe barnet heller i den situasjonen. Derfor tenker jeg kanskje å adoptere. Så slipper jeg sjansen for misdannelser.

Abort er ein vanskelig situasjon for ei dame. Når ein står oppe i sånne situasjonar er det ikkje akkurat kjekt å måtte ha kvarnande i hovudet at: om eg gjer sånn eller sånn, så kan forholdet til mannen/typen ryka...

Samhold i gode og onde dagar er det noko som heiter...

Skrevet

Du burde lære deg å argumentere bedre hvis du vil diskutere noe. Til å være 22 virker du ikke så flink til det :o)

Hmmm, skal ta det opp med meg selv.

Prøve å argumentere bedre allerede i neste innlegg.

Skrevet

Jeg synes det er ganske alvorlig å ikke få kjæreste.

En annen ting er jo alt arbeidet det blir for foreldrene. Blir jo ikke fritid.

Kor gammal er egentlig du??

Skrevet

Ja, jeg hadde tatt abort. Men det hadde vært kjempevanskelig!

Skrevet

Uff, jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er...

Men siden jeg skal føde når som helst kjenner jeg litt på angsten over tenk-hvis-kanskje-muligens noe er "galt"...

Føler med deg!!

Husk at det er ekstremt sjeldent at noe er galt, og ennå mer sjeldent at man får en overraskelse av den typen nå i våre dager, med tanke på ultralyd og andre undersøkelser. Du får nok et flott og friskt barn! :)

Gjest abrahamsen
Skrevet

22. Hva reagerer du på som gjør at du tror jeg er 17?

At det skulle være flaut å være mor til en grønnsak. Flaut?? Grønnsak??

DET og en del andre umodne måter å uttrykke deg på gjorde at jeg trodde du var 17.

Skrevet

"Nå er det ikke alt som lar seg påvist på ultralyd da, hva hadde du gjort om dere trodde alt var bare velstad og så viste det seg at barnet var sterkt utviklingshemmet? Kroken på døra og all jobben til dama da også?"

Neppe. Ville nok ikke klart å drepe barnet heller i den situasjonen. Derfor tenker jeg kanskje å adoptere. Så slipper jeg sjansen for misdannelser.

Hadde du drept barnet så hadde du havnet i fengsel, barmhjertighetsdrap er ikke tillatt i Norge.

Med de synspunkter du har i denne saken er det kanskje like greit at du ikke har fått deg noe kvinnfolk ennå....

Skrevet

Hmmm, skal ta det opp med meg selv.

Prøve å argumentere bedre allerede i neste innlegg.

Unga mine er mye flinkere enn deg, de klarer nesten å overbevise meg noen ganger.

Skrevet

Abort er ein vanskelig situasjon for ei dame. Når ein står oppe i sånne situasjonar er det ikkje akkurat kjekt å måtte ha kvarnande i hovudet at: om eg gjer sånn eller sånn, så kan forholdet til mannen/typen ryka...

Samhold i gode og onde dagar er det noko som heiter...

Samhold i gode og onde dager for de som er gift kirkelig, ja. Dessverre fungerer ikke verden slik. Over 50% av alle ekteskap går i oppløsning.

Skrevet

Kor gammal er egentlig du??

Aner jeg en nedsettende tone?

Skrevet

Huff, føler med deg!

Føler ikke for å utdype så mye her på DOL, men jeg vet litt om temaet, for å si det sånn... Håper det går greit med deg nå...

Joda, det går greit nok, men spørs korleis det går når det nærmar seg termin :-(

Gjest abrahamsen
Skrevet

Sikker. Hva er galt?

Dine barnslige holdninger.

Skrevet

Samhold i gode og onde dager for de som er gift kirkelig, ja. Dessverre fungerer ikke verden slik. Over 50% av alle ekteskap går i oppløsning.

Hvis ein er glad i sambuaren så gjeld framleis det å vera saman i gode og onde dagar. Du er tydligvis verken far, sambuar eller gift forstår eg...

Skrevet

At det skulle være flaut å være mor til en grønnsak. Flaut?? Grønnsak??

DET og en del andre umodne måter å uttrykke deg på gjorde at jeg trodde du var 17.

Hvis du tror grønnsak er et uttrykk JEG har funnet på, tar du feil. Naturligvis tar jeg avstand fra den slags kallenavn.

Jeg ville heller ikke synes det hadde vært flaut sjøl. men det er sikkert mange som tenker slik. På samme måte som mange synes det er flaut å fortelle at sønnen er homofil. Dette er vel mer utbredt i den arabiske verden, hvor ÆRE er så viktig, og slike ting kan ødelegge en manns ry. Men mange tenker slik i Vesten også. Irrasjonelt nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...