Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

Gjest abrahamsen
Skrevet

Viktige å være enige om slikt. Hadde dama mi insistert på at et slikt barn ville hun beholde, hadde det vært kroken på døra for forholdet vårt.

Altså; Å bruke ord som grønnsak og et slikt barn er etter min mening utrolig smålig og barnslig. Det er faktisk likeverdige mennesker vi snakker om her. Har du tenkt på det?

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Husk at det er ekstremt sjeldent at noe er galt, og ennå mer sjeldent at man får en overraskelse av den typen nå i våre dager, med tanke på ultralyd og andre undersøkelser. Du får nok et flott og friskt barn! :)

Størst sannsynlighet for det. Men du vet dette med å bekymre seg for alt mulig og umulig... :o)

Skrevet

22. Hvordan det?

Skulle tru du var enormt mykje yngre på måten du argumenterar...

Skrevet

Uff, jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er...

Men siden jeg skal føde når som helst kjenner jeg litt på angsten over tenk-hvis-kanskje-muligens noe er "galt"...

Føler med deg!!

Tusen takk, ønsker alle gravide her inne på DOL lykke til :-))

Skrevet

Jeg synes det er ganske alvorlig å ikke få kjæreste.

En annen ting er jo alt arbeidet det blir for foreldrene. Blir jo ikke fritid.

Alvorlig å ikke få kjæreste? Det er trist at du ikke har fått deg kjæreste, men i en slik sammenheng som du tar opp, så er det ingen faktor som bør veie på skålen i det hele tatt.

Det er snakk om hvilen livskvalitet barnet vil få, dersom det ikke kan snakke, ikke ta til seg næring på vanlig måte, må pleies 24 timer i døgnet, barnet dør før det har rukket å nå tenårene, eller kanskje skolestart-alder, og før det et liv med mye smerter, operasjoner, medisinering osv., kanskje sterke krampeanfall, kanskje manglende syn og hørsel - altså virkelig alvorlige problemer med å fungere som vi friske tar for gitt.

Eller i de mildeste tilfellene som man står ovenfor der det avdekkes at noe er galt, at barnet ikke har muligheter for normal mental utvikling, alltid vil være hjelpetrengende, kanskje ha hjertefeil, være like krevende som et spedbarn hele livet, osv.

Du aner virkelig ikke hva du snakker om, og det skal du være glad for.

Men med tiden så blir du nok voksen, og klarer å reflektere litt mer over det ytrer deg om.

Skrevet

Hadde du drept barnet så hadde du havnet i fengsel, barmhjertighetsdrap er ikke tillatt i Norge.

Med de synspunkter du har i denne saken er det kanskje like greit at du ikke har fått deg noe kvinnfolk ennå....

Jeg ville da ikke drept barnet!

Forskjell på å få kvinnfolk og få barn er det også. Mange har kjæreste selv om de ikke er klare for foreldre. Slik burde det kanskje ikke være? Det er derfor jeg spurte om man burde vente med kjæreste til man var 27 år (og dermed også klar for barn?) i går.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hvis du tror grønnsak er et uttrykk JEG har funnet på, tar du feil. Naturligvis tar jeg avstand fra den slags kallenavn.

Jeg ville heller ikke synes det hadde vært flaut sjøl. men det er sikkert mange som tenker slik. På samme måte som mange synes det er flaut å fortelle at sønnen er homofil. Dette er vel mer utbredt i den arabiske verden, hvor ÆRE er så viktig, og slike ting kan ødelegge en manns ry. Men mange tenker slik i Vesten også. Irrasjonelt nok.

Hvis du tar avstand fra slike kallenavn, hvorfor i himmelens navn bruker du de igjen og igjen da??

Skrevet

Unga mine er mye flinkere enn deg, de klarer nesten å overbevise meg noen ganger.

Jaja, alle kan ikke være like flinke til alt. Du er sikkert dårlig til noe du også.

Skrevet

Aner jeg en nedsettende tone?

Det er jo du som snakkar nedsettande. Eit lite foster er eit lite nurk med følelser faktisk...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Viktige å være enige om slikt. Hadde dama mi insistert på at et slikt barn ville hun beholde, hadde det vært kroken på døra for forholdet vårt.

Regner med at du hadde blitt tuppa lenge før du rakk å tenke tanken på å forlate henne;o)

Skrevet

Hvis ein er glad i sambuaren så gjeld framleis det å vera saman i gode og onde dagar. Du er tydligvis verken far, sambuar eller gift forstår eg...

Så rett så rett. Du har vel et poeng her også.

Skrevet

Tusen takk, ønsker alle gravide her inne på DOL lykke til :-))

Og du - ikke ta deg nær av hva denne lille spirrevippen lirer av seg - tror ikke han vet hva han snakker om, i motsetning til deg.

Skrevet

Joda, det går greit nok, men spørs korleis det går når det nærmar seg termin :-(

Det skjønner jeg godt! Men ta en dag av gangen, og sørg hvis/når du føler det er aktuelt. Men ikke snu deg tilbake, du har tatt et valg og de fleste ville nok gjort det samme om de virkelig sto i din situasjon og MÅTTE tenke konkret over saken. Kanskje kan du tenke på at det var bedre å klatre opp en bratt og tung bakke nå, enn å bestige et fjell høyere enn du kan makte i årene framover... Om du skjønner hvordan jeg tenker...

Skrevet

Altså; Å bruke ord som grønnsak og et slikt barn er etter min mening utrolig smålig og barnslig. Det er faktisk likeverdige mennesker vi snakker om her. Har du tenkt på det?

Likeverdige, naturligvis. Men jeg mener at fostre ikke er likeverdige med mennesker. Det er det faktisk mange oppegående mennesker som mener, til og med statsråder. Å kalle det en barnslig holdning blir for dumt.

Greit å være abortmotstander, jeg respekterer det, men da krever jeg også at abortmotstanderne respekterer det motsatte syn.

Beklager bruk av ordet "grønnsak", tar selvfølgelig sterk avstand fra slikt.

Skrevet

Jeg ville da ikke drept barnet!

Forskjell på å få kvinnfolk og få barn er det også. Mange har kjæreste selv om de ikke er klare for foreldre. Slik burde det kanskje ikke være? Det er derfor jeg spurte om man burde vente med kjæreste til man var 27 år (og dermed også klar for barn?) i går.

Kva gjer du då inne på eit forum som omhandlar abort om du ikkje har planer om å bli pappa???

Gjest abrahamsen
Skrevet

"Nå er det ikke alt som lar seg påvist på ultralyd da, hva hadde du gjort om dere trodde alt var bare velstad og så viste det seg at barnet var sterkt utviklingshemmet? Kroken på døra og all jobben til dama da også?"

Neppe. Ville nok ikke klart å drepe barnet heller i den situasjonen. Derfor tenker jeg kanskje å adoptere. Så slipper jeg sjansen for misdannelser.

Med dine holdninger til medmennesker kan det være vanskelig å slippe igjennom nåløye..

Skrevet

Størst sannsynlighet for det. Men du vet dette med å bekymre seg for alt mulig og umulig... :o)

Ja, jeg vet. Altfor godt.

Skrevet

Jaja, alle kan ikke være like flinke til alt. Du er sikkert dårlig til noe du også.

Jeg er dårlig på det meste jeg bortsett fra kunnskaper og argumentering.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Likeverdige, naturligvis. Men jeg mener at fostre ikke er likeverdige med mennesker. Det er det faktisk mange oppegående mennesker som mener, til og med statsråder. Å kalle det en barnslig holdning blir for dumt.

Greit å være abortmotstander, jeg respekterer det, men da krever jeg også at abortmotstanderne respekterer det motsatte syn.

Beklager bruk av ordet "grønnsak", tar selvfølgelig sterk avstand fra slikt.

Mange oppegaende mennesker mener det motsatte....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...