Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Ja. Av flere årsaker. Jeg tror ikke jeg er istand tilå ta vare på noe barn som krever mye utover det vanlige, og jeg hadde også tenkt på hvor vidt et slikt barn ville hatt det bra i det hele tatt. For det tredje er det sikkert egoistiske elementer der også, om jeg skulle hatt bab ville jeg jo ønsket meg en som var frisk og glad.

Nå blir dette forferdelig teoretisk da, da jeg ikke ønsker meg barn i det hele tatt.;-)

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fordi barnet ligger i hennes kropp, som kun er hennes. Folk må selv få bestemme over sin egen kropp. Det hadde vært snodig dersom det ble slik at menn kunne få avgjøre abort/ikke abort. Hadde det vært riktig at kvinnen skulle tvinges til å gå gravid i ni mnd og la kroppen gjennomføre en hard fødsel fordi mannen hadde bestemt det?

Selvsagt bør kvinnen ta hensyn også til mannens følelser, men valget må helt og holdent være kvinnen sitt!

Jaja, du har vel rett. Det beste hadde kanskje vært om begge fødte, hehe.

Men tenk det scenarioet hvor en kvinne og en mann har lovet hverandre at de ikke vil ha barn, og ta abort dersom all prevensjon skulle mislykkes. De er ikke kjærester. De puler og dama blir gravid likevel. Til slutt ombestemmer dama seg og vil sette barnet til live, men ønsker (som mannen) ikke å holde kontakt med ONS-elskeren. Mannen er rasende. Er det riktig at han må betale barnebidrag i 18 år?

Skrevet

hehe ja det kan godt stemme ja ;-)

Det er pinlig ikke sant :o) Men det har skjedd meg også flere ganger, kanskje det er dine svar jeg får opp.

Skrevet

Nei, jeg vet ingenting før jeg er der sjøl, det er riktig. Kanskje jeg vil endre oppfatning. Hvem vet. Tar det som det kommer.

Der innrømmer du det endelig.

Husk at dette er et ekstremt følsomt tema, og det kom tidlig frem at du stiller jævlig svakt, for å si det sånn.

Skrevet

Det er pinlig ikke sant :o) Men det har skjedd meg også flere ganger, kanskje det er dine svar jeg får opp.

hehe ja kan jo hende det då ja hehe

Skrevet

"Alvorlige misdannelser" kan jo være så mangt. Hva regner du som alvorlige misdannelser?

Klumpfot? Downs? Uhelbredelige hjertefeil?

Uansett er det vel rimelig umulig å svare på noe sånt før man (forhåpentlig ikke) er i situasjonen...

Skrevet

Ja, hvis du kan trene bort trapper og sne og influensa er du god.

Snø?

Snakket vi ikke om hva vi var dårlige på? Dårlig på snø? Ski mener du...?

Skrevet

"Regner med at du hadde blitt tuppa lenge før du rakk å tenke tanken på å forlate henne;o)"

Hehe, kanskje. Neida, jeg ville naturligvis ikke gått fra en dame hvis hun ville beholde et slikt barn, men jeg ville vel heller vegret meg for å gå inn i et forhold med en som insisterte på at det var verdt å sette et slikt barn til verden. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?

Skrevet

Jaja, du har vel rett. Det beste hadde kanskje vært om begge fødte, hehe.

Men tenk det scenarioet hvor en kvinne og en mann har lovet hverandre at de ikke vil ha barn, og ta abort dersom all prevensjon skulle mislykkes. De er ikke kjærester. De puler og dama blir gravid likevel. Til slutt ombestemmer dama seg og vil sette barnet til live, men ønsker (som mannen) ikke å holde kontakt med ONS-elskeren. Mannen er rasende. Er det riktig at han må betale barnebidrag i 18 år?

Egentlig det ja, når ein har sex er "faren" for graviditet til stades:-)

Skrevet

Et veldig vanskelig spørsmål!

Hadde jeg vært yngre og ønsket et barn, hadde jeg ikke tatt abort.

Jeg er 36 år gammel og har fått de barna jeg skal ha. Hadde jeg plutselig blitt gravid igjen, hadde jeg nok lidd valgets kvaler dersom babyen hadde store funksjonshemninger. Mye av årsaken ligger i at jeg nå begynner å bli "gammel" og ansvaret for dette barnet ville vært tungt å bære..

36, du er da ikke gammel! Du får meg til å føle at jeg må skynde meg, hoppe på den første og beste dama jeg finner.

Skrevet

"Nå er det ikke alt som lar seg påvist på ultralyd da, hva hadde du gjort om dere trodde alt var bare velstad og så viste det seg at barnet var sterkt utviklingshemmet? Kroken på døra og all jobben til dama da også?"

Neppe. Ville nok ikke klart å drepe barnet heller i den situasjonen. Derfor tenker jeg kanskje å adoptere. Så slipper jeg sjansen for misdannelser.

Jeg kjenner to adopterte barn med hjerneskader (kan ikke sees utenpå). Foreldrene visste ikke om dette når de adopterte dem, men de elsker selvsagt barna sine like høyt likevel.

Skrevet

Snø?

Snakket vi ikke om hva vi var dårlige på? Dårlig på snø? Ski mener du...?

Jeg kan ikke gå mener jeg så jeg kan ikke komme ut pga sne eller inn der jeg vil pga trapper.

Skrevet

Ja. Av flere årsaker. Jeg tror ikke jeg er istand tilå ta vare på noe barn som krever mye utover det vanlige, og jeg hadde også tenkt på hvor vidt et slikt barn ville hatt det bra i det hele tatt. For det tredje er det sikkert egoistiske elementer der også, om jeg skulle hatt bab ville jeg jo ønsket meg en som var frisk og glad.

Nå blir dette forferdelig teoretisk da, da jeg ikke ønsker meg barn i det hele tatt.;-)

Du ønsker aldri barn i det hele tatt? Heller ikke adoptere?

Hvorfor?

Skrevet

Der innrømmer du det endelig.

Husk at dette er et ekstremt følsomt tema, og det kom tidlig frem at du stiller jævlig svakt, for å si det sånn.

Innrømmer hva? At man ikke kan vite noe før man er der sjøl? Synd hvis jeg framstår som en bastant debattant.

Og hvor stiller jeg svakt?

Skrevet

Jeg kan ikke gå mener jeg så jeg kan ikke komme ut pga sne eller inn der jeg vil pga trapper.

hm, ifølge zakkoo er du grønnsak då??? ;-)

Skrevet

"Alvorlige misdannelser" kan jo være så mangt. Hva regner du som alvorlige misdannelser?

Klumpfot? Downs? Uhelbredelige hjertefeil?

Uansett er det vel rimelig umulig å svare på noe sånt før man (forhåpentlig ikke) er i situasjonen...

Klumpfot? Nei

Downs? Ja

Uhelbredelige hjertefeil?

Kanskje. Kommer an på. Er det f eks snakk om et barn som med høy sannsynlighet vil dø etter 5 år, så ja.

Skrevet

Innrømmer hva? At man ikke kan vite noe før man er der sjøl? Synd hvis jeg framstår som en bastant debattant.

Og hvor stiller jeg svakt?

Du er virkelig 22 år??

Skrevet

Klumpfot? Nei

Downs? Ja

Uhelbredelige hjertefeil?

Kanskje. Kommer an på. Er det f eks snakk om et barn som med høy sannsynlighet vil dø etter 5 år, så ja.

Nei, jeg hadde ikke tatt abort om jeg hadde funnet ut at barnet jeg bar på hadde Downs.

laguna1365380434
Skrevet

Du ønsker aldri barn i det hele tatt? Heller ikke adoptere?

Hvorfor?

Jg vil at barn skal ha det fint og flott,og er optatt av det, enkelte av dem er til og med riktig søte, men det ligger nok ikke for meg å ha noen selv. Derfor bare..;-)

Skrevet

Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?

"Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?"

Nei. Det er en ulempe å være døv, men man kan leve et bra liv for det. Dessuten ville jeg lært meg tegnspråk, mange fordeler med det!

Døve kan gjøre stor samfunnsnytte også. De trenger noen ekstra hjelpemidler, men på døveskolen kan de f eks treffe kjæreste.

Nei, jeg ville ikke insistert på abort hvis jeg finn vite at ungen er døv. Det må du ikke tro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...