Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, du har vel rett. Det beste hadde kanskje vært om begge fødte, hehe.

Men tenk det scenarioet hvor en kvinne og en mann har lovet hverandre at de ikke vil ha barn, og ta abort dersom all prevensjon skulle mislykkes. De er ikke kjærester. De puler og dama blir gravid likevel. Til slutt ombestemmer dama seg og vil sette barnet til live, men ønsker (som mannen) ikke å holde kontakt med ONS-elskeren. Mannen er rasende. Er det riktig at han må betale barnebidrag i 18 år?

Barnebidraget er til barnet som ikke har bedt om å bli født, så her må pappa uansett inn på banen.

At pappaen blir rasende skjønner jeg godt, men det raseriet må ikke gå utover den uskyldige tredjeparten, barnet...

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hm, ifølge zakkoo er du grønnsak då??? ;-)

Sikkert ;o)

Skrevet

Innrømmer hva? At man ikke kan vite noe før man er der sjøl? Synd hvis jeg framstår som en bastant debattant.

Og hvor stiller jeg svakt?

Grunnlaget ditt for enkelte av argumentene dine er svært tynne. Du bør ha en viss ballast for å uttrykke deg såpass bastant som du gjør. SÆRLIG i slike svært følsomme saker.

Det må du da forstå. Besserwisser kan du være i saker du forstår deg på.

Skrevet

Da jeg ventet min førstefødte tenkte jeg at jeg aldri ville ta abort uansett grunn.

Nå har jeg to barn, og jeg føler meg forpliktet overfor dem nå. Jeg føler meg forpliktet til å ta meg av dem på best tenkelig måte, og det gjøres bl.a ved å ha tid og overskudd til dem, og ved å sørge for at parforholdet mellom oss foreldre får sjansen til å vare.

Derfor tror jeg kanskje at jeg nå ville vært i stand til å ta abort dersom det viste seg at jeg ventet et alvorlig misdannet barn.

Det valget får jo aldri jeg da, ettersom jeg ikke skal ha flere barn. Nettopp det at jeg vet jeg ikke ville ha kapasitet til et barn til med evt. spesielle behov, er en god grunn for meg til å ikke få fler.

Skrevet

36, du er da ikke gammel! Du får meg til å føle at jeg må skynde meg, hoppe på den første og beste dama jeg finner.

Takk, nå ble jeg smigra ;-)

Men du.. Du er 22 år gammel! Leeeenge til du blir 36! Tankene endrer seg voldsomt fra 22 til 36 år. Bare vent og se ;-)

Skrevet

Jeg kjenner to adopterte barn med hjerneskader (kan ikke sees utenpå). Foreldrene visste ikke om dette når de adopterte dem, men de elsker selvsagt barna sine like høyt likevel.

"Jeg kjenner to adopterte barn med hjerneskader (kan ikke sees utenpå). Foreldrene visste ikke om dette når de adopterte dem, men de elsker selvsagt barna sine like høyt likevel."

Naturligvis, det er ikke snakk om å elske noen mindre pga misdannelser. Denne hjernefeilen trenger jo heller ikke være så stor iom at den ikke synes utenpå.

Det er jo de som mener at f eks venstrehendthet er en "hjernefeil".

Skrevet

"Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?"

Nei. Det er en ulempe å være døv, men man kan leve et bra liv for det. Dessuten ville jeg lært meg tegnspråk, mange fordeler med det!

Døve kan gjøre stor samfunnsnytte også. De trenger noen ekstra hjelpemidler, men på døveskolen kan de f eks treffe kjæreste.

Nei, jeg ville ikke insistert på abort hvis jeg finn vite at ungen er døv. Det må du ikke tro.

Du er altfor opphengt i at folk skal finne kjæreste egentlig du. Er du redd for at dine eventuelle ungar ikkje skal få kjæreste??

Skrevet

Barnebidraget er til barnet som ikke har bedt om å bli født, så her må pappa uansett inn på banen.

At pappaen blir rasende skjønner jeg godt, men det raseriet må ikke gå utover den uskyldige tredjeparten, barnet...

hehe Du har eit kjempegodt argument der du :-))

Skrevet

Jeg kan ikke gå mener jeg så jeg kan ikke komme ut pga sne eller inn der jeg vil pga trapper.

"Jeg kan ikke gå mener jeg så jeg kan ikke komme ut pga sne eller inn der jeg vil pga trapper."

Å, sånn ja. Da skjønner jeg.

Er dette permanent eller bare et brekt bein? Uansett trist å høre.

Skrevet

Du er virkelig 22 år??

"Du er virkelig 22 år?? "

Ja, faen heller! Slutt med denne nedsettende tonen mht alder. Hvor gammel er du egentlig?

Og hva galt har jeg skrevet nå?

Skrevet

"Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?"

Nei. Det er en ulempe å være døv, men man kan leve et bra liv for det. Dessuten ville jeg lært meg tegnspråk, mange fordeler med det!

Døve kan gjøre stor samfunnsnytte også. De trenger noen ekstra hjelpemidler, men på døveskolen kan de f eks treffe kjæreste.

Nei, jeg ville ikke insistert på abort hvis jeg finn vite at ungen er døv. Det må du ikke tro.

Det var da endelig godt å høre, for det hadde vært litt rart hvis noen mente jeg ikke hadde livets rett ;-)

Forøvrig skal du vite at mange døve har hørende kjærester! Jeg tror ikke jeg har hørt om døve som har hatt problemer med å få hørende kjærester, men jeg vet om mange døve som helst vil ha døv kjæreste. Litt enklere sånn :-)

Skrevet

Du er virkelig 22 år??

Bekkemellem ville også tatt abort, og hun er vel godt over 40 minst.

Skrevet

"Du er virkelig 22 år?? "

Ja, faen heller! Slutt med denne nedsettende tonen mht alder. Hvor gammel er du egentlig?

Og hva galt har jeg skrevet nå?

Synes berre du skriv så nedlatande om eit følsomt tema du ikkje har greie på. Eg er seks år eldre enn deg!

Skrevet

"Jeg kjenner to adopterte barn med hjerneskader (kan ikke sees utenpå). Foreldrene visste ikke om dette når de adopterte dem, men de elsker selvsagt barna sine like høyt likevel."

Naturligvis, det er ikke snakk om å elske noen mindre pga misdannelser. Denne hjernefeilen trenger jo heller ikke være så stor iom at den ikke synes utenpå.

Det er jo de som mener at f eks venstrehendthet er en "hjernefeil".

Jeg bare kommenterte det at du mente du kunne adoptere, for da å unngå å få et funksjonshemmet barn...

Skrevet

- Jeg er vel enig i dette, og derfor holder jeg meg unna damer til jeg vil ha unger.

Skrevet

hehe Du har eit kjempegodt argument der du :-))

Thank's :-)

Skrevet

- Jeg er vel enig i dette, og derfor holder jeg meg unna damer til jeg vil ha unger.

Men nå må du ikke bli paranoid! Benytt sjansen når du får den. Det er noe som heter kondomer ;-)

Skrevet

Thank's :-)

Eg synes han brukar veldig sterke ord og uttrykk i eit veldig følsomt tema som han( som han skal vera glad for) ikkje har erfaring med...

Eller kva synes du?

Skrevet

"Jeg kan ikke gå mener jeg så jeg kan ikke komme ut pga sne eller inn der jeg vil pga trapper."

Å, sånn ja. Da skjønner jeg.

Er dette permanent eller bare et brekt bein? Uansett trist å høre.

Det er permanent og ikke så veldig trist egentlig. Det kjipe er at byen er så full av trapper og at ikke det blir gjort noe med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...