Gå til innhold

Abort - kunne DU gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnebidraget er til barnet som ikke har bedt om å bli født, så her må pappa uansett inn på banen.

At pappaen blir rasende skjønner jeg godt, men det raseriet må ikke gå utover den uskyldige tredjeparten, barnet...

- Jeg er vel enig i dette, og derfor holder jeg meg unna damer til jeg vil ha unger.

Klokt valg ;-)

• Svar 286
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

43

• Dorthe

19

• Gemini

10

• 4barns mor-77

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Grunnlaget ditt for enkelte av argumentene dine er svært tynne. Du bør ha en viss ballast for å uttrykke deg såpass bastant som du gjør. SÆRLIG i slike svært følsomme saker.

Det må du da forstå. Besserwisser kan du være i saker du forstår deg på.

"Grunnlaget ditt for enkelte av argumentene dine er svært tynne. Du bør ha en viss ballast for å uttrykke deg såpass bastant som du gjør. SÆRLIG i slike svært følsomme saker.

Det må du da forstå. Besserwisser kan du være i saker du forstår deg på."

Er du ute etter å provosere? I så fall må jeg innrømme at jeg biter på!

JEG bastant? Jeg setter fram meningene mine og stiller spørsmål, men sier ikke at jeg har rett og du tar feil, slik andre her gjør.

Jeg må da få ha en mening selv om jeg ikke har tatt abort.

Med denne logikken skulle jo kun politikere på stemme i valg, ikke den jevne borger som jo strengt tatt ikke har peiling på politikk.

Skrevet

"Hvis dette barnet var døvt, ville du også da insistert på abort?"

Nei. Det er en ulempe å være døv, men man kan leve et bra liv for det. Dessuten ville jeg lært meg tegnspråk, mange fordeler med det!

Døve kan gjøre stor samfunnsnytte også. De trenger noen ekstra hjelpemidler, men på døveskolen kan de f eks treffe kjæreste.

Nei, jeg ville ikke insistert på abort hvis jeg finn vite at ungen er døv. Det må du ikke tro.

Å gjøre samfunnsnytte for seg..

Er det også et argument i debatten?

Skrevet

Du er altfor opphengt i at folk skal finne kjæreste egentlig du. Er du redd for at dine eventuelle ungar ikkje skal få kjæreste??

"Du er altfor opphengt i at folk skal finne kjæreste egentlig du. Er du redd for at dine eventuelle ungar ikkje skal få kjæreste?? "

Ja, det ville jo vært leit. Alle trenger noe.

Skrevet

Eg synes han brukar veldig sterke ord og uttrykk i eit veldig følsomt tema som han( som han skal vera glad for) ikkje har erfaring med...

Eller kva synes du?

Helt enig med deg i det!

Samtidig er 22 år veldig ungt i så måte. Jeg har en ti år yngre søster og merker at vi tenker veldig ulikt om mange ting. Når jeg tenker tilbake, så husker jeg at jeg tenkte på samme måte som henne ;-)

zakko tar nok til seg endel lærdom av denne tråden og det er jo kjempeflott :-)

Skrevet

"Du er altfor opphengt i at folk skal finne kjæreste egentlig du. Er du redd for at dine eventuelle ungar ikkje skal få kjæreste?? "

Ja, det ville jo vært leit. Alle trenger noe.

hehe skulle virkelig tru at du var 14 - 15 år gammal hehe

Skrevet

Helt enig med deg i det!

Samtidig er 22 år veldig ungt i så måte. Jeg har en ti år yngre søster og merker at vi tenker veldig ulikt om mange ting. Når jeg tenker tilbake, så husker jeg at jeg tenkte på samme måte som henne ;-)

zakko tar nok til seg endel lærdom av denne tråden og det er jo kjempeflott :-)

Ja, det er jo heilt sant :-))

Skrevet

Det var da endelig godt å høre, for det hadde vært litt rart hvis noen mente jeg ikke hadde livets rett ;-)

Forøvrig skal du vite at mange døve har hørende kjærester! Jeg tror ikke jeg har hørt om døve som har hatt problemer med å få hørende kjærester, men jeg vet om mange døve som helst vil ha døv kjæreste. Litt enklere sånn :-)

"Det var da endelig godt å høre, for det hadde vært litt rart hvis noen mente jeg ikke hadde livets rett ;-)

Forøvrig skal du vite at mange døve har hørende kjærester! Jeg tror ikke jeg har hørt om døve som har hatt problemer med å få hørende kjærester, men jeg vet om mange døve som helst vil ha døv kjæreste. Litt enklere sånn :-) "

Så du er døv!! Interessant! Født døv eller har du blitt det?

Ja, kusina mi er døv, og hun har døv kjæreste. Er vel det greieste tross alt.

Skrevet

Ja, det er jo heilt sant :-))

Psst: Jeg er lærer *flire*

Skrevet

Synes berre du skriv så nedlatande om eit følsomt tema du ikkje har greie på. Eg er seks år eldre enn deg!

"Synes berre du skriv så nedlatande om eit følsomt tema du ikkje har greie på. Eg er seks år eldre enn deg!"

Snakker om å være nedlatende.

OK, du er seks år eldre enn meg, jeg er uverdig for å diskutere med deg og bøyer meg i støvet.

Skrevet

Psst: Jeg er lærer *flire*

Ja, men det er jo bra ;-) Kan vera godt å ha ein lærar blandt oss her inne ;-))

Skrevet

Men nå må du ikke bli paranoid! Benytt sjansen når du får den. Det er noe som heter kondomer ;-)

"Men nå må du ikke bli paranoid! Benytt sjansen når du får den. Det er noe som heter kondomer ;-) "

Som er 95% sikre har jeg hørt. Jaja, vi får se. Vet det ikke før jeg er der.

Skrevet

"Synes berre du skriv så nedlatande om eit følsomt tema du ikkje har greie på. Eg er seks år eldre enn deg!"

Snakker om å være nedlatende.

OK, du er seks år eldre enn meg, jeg er uverdig for å diskutere med deg og bøyer meg i støvet.

Heilt greit med diskusjon, men du brukar for mange nedlatande ord og uttrykk som faktisk kan såre dei som virkelig har vore borti å måtte ta det valget!!

Er det greit å såre andre kanskje??

Skrevet

"Det var da endelig godt å høre, for det hadde vært litt rart hvis noen mente jeg ikke hadde livets rett ;-)

Forøvrig skal du vite at mange døve har hørende kjærester! Jeg tror ikke jeg har hørt om døve som har hatt problemer med å få hørende kjærester, men jeg vet om mange døve som helst vil ha døv kjæreste. Litt enklere sånn :-) "

Så du er døv!! Interessant! Født døv eller har du blitt det?

Ja, kusina mi er døv, og hun har døv kjæreste. Er vel det greieste tross alt.

Ja, jeg er døv og mannen min er døv. Jeg kunne like godt hatt en hørende mann, men så traff jeg da mannen min gjennom felles venner :-)

Vi vurderte fælt hva vi skulle gjøre når vi fant ut at babyene jeg hadde i magen var hørende, men fant fort ut at vi nok skulle klare dette her sammen! (bare tulla;-))

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem kusina di og typen er... "Alle" døve kjenner hverandre vet du;-)

Hvilken kant av landet og alder? (trenger ikke svare om du ikke vil!)

Skrevet

Det er permanent og ikke så veldig trist egentlig. Det kjipe er at byen er så full av trapper og at ikke det blir gjort noe med.

Ja, flere heisr skulle det vært. Du skulle bodd i Nederland!

Jeg skal muligens være med å utvikle mer funksjonshemmig-vennlige bussholdeplasser etter hvert, by the way.

Skrevet

Ja, men det er jo bra ;-) Kan vera godt å ha ein lærar blandt oss her inne ;-))

Rettelse: Her inne er jeg ikke pedagog, bare meg sjøl ;-)

Skrevet

Å gjøre samfunnsnytte for seg..

Er det også et argument i debatten?

"Å gjøre samfunnsnytte for seg..

Er det også et argument i debatten?"

Ja absolutt, men ikke et argument jeg ville brukt. Hvis menneskers verdi skulle bestemmes etter samfunnsnytte, ville jeg ikke ønske å leve lenger. En verden uten varme og kjærlighet.

Skrevet

"Men nå må du ikke bli paranoid! Benytt sjansen når du får den. Det er noe som heter kondomer ;-) "

Som er 95% sikre har jeg hørt. Jaja, vi får se. Vet det ikke før jeg er der.

Det er ikke _så_ lett å bli gravid da!

Mannen min og jeg var kjærester i åtte år før vi bestemte oss for å få barn. Da satt den på første forsøk. Så også andre gang jeg ble gravid :-)

Skrevet

Rettelse: Her inne er jeg ikke pedagog, bare meg sjøl ;-)

hehe ja det trur eg me fleste er høyres det ut for ;-)) hehe

Skrevet

"Grunnlaget ditt for enkelte av argumentene dine er svært tynne. Du bør ha en viss ballast for å uttrykke deg såpass bastant som du gjør. SÆRLIG i slike svært følsomme saker.

Det må du da forstå. Besserwisser kan du være i saker du forstår deg på."

Er du ute etter å provosere? I så fall må jeg innrømme at jeg biter på!

JEG bastant? Jeg setter fram meningene mine og stiller spørsmål, men sier ikke at jeg har rett og du tar feil, slik andre her gjør.

Jeg må da få ha en mening selv om jeg ikke har tatt abort.

Med denne logikken skulle jo kun politikere på stemme i valg, ikke den jevne borger som jo strengt tatt ikke har peiling på politikk.

Jeg prøver ikke å provosere deg nei.

Mitt poeng er at du bør være forsiktig med meninger før du har erfaring/kunnskap å henge dem på - særlig i slike saker! Som du ser har enkelte her faktisk vært i situasjonen, og det er noe du bør ha i bakhodet før du starter en så følsom diskusjon.

Det er forskjell på å snakke om abort av funksjonshemmede fostre og snakke om hvilken _samfunnsnytte_ de funksjonshemmede har, kontra å gruble over universet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...