Gjest Saab 9000 Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Var å rota inne i sikringsboksen, da jeg ikke får til å skru opp hastigheten på vifta. Å nå får jeg ikke start på bilen!!! Å når jeg skrur på tenningen, så kommer det masse spylervæske ut fra de dibbeduttene på panseret!! Hva i all verden gjør jeg? Trodde jeg satte alt fint på plass igjen..... 0 Siter
Gjest NurseNovel Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Hvilken farge er det på bilen da? 0 Siter
Gjest Saab 9000 Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Hvilken farge er det på bilen da? Hehe.... 0 Siter
alwaysme Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det første problemet handler nok om en ødelagt motstand i varmeapparatet. Da må du mest sannsynlig skru ut selve hanskerommet, for å komme til. Sjekk instruksjonsboka! Ta med deg instruksjonsboka og følg oversikten over hvor sikringene skal være og hvor store de skal være, slik at du får alt rett igjen. (syns det høres ut som du kan ha byttet plass på de store "boksene" som også står sammen med sikringene) ¨ Dette er dog bare råd fra en kvinnelig Agronom.. Tvi.Tvi 0 Siter
Gjest Saab 9000 Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det første problemet handler nok om en ødelagt motstand i varmeapparatet. Da må du mest sannsynlig skru ut selve hanskerommet, for å komme til. Sjekk instruksjonsboka! Ta med deg instruksjonsboka og følg oversikten over hvor sikringene skal være og hvor store de skal være, slik at du får alt rett igjen. (syns det høres ut som du kan ha byttet plass på de store "boksene" som også står sammen med sikringene) ¨ Dette er dog bare råd fra en kvinnelig Agronom.. Tvi.Tvi Tænk ju! Jeg hadde visst byttet om på noen sikringer, deriblant bensinpumpa. Så nå starter bilen iallefall. Varmeapparatet må jeg nok på verksted med, da jeg nå har sjekket det jeg kan, og ikke kan se noen feil. Blir litt for avansert for meg... Men takk takk :-) 0 Siter
alwaysme Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Tænk ju! Jeg hadde visst byttet om på noen sikringer, deriblant bensinpumpa. Så nå starter bilen iallefall. Varmeapparatet må jeg nok på verksted med, da jeg nå har sjekket det jeg kan, og ikke kan se noen feil. Blir litt for avansert for meg... Men takk takk :-) Hadde det samme problemet med varmeapparatet på min volvo 850. Der lå varmeapparatet bak hanskerommet. Måtte skru ned hanskeromlokket, ta ut hanskerommet, og dekselet bak. Fikk ut motstanden og målte den. Så var det bare og dra og kjøpe en ny, og sette inn. Men like greit å få hjelp fra verkstedfolk hvis man ikke vet hva en motstand er. Lykke til ihvertfall ;-) 0 Siter
Gjest Saab 9000 Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Hadde det samme problemet med varmeapparatet på min volvo 850. Der lå varmeapparatet bak hanskerommet. Måtte skru ned hanskeromlokket, ta ut hanskerommet, og dekselet bak. Fikk ut motstanden og målte den. Så var det bare og dra og kjøpe en ny, og sette inn. Men like greit å få hjelp fra verkstedfolk hvis man ikke vet hva en motstand er. Lykke til ihvertfall ;-) Ja, tror ikke jeg skal rote rundt der bak. Har ikke særlig med verktøy å hjelpe meg med, og alt er sånn digitalt. Har lest litt og det er visst et kjent problem med disse modellene. Sannsynligvis må hele frontpanelet byttes ut, da det visstnok pleier å ryke. Dyrt blir det i allefall, så det blir mye overtid på meg framover :-) 0 Siter
alwaysme Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Ja, tror ikke jeg skal rote rundt der bak. Har ikke særlig med verktøy å hjelpe meg med, og alt er sånn digitalt. Har lest litt og det er visst et kjent problem med disse modellene. Sannsynligvis må hele frontpanelet byttes ut, da det visstnok pleier å ryke. Dyrt blir det i allefall, så det blir mye overtid på meg framover :-) Hva med å få en kompis til å hjelpe? Og du kan finne mange gode, men brukte deler her: http://www.bruktbildeler.com/ http://www.bilomsetningen.no/ http://www.nbfbildeler.no/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.