Gå til innhold

Hjelp!!! Noen som kan med bil her??

Anbefalte innlegg

Gjest Saab 9000
Skrevet

Var å rota inne i sikringsboksen, da jeg ikke får til å skru opp hastigheten på vifta.

Å nå får jeg ikke start på bilen!!!

Å når jeg skrur på tenningen, så kommer det masse spylervæske ut fra de dibbeduttene på panseret!!

Hva i all verden gjør jeg?

Trodde jeg satte alt fint på plass igjen.....

Gjest Saab 9000
Skrevet

Hvilken farge er det på bilen da?

Hehe....

Skrevet

Det første problemet handler nok om en ødelagt motstand i varmeapparatet. Da må du mest sannsynlig skru ut selve hanskerommet, for å komme til. Sjekk instruksjonsboka!

Ta med deg instruksjonsboka og følg oversikten over hvor sikringene skal være og hvor store de skal være, slik at du får alt rett igjen. (syns det høres ut som du kan ha byttet plass på de store "boksene" som også står sammen med sikringene) ¨

Dette er dog bare råd fra en kvinnelig Agronom.. Tvi.Tvi

Gjest Saab 9000
Skrevet

Det første problemet handler nok om en ødelagt motstand i varmeapparatet. Da må du mest sannsynlig skru ut selve hanskerommet, for å komme til. Sjekk instruksjonsboka!

Ta med deg instruksjonsboka og følg oversikten over hvor sikringene skal være og hvor store de skal være, slik at du får alt rett igjen. (syns det høres ut som du kan ha byttet plass på de store "boksene" som også står sammen med sikringene) ¨

Dette er dog bare råd fra en kvinnelig Agronom.. Tvi.Tvi

Tænk ju!

Jeg hadde visst byttet om på noen sikringer, deriblant bensinpumpa.

Så nå starter bilen iallefall.

Varmeapparatet må jeg nok på verksted med, da jeg nå har sjekket det jeg kan, og ikke kan se noen feil.

Blir litt for avansert for meg...

Men takk takk :-)

Skrevet

Tænk ju!

Jeg hadde visst byttet om på noen sikringer, deriblant bensinpumpa.

Så nå starter bilen iallefall.

Varmeapparatet må jeg nok på verksted med, da jeg nå har sjekket det jeg kan, og ikke kan se noen feil.

Blir litt for avansert for meg...

Men takk takk :-)

Hadde det samme problemet med varmeapparatet på min volvo 850. Der lå varmeapparatet bak hanskerommet.

Måtte skru ned hanskeromlokket, ta ut hanskerommet, og dekselet bak. Fikk ut motstanden og målte den. Så var det bare og dra og kjøpe en ny, og sette inn.

Men like greit å få hjelp fra verkstedfolk hvis man ikke vet hva en motstand er.

Lykke til ihvertfall ;-)

Gjest Saab 9000
Skrevet

Hadde det samme problemet med varmeapparatet på min volvo 850. Der lå varmeapparatet bak hanskerommet.

Måtte skru ned hanskeromlokket, ta ut hanskerommet, og dekselet bak. Fikk ut motstanden og målte den. Så var det bare og dra og kjøpe en ny, og sette inn.

Men like greit å få hjelp fra verkstedfolk hvis man ikke vet hva en motstand er.

Lykke til ihvertfall ;-)

Ja, tror ikke jeg skal rote rundt der bak. Har ikke særlig med verktøy å hjelpe meg med, og alt er sånn digitalt.

Har lest litt og det er visst et kjent problem med disse modellene. Sannsynligvis må hele frontpanelet byttes ut, da det visstnok pleier å ryke.

Dyrt blir det i allefall, så det blir mye overtid på meg framover :-)

Skrevet

Ja, tror ikke jeg skal rote rundt der bak. Har ikke særlig med verktøy å hjelpe meg med, og alt er sånn digitalt.

Har lest litt og det er visst et kjent problem med disse modellene. Sannsynligvis må hele frontpanelet byttes ut, da det visstnok pleier å ryke.

Dyrt blir det i allefall, så det blir mye overtid på meg framover :-)

Hva med å få en kompis til å hjelpe?

Og du kan finne mange gode, men brukte deler her:

http://www.bruktbildeler.com/

http://www.bilomsetningen.no/

http://www.nbfbildeler.no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...