Gå til innhold

Overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym_nuh
Skrevet

Lurer litt.Fikk mens i går morges,kommer bare et par dråper.Kom til normal dato.Pleier vanligvis ha kjempesvær blødning.Dette her har ikke skjedd før.Jeg er sterilisert så graviditet er utelukket,har uansett ikke hatt sex på flere år:-)

Jeg er 41, min mor kom i overgangsalderen det året hun var 41.

Har vært amper og ustabil i humøret de siste månedene,men ikke svettetokter.

Hmmmm....

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er sannsynligvis ikke i overgangsalderen.

Jeg er 43 år og lurte på det samme som deg, men prøvene viste normale verdier.

Det er ikke slik at overgangsalderen bare detter over oss, det er en prosess som går over flere år.

Gjest det er faktisk sånn
Skrevet

Det er ikke slik at overgangsalderen bare detter over oss, det er en prosess som går over flere år.

Det er vel individuellt, for meg kom den ramlende som lyn fra klar himmel. Mitt yngste barn var bare 4 år, hadde knapt et år med uregelmessige blødninger før det var full stopp. Jeg var 40 år da det startet og knapt 42 da blødningene tok slutt.

Amper, demprimert, null sexlyst, la på meg, hetetokter, søvnplager.

Ja, vi kvinner har mange plagsomme faser i livet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er vel individuellt, for meg kom den ramlende som lyn fra klar himmel. Mitt yngste barn var bare 4 år, hadde knapt et år med uregelmessige blødninger før det var full stopp. Jeg var 40 år da det startet og knapt 42 da blødningene tok slutt.

Ja, da var du tidlig! Er selv 43 år og har ikke kommet i overgangsalderen. Det lar seg jo lett testes med en blodprøve.

Ikke veldig festlig å være ung og å være i overgangsalderen...

Skrevet

Man er da i overgangsalderen lenge før det synes på blodprøvene. Plagene kommer lenge før det. Jeg fikk til og med hormonpiller før legen kunne se det på blodprøvene

Gjest anonym_nuh
Skrevet

Jeg har hatt uregelmessig mens det siste året.I sommer gikk det 7-8 uker før jeg fikk den.

hidi, the scorpion
Skrevet

Man er da i overgangsalderen lenge før det synes på blodprøvene. Plagene kommer lenge før det. Jeg fikk til og med hormonpiller før legen kunne se det på blodprøvene

Hrmp. Kanskje min lege er for snill. Tok all verderns prøver og de var fine...

Skrevet

Hrmp. Kanskje min lege er for snill. Tok all verderns prøver og de var fine...

Men det spørs jo om du har noen plager. Vi er jo så forskjellige

Skrevet

Det kan jo være at det er overgangsalderen som nå starter smått og forsiktig?

Gjest ingen underskrift denne gangen
Skrevet

Det var da tidlig, jeg er 54 år og har regelmessig mens.

Hilsen

Gjest anonym_nuh
Skrevet

Det var da tidlig, jeg er 54 år og har regelmessig mens.

Hilsen

Ja den kommer tidlig i vår familie/slekt.Genetisk det der.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja den kommer tidlig i vår familie/slekt.Genetisk det der.

Var dere tidlige i andre enden også, dvs. fikk dere første mens tidlig? Lurer på om det er noen sammenheng.

Gjest anonym_nuh
Skrevet

Var dere tidlige i andre enden også, dvs. fikk dere første mens tidlig? Lurer på om det er noen sammenheng.

Yes,fikk mens da jeg var 9 år.Bryster enda tidligere.

Gjest Elextra
Skrevet

Yes,fikk mens da jeg var 9 år.Bryster enda tidligere.

Ja, det var tidlig.

Selv var jeg ganske sent i puberteten, spennende å se om overgangsalderen kommer sent også.

Gjest anonym_nuh
Skrevet

Ja, det var tidlig.

Selv var jeg ganske sent i puberteten, spennende å se om overgangsalderen kommer sent også.

Spør din mor.Ofte blir det med datteren som med moren.Sikkert ikke alltid,men i de fleste tilfeller.

Gjest soveskinn
Skrevet

Min overgangsalder begynte så smått da jeg var 39.

Gjest anonym_nuh
Skrevet

Min overgangsalder begynte så smått da jeg var 39.

Ja dette er veldig individuellt fra kvinne til kvinne.En jeg kjenner fikk den faktisk da hun var 32 *grøss*

Skrevet

Jeg hadde helt regelmessig mens de siste årene fram til 50-årsdagen. Etter den runde dag ble mensen gradvis sjeldnere og blodmengden minket. Hadde ca tre år med uregelmessighet. Nesten ingen hetetokter, og formen var bra.

Plagene i overgangsalderen er jo ulike. Noen får kjempeblødninger som varer i flere uker, noen får forverrede migreneanfall (før migrenen kanskje forsvinner for godt), noen plages enormt av svettetokter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...