Gjest anonym_nuh Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Lurer litt.Fikk mens i går morges,kommer bare et par dråper.Kom til normal dato.Pleier vanligvis ha kjempesvær blødning.Dette her har ikke skjedd før.Jeg er sterilisert så graviditet er utelukket,har uansett ikke hatt sex på flere år:-) Jeg er 41, min mor kom i overgangsalderen det året hun var 41. Har vært amper og ustabil i humøret de siste månedene,men ikke svettetokter. Hmmmm.... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Du er sannsynligvis ikke i overgangsalderen. Jeg er 43 år og lurte på det samme som deg, men prøvene viste normale verdier. Det er ikke slik at overgangsalderen bare detter over oss, det er en prosess som går over flere år. 0 Siter
Gjest det er faktisk sånn Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Du er sannsynligvis ikke i overgangsalderen. Jeg er 43 år og lurte på det samme som deg, men prøvene viste normale verdier. Det er ikke slik at overgangsalderen bare detter over oss, det er en prosess som går over flere år. Det er vel individuellt, for meg kom den ramlende som lyn fra klar himmel. Mitt yngste barn var bare 4 år, hadde knapt et år med uregelmessige blødninger før det var full stopp. Jeg var 40 år da det startet og knapt 42 da blødningene tok slutt. Amper, demprimert, null sexlyst, la på meg, hetetokter, søvnplager. Ja, vi kvinner har mange plagsomme faser i livet. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det er vel individuellt, for meg kom den ramlende som lyn fra klar himmel. Mitt yngste barn var bare 4 år, hadde knapt et år med uregelmessige blødninger før det var full stopp. Jeg var 40 år da det startet og knapt 42 da blødningene tok slutt. Amper, demprimert, null sexlyst, la på meg, hetetokter, søvnplager. Ja, vi kvinner har mange plagsomme faser i livet. Ja, da var du tidlig! Er selv 43 år og har ikke kommet i overgangsalderen. Det lar seg jo lett testes med en blodprøve. Ikke veldig festlig å være ung og å være i overgangsalderen... 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Du er sannsynligvis ikke i overgangsalderen. Jeg er 43 år og lurte på det samme som deg, men prøvene viste normale verdier. Det er ikke slik at overgangsalderen bare detter over oss, det er en prosess som går over flere år. Man er da i overgangsalderen lenge før det synes på blodprøvene. Plagene kommer lenge før det. Jeg fikk til og med hormonpiller før legen kunne se det på blodprøvene 0 Siter
Gjest anonym_nuh Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det er vel individuellt, for meg kom den ramlende som lyn fra klar himmel. Mitt yngste barn var bare 4 år, hadde knapt et år med uregelmessige blødninger før det var full stopp. Jeg var 40 år da det startet og knapt 42 da blødningene tok slutt. Amper, demprimert, null sexlyst, la på meg, hetetokter, søvnplager. Ja, vi kvinner har mange plagsomme faser i livet. Jeg har hatt uregelmessig mens det siste året.I sommer gikk det 7-8 uker før jeg fikk den. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Man er da i overgangsalderen lenge før det synes på blodprøvene. Plagene kommer lenge før det. Jeg fikk til og med hormonpiller før legen kunne se det på blodprøvene Hrmp. Kanskje min lege er for snill. Tok all verderns prøver og de var fine... 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Hrmp. Kanskje min lege er for snill. Tok all verderns prøver og de var fine... Men det spørs jo om du har noen plager. Vi er jo så forskjellige 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det kan jo være at det er overgangsalderen som nå starter smått og forsiktig? 0 Siter
Gjest ingen underskrift denne gangen Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det var da tidlig, jeg er 54 år og har regelmessig mens. Hilsen 0 Siter
Gjest anonym_nuh Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det var da tidlig, jeg er 54 år og har regelmessig mens. Hilsen Ja den kommer tidlig i vår familie/slekt.Genetisk det der. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Ja den kommer tidlig i vår familie/slekt.Genetisk det der. Var dere tidlige i andre enden også, dvs. fikk dere første mens tidlig? Lurer på om det er noen sammenheng. 0 Siter
Gjest anonym_nuh Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Var dere tidlige i andre enden også, dvs. fikk dere første mens tidlig? Lurer på om det er noen sammenheng. Yes,fikk mens da jeg var 9 år.Bryster enda tidligere. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Yes,fikk mens da jeg var 9 år.Bryster enda tidligere. Ja, det var tidlig. Selv var jeg ganske sent i puberteten, spennende å se om overgangsalderen kommer sent også. 0 Siter
Gjest anonym_nuh Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Ja, det var tidlig. Selv var jeg ganske sent i puberteten, spennende å se om overgangsalderen kommer sent også. Spør din mor.Ofte blir det med datteren som med moren.Sikkert ikke alltid,men i de fleste tilfeller. 0 Siter
Gjest soveskinn Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Min overgangsalder begynte så smått da jeg var 39. 0 Siter
Gjest anonym_nuh Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Min overgangsalder begynte så smått da jeg var 39. Ja dette er veldig individuellt fra kvinne til kvinne.En jeg kjenner fikk den faktisk da hun var 32 *grøss* 0 Siter
fresja Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Jeg hadde helt regelmessig mens de siste årene fram til 50-årsdagen. Etter den runde dag ble mensen gradvis sjeldnere og blodmengden minket. Hadde ca tre år med uregelmessighet. Nesten ingen hetetokter, og formen var bra. Plagene i overgangsalderen er jo ulike. Noen får kjempeblødninger som varer i flere uker, noen får forverrede migreneanfall (før migrenen kanskje forsvinner for godt), noen plages enormt av svettetokter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.