Gjest sol sol sol Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Er det noen som vet om et fint dikt man kan skrive i et dåpskort? 0 Siter
Gjest Arnulf Ø Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Forslag: I dag er du døpt. Dette kortet er stjålet, ikke kjøpt. 0 Siter
Gjest NurseNovel Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Forslag: I dag er du døpt. Dette kortet er stjålet, ikke kjøpt. Forslag 1. Et barn er Guds uttrykk for at livet her i verden skal gå videre. (Carl Sandburg 1878-1967) Forslag 2. Et nytt barn og alle ting begynner på nytt: undring, håp, en drøm om muligheter. (Eda Leshan) Forslag 3. Det største mysterium er ikke mer enn dèt: at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv fem-trinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn -med et eneste blikk- beviser at Gud er til. (Andrè Bjerke) 0 Siter
Kalevala Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Lyckans minut Är det sant att jag håller ett barn på min arm och ser mig själv i dess blick, att fjärdarna gnistra och jorden är varm och himmelen utan en prick? Vad är det för tid, vad är det för år, väm är jag, vad bär jag för namn? Du skrattande knyte med solblekt hår, hur fick jag dig i min famn? Jag lever, jag lever! På jorden jag står. Var har jag varit förut? Jag väntade visst millioner av år på denna enda minut. Erik Lindorm 0 Siter
Kalevala Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Det nye andedraget Den gode natta gøymer oss. Eg ser deg ikkje lenger, men det er berre nokre steg imilla våre senger. Den vesle senga vi fekk til, små plagg, små mjule laken får hyse deg og verme deg, du kom så arm og naken. Eg ligg og høyrer pusten din - ein straum som jamt skal fløde i år på år, langt etter vi som gav deg liv er døde. Så stutt, så nytt eit andedrag - eg tykkjer heile stova er vak som eg og lyder stilt og takkar Gud for gåva. Kvar stund ber vekster med til deg. - Kva gjer det vel om tida går bort med oss, mot slutt og stogg, når berre her ved sida ditt andedrag flyt stilt og jamt, når sjølve livet er her? Du gav oss nye hjarte, du: Det eig ei bøn: Å, ver her Halldis Moren Vesaas 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.