Gå til innhold

Røyking..Nå får jeg vel pepper...

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

...men prøver meg fordet..;-P

Altså, jeg skal ha et lite middagsseskap her neste helg, mede noen venner, litt familie etc..Planen er å servere litt tapas og godsaker, drikke noen øl, skravle og høre på musikk..I korte trekk, dette blir sikkert koselig dette..:-)

MEN..Jeg snakket med noen om at jeg skulle dette(som ikke skal være der), og nevnte da også samtiig at ei av de som kommer er gravid, i tredje eller fjerde måned, og sa så at dermed blir det jo røyking på kjøkkenet for oss som røyker blahblahblah..Hvorpå hun mener at nei, da må jeg og den andre om røyker gå NED (4 etg!) for å få oss et drag eller to.. I mitt hus?!

Holder det ikke at jeg går og røyker på et annet rom, liksom?

Nå ble jo gravide utsatte for røyk både i tide og utide for et knapt tiår siden, og det ble jo folk av de som kom ut da også? Er ikke dette litt hysterisk da?

Nå har , i rettferdighetens navn, den gravide selv ikke ytret seg på temaet i det hele tatt, men er dette liksom en helt naturlig og en selvfølgelighet?

Hun vet at jeg (Og en til som kommer) røyker? Er det naturlig å anta at hun vil forvente at jeg går UT? (I kulda!)

Jeg synes jeg kan røyke på kjøkkenet med god sammvittighet (for alle andre enn meg selv..;-P) Jeg skal slave på kjøkkenet, koke, servere og kjøpe. Jeg fortjener å få være inn, jeg og! ;-)

Hva synes dere?

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

31

• Gyda

4

• Dorthe

4

• willow

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes vel egentlig at du skulle få røyke inne i ditt eget hus. Kan ikke se at det ville gjort så veldig mye denne ene gangen.

Men, det kan være ganske ømtåelig for gravide. Selv ble jeg vanvittig kvalm av røyk da jeg var gravid. Blir ikke det vanligvis.

Så i utgangspunktet ville jeg tatt røyken på kjøkkenet, og heller tatt de nødvendige hensyn overfor den gravide om hun ønsket det!

Nei, ikke lett det her;)

Gjest flisespikker
Skrevet

Det er ditt hus, men har du gjester som ikke ønsker røyk, bær du nok pent la være. Siden hun er gravis blir hun kanskje ikke så lenge??

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes vel egentlig at du skulle få røyke inne i ditt eget hus. Kan ikke se at det ville gjort så veldig mye denne ene gangen.

Men, det kan være ganske ømtåelig for gravide. Selv ble jeg vanvittig kvalm av røyk da jeg var gravid. Blir ikke det vanligvis.

Så i utgangspunktet ville jeg tatt røyken på kjøkkenet, og heller tatt de nødvendige hensyn overfor den gravide om hun ønsket det!

Nei, ikke lett det her;)

Hun har ikke ytret ett kvidder selv altså, bare sånn at det er sagt, ei hyggelig jente, som bare har sagt at hun kommer, og tusen takk og alt det der..:-)

Det var jeg og en annen jente som kom til å snake om det bare, og hun mener tydeligvis at dette er et rent kotume-spørsmål. Jeg mener det er helt hysterisk..;-)

Har den gravide jenta spesielle plager, da får vi heller ta det som det kommer, men jeg mener at deti utgangspunktet får være greit å røyke på kjøkkenet i mitt hus.

:-)

Skrevet

Så lenge ikke den gravide blir sprekkdårlig av røyklukt og heller ikke har ytret ønske om røykeforbud inne selv, kan du selvsagt røyke på kjøkkenet. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Det er ditt hus, men har du gjester som ikke ønsker røyk, bær du nok pent la være. Siden hun er gravis blir hun kanskje ikke så lenge??

Har jeg gjester som ikke ønsker røyk bør jeg pent la være?! Sånn bare fordi?

Nei, jeg synes de bør ha bedre grunner enn som så, for å få verten personlig ned fra fjerde etasje! ;-P

Jeg ser ingen selvfølge av å gå helt ut fordi ei sm er gravid skal være hos meg noen timer av sitt liv. Blir hun dårlig av det (?At jeg øyer på kjøkkenet med dør mellom?!) får det kanskje være, men bare påprinsipp, og fordi noen av mine ikke-røyker venner mener det burde være kotume, neppe.

laguna1365380434
Skrevet

Så lenge ikke den gravide blir sprekkdårlig av røyklukt og heller ikke har ytret ønske om røykeforbud inne selv, kan du selvsagt røyke på kjøkkenet. :-)

Takk..:-) Det synes jeg også.

Synes det var litt voldsomt at jeg skulle uoppfordret måtte gå ut..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, jeg synes de bør ha bedre grunner enn som så, for å få verten personlig ned fra fjerde etasje! ;-P

Jeg ser ingen selvfølge av å gå helt ut fordi ei sm er gravid skal være hos meg noen timer av sitt liv. Blir hun dårlig av det (?At jeg øyer på kjøkkenet med dør mellom?!) får det kanskje være, men bare påprinsipp, og fordi noen av mine ikke-røyker venner mener det burde være kotume, neppe.

Argh..dårlig tastatur! "øyer" for eks, mangler både "r" og "k", og skulle være "røyker"...Også videre..Kjipt! ;-P

Skrevet

Jeg hadde rett og slett spurt den gravide hva hun synes, jeg.

Skrevet

Synes du er hensynsfull som velger å gå på kjøkkenet, du kunne gitt blaffen og røkt hvor det passer deg i ditt eget hus.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde rett og slett spurt den gravide hva hun synes, jeg.

Men da får jeg vel uansett bare et høflig svar som bekrefter det jeg har lyst til og tenkte først? Hun er ei høflig og grei jente..:-)

Jeg var litt interessert i hvem som har rett her av meg og den andre og utenforstående jenta, om altså mener det er heltalminnelig å forsvinne helt fra huset om man ønsker en lås, og på meg som mener det burde holde å gå på et annet rom..Hun fremla det nemlig som en bastant selvfølge..Det var ikke snaut, syntes jeg.

Har ***** noen helt reelle plager med at jeg røyker på et annet rom med dør imellom, da får vi jo heller bare ta dt som det kommer. :-) Men jeg synes ikke et er rett at det skal være sånn hjemme hos meg, bare fordi. Det er snakk om non timer her.

:-)

Skrevet

Selvfølgelig er det du som bestemmer i ditt hus og det høres ut som om du vil ta hensyn til den gravide uansett og det er jo kjempebra.

At det høres heslig ut å få mat fra et røykfylt kjøkken er en annen sak...

laguna1365380434
Skrevet

Synes du er hensynsfull som velger å gå på kjøkkenet, du kunne gitt blaffen og røkt hvor det passer deg i ditt eget hus.

Takk. :-) Det synes jeg også burde være tilstrekkelig, det skal jo litt til å plages av røyk fra et fjerntliggnde rom?

Jeg tenkte i grunn at det var fint hvis verken hun, jeg eller fosteret hennes plagdes jeg da, mens hun tredje venninna her tydeligvis ikke synes det er tilstrekkelig før jeg plages, og altså må ned og ut! ;-P

laguna1365380434
Skrevet

Selvfølgelig er det du som bestemmer i ditt hus og det høres ut som om du vil ta hensyn til den gravide uansett og det er jo kjempebra.

At det høres heslig ut å få mat fra et røykfylt kjøkken er en annen sak...

Nå tenkte jeg liksom at vi røkte der etterhvert da vettu..;-P

Også har jeg ikke SÅ mange rom og ta av..Dassen får jeg liksom ungdomskoleassosiasjoner av..;-P

Skrevet

Nå tenkte jeg liksom at vi røkte der etterhvert da vettu..;-P

Også har jeg ikke SÅ mange rom og ta av..Dassen får jeg liksom ungdomskoleassosiasjoner av..;-P

*Hehe* Det går sikkert helt fint tenker jeg! :o)

Kos dere!

laguna1365380434
Skrevet

*Hehe* Det går sikkert helt fint tenker jeg! :o)

Kos dere!

Takk! :-) Dett går sikert fint det. Jeg mistenker at hele røykegreia er litt oppkonstruert fra den tredje parten her også...Har den gravide jenta noen reelle problemer med røyking på kjøkkenet, får vi heller ta det som det kommer.

Skrevet

Når jeg har vært i selskap hos røkere, har både vertinnen og røkende gjester røkt så langt borte fra oss at vi ikke har merket noe røklukt.

Før var det mange som røkte i stuene sine. En ikkerøker merket da røklukten straks han kom inn, selv om det ikke ble røkt mens han var der.

Skrevet

Så lenge det ikke sniker seg røyk inn mellom rommene, burde et annet rom være helt ålreit. Problemet er vel at røyk fort siger litt fra rom til rom.

Gjest Ikkerøykern
Skrevet

Røyk i vinduet eller under kjøkkenvifta(om kjøkkenet har dør).

Skrevet

Inviterer man gjester, må man også ta hensyn til dem. Men gjestene må også ta hensyn til verden. Det beste er om du får til the best of both worlds. La deg røyke fritt i et annet rom, ikke jage deg ut av eget hus :P

Jeg har to katter og venner som er allergisk mot katter. De må nesten finne seg i at jeg faktisk har katter, fordi jeg kan ikke stenge dem inne på et bittelite rom i flere timer bare de er på besøk (det er snakk om innekatter). Det jeg faktisk gjør er å vaske så og si alt de rører ved, lufter godt, og renser pelsen deres med petalcleanse hver bidige uke (en greie som fjerner det allergikere er allergiske mot). Det synes jeg er et ålreit kompromiss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...